Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel tasjes heeft een mens nodig?

07-08-2025 11:55 93 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zat naar tasjes te kijken op vinted en vroeg me af wat nu gemiddeld is qua tasjes.

Ik heb nu 3 grotere tasjes waar al mijn zooi in kan, 1 bruin leren voor de winter, 2 vrolijke voor de zomer, 1 zwarte uitgaanstas, 1 mini tasje voor op festivals voor mobiel/muntjes/ sleutels en dan zit die vol. En dat is het wel eigenlijk.

Maar mijn festivaltasje is prutkwaliteit, want van dat plastic-achtige spul dat snel slijt. Dus wil ik er een leren tasje bij. Maar ook decadent natuurlijk want ik heb er al 5! Of is dat niet zo heel veel??

Ben dus wel nieuwsgierig!

Hoeveel tasjes heb je?

Totaal aantal stemmen: 158

1 (13%)
2-5 (43%)
6-10 (16%)
11-15 (10%)
Meer dan 15 (18%)
Tasjes? Ik heb er 0..
Ik heb een werktas, een boodschappentas en een rugzak voor dagjes uit en dergelijke. Geen tasjes.
Tja, hoeveel heeft een mens er nodig, vraag je. Nou, geen of 1 zou ik dan zeggen.
Maar ik ben dol op tassen, dus heb er zeker meer dan 20 :-).
Euhhhh :-$

Een grijze en een blauwe als werktas, en nog een rugtas voor als ik op de fiets ga.
Een stuk of 7 kleinere schoudertassen (rood, zwart, blauw, groen, blauwgroen, paars en een groene met glitters) voor telefoon, sleutels, flesje water, portemonnee e.d.
Twee versierde, beetje boho-achtige alle-kleuren-van-de-regenboog schoudertassen vooral voor in de zomer.
Twee hele kleine tasjes voor tijdens wandelen of als ik echt alleen mijn telefoon en sleutels en pasje nodig heb.
Nog iets van 3 of 4 vrolijke stoffen tassen voor een dagje weg, wat boodschappen e.d.
En dan ben ik vast nog wel iets vergeten.

Ik hou van tassen, veel meer dan van kleding en schoenen.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 07-08-2025 12:02
3.74% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Ik heb 1 tas die ik altijd bij me heb met mijn belangrijkste spullen erin. Hoe doen mensen dat die meerdere tassen hebben, steeds alles overladen?
PoesMinoes schreef:
07-08-2025 12:02
Ik heb 1 tas die ik altijd bij me heb met mijn belangrijkste spullen erin. Hoe doen mensen dat die meerdere tassen hebben, steeds alles overladen?

Yes ;-D
Tjezus, wat vals
Ik heb een binnen tasje/ tas organizer. Ideaal! Zet je alles in 1x over
PoesMinoes schreef:

Ja hoor, geen probleem.
2 strandtassen
3 grotere schoudertassen waar formaat laptop in kan
2 tasjes voor tijdens festivals/vakanties want veel vakjes en ritsjes waardoor zakkenroller lastiger gaat
en dan nog een stuk of 5 tasjes voor als ik alleen plek nodig heb voor een telefoon/portemonnee

Zou uiteraard minder kunnen, nodig is sowieso natuurlijk een groot woord want een laptop zou bij wijze van ook in een AH boodschappentas kunnen, maar ik wil wel netjes erbij lopen en kunnen wisselen uit bijv zwart, bruin of wit.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Tja nodig misschien niet. Maar ik heb zeker meer dan 5 tassen. Ik heb al drie rugtassen: voor het werk, voor een dagje uit en voor de sport. Dan nog wat schoudertassen in diverse formaten en kleuren. De kleinste voor alleen sleutel, portemonnee en telefoon. En dan nog wat variaties daarop.
Had er altijd heel veel, nu denk ik een handjevol. Wel kwalitatieve goede tassen.
Voor iedereen een groene tuin
Als je sommige Amerikaanse dames op Instagram moet geloven moet je minstens 50 beaded bags in je bezit hebben.

Maar ik heb twee Uniqlo tasjes en een net leren tasje (zwart). En ergens nog een knaloranje leren tasje.

Verder heb ik alleen rugzakken. Van 5-95 liter.
Ik neem aan dat je met 'tasjes' handtassen bedoelt, want ik heb ook een werktas, reistas, strandtas, boodschappentas.

Vroeger had ik bergen (leren) handtassen, in allerlei kleuren en vormen en maten. Maar die hobby is op de een of andere manier overgegaan, ik geef er niks meer om en loop alleen nog maar met mijn cross bodybag van Uniqlo/Zeeman (wel in meerdere kleuren, dat wel).

Maar ik vind 5 niet bijzonder veel. Dus lekker nog een erbij kopen als dat je blij maakt.
Nothing happens for a reason
PoesMinoes schreef:
Ja. Zó veel belangrijke spullen heb je toch niet bij je dat dat heel ingewikkeld is?
Och, als je dat nou leuk vindt, is dat toch niet zo erg? Ik vind het niet overdreven veel hoor.

Zelf heb ik een werktas (Kapten & Son laptop rugzak), een sporttas (rugzak) en twee 'hand'tassen. Eén van stof en één van leer. Ik geef er niet zoveel om, dus dit vind ik prima.

Maar als jij er het nut van inziet en je wordt er blij van, go for it. Het is niet alsof je er twintig hebt en nog een extra kleur wil. Gewoon doen!
Heel veel tassen/tasjes en heel veel schoenen maar slechts een paar in gebruik.
Dus veel meer dan nodig :$
MissUnderstood schreef:
07-08-2025 11:59
Tja, hoeveel heeft een mens er nodig, vraag je. Nou, geen of 1 zou ik dan zeggen.
Maar ik ben dol op tassen, dus heb er zeker meer dan 20 :-).
Haha ik ook.
Maar ik heb van alles veel. Veel kleding, veel schoenen, veel armbandjes en veel tasjes dus.
- groene leren bucketbag, voor naar de stad overdag (er past een kleine waterfles in)
- zwarte halfronde leren crossbody, voor 's avonds of voor als die groene niet mooi staat bij mijn kleding. Supermooi met een leren hartje eraan, maar te klein voor waterfles.
- felblauwe gladleren clutch van bijna A4 formaat zonder hengsels, voor diner of feestjes met bekenden
- roze suede schoudertasje van bijna A4 formaat met franjes
- mintgroene halfronde leren crossbody, te klein voor waterfles
- lichtroze gladleren rechthoekige schoudertas met gouden gespje, ook te klein voor waterfles
- wijnrood leren tasje met grote gouden gesp, kan net 1 telefoon en wat pasjes in

Die laatste 4 heb ik eigenlijk niet nodig, vond ze gewoon mooi. Ze zouden vaker gedragen mogen worden, de mintgroene heb ik zelfs nog nooit gedragen.

Ik heb ook nog een grote schoudertas die ik als werktas wilde gaan gebruiken om er wat stijlvoller uit te zien, maar in de praktijk slinger ik naar kantoor gewoon mijn rugtas om.

Afbeelding

Dus dat zijn er 3 (excl. rugtas) die ik regelmatig draag, en 5 die ik eigenlijk niet nodig heb.

Ik heb wel 1 van mijn schoudertassen via Vinted verkocht, en op de roze met franjes na ook alles via Vinted gekocht.

Ik let altijd op dat het echt leer is vanwege duurzaamheid. Mijn eerste plastic pruttasje in leerlook dat ik als tiener bij de H&M kocht, viel uit elkaar na 5 keer gebruik en dat is zonde.
Voor een festival zou ik trouwens zo'n groter heuptasje kopen dat je crossbody kan dragen. Kun je hem ook meteen gebruiken op vakantie naar plekken met veel zakkenrollers, want hij zit dan lekker in het zicht voor je lichaam. En dan niet van leer, want dat is zwaar. :)
Ik heb er 9. Ben gek op tassen.
Oh nee ik heb 11 tassen. Vergat er twee.
Nooit genoeg lijkt me.
Grote schoudertas voor werk.
Net een nieuwe ruime handtas voor dagelijks gebruik
Rugtas voor wandelingen / dagjes weg
Grote rieten tas voor ... altijd handig
Mn oude handtas, hij was nog niet op maar minder handig als mn nieuwe.
Sowieso 3 kleine tasjes maar boven in de la slingeren er nog meer. Altijd n passend kleurtje / model bij outfit en jaargetijde.

Idem w.b. schoenen en zelfs wat hoeden en petten al zijn die vooral van dochter.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Ik heb een grote tas waar ook mijn laptop nog bijpast, een kleine handtas waar precies mijn belangrijkste spulletjes in passen, de voorganger daarvan (mijn nieuwe telefoon past er net niet meer in @( ) en een heuptasje dat ik cross body draag naar concerten en dat soort dingen.
Ai...

Een saaie grijze laptoptas van mijn werk, opgeruimd want leuke van Anekke in gebruik nu.

Een tas (beetje soort van koeltas) voor werk. Iets vergelijkbaars als zwemtas.

En dan voor de leuk...
Een rode
Een ecru/bruin/zwarte
Een roze
Eentje met verschillende tinten groen, beige en oranje
Eentje met een aantal verschillende kleuren bruin
Een grote en een kleinere cognac
Lichtblauw moet ook nog ergens liggen en een simpele zwarte ook.

En dan nog een aantal die ik heb opgeruimd omdat ik toch maar één tas tegelijk kan meenemen en ik geef nog wel eens wat weg.

Ik ben een luxe paardje :$

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven