Gezondheid alle pijlers

Doorslikken pil

03-02-2013 22:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gezien het feit dat ik tijdens mijn menstruatie altijd veel klachten heb (buikpijn, extreem bloedverlies, hoofdpijn etc.) heb ik een hele tijd geleden besloten om standaard door te slikken met de pil. Het is zeker al 4/5 maanden geleden dat ik ongesteld ben geweest. Ik ben tussendoor mijn strip eens kwijt geraakt en heb dus geen overzicht meer van wanneer een nieuwe strip begonnen is en wanneer deze eindigt. Vanaf nu wil ik toch weer proberen om maandelijks ongesteld te worden, omdat het me ook beter lijkt voor mijn cyclus (hoewel ik geen idee heb welke invloed dit zal hebben). Mijn vraag is eigenlijk maakt het uit dat ik nu niet meer weet wanneer ik gestart ben met de pil en wanneer ik dus eigenlijk zou moeten stoppen? Ik las namelijk dat als je door slikt met de pil je eigenlijk op elk gewenst moment mag stoppen met de pil. Ik stop dus vanaf vandaag en begin dan komende vrijdag weer met slikken. Kan dit zomaar? En zou het (naast dat het natuurlijk heel erg slordig is..) schadelijk zijn wanneer je dus niet exact weet wanneer je met de strip begonnen bent en dus wanneer je moet stoppen? Alvast bedankt!!
Volgens mij kan dat prima direct ermee stoppen.
Ja je kan stoppen wanneer je wil.
Na 21 dagen pil, 1 strip dus, kun je altijd stoppen!
Als je hem minimaal 21 dagen hebt geslikt mag je daarna een stopweek inlassen wanneer je wilt. Niet langer dan 7 dagen. Ik neem aan dat je een 1 fasepil slikt? (Dus niet drie kleuren in 1 strip?)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je hebt trouwens geen cyclus en je ongesteldheid is nep, dus het maakt echt helemaal niets uit als je doorslikt!
Tenzij Fame; niet mits anders krijgt TO het verkeerde advies
Ja klopt, ik slik 1 fasepil. Oke bedankt! Ik wist inderdaad wel dat je zomaar mocht stoppen, maar zat zelf een beetje met dat het dus ook zo kan zijn dat ik de pillen van één strip nog niet allemaal heb geslikt. Ik heb namelijk geen idee meer op welke dag ik zit van de strip, omdat ik tussendoor met een nieuwe strip begonnen ben. Het is niet handig, maar de pillen zijn immers toch hetzelfde. Ik wil daarom even weer met een schone lei beginnen..
Wist je dat gynaecologen en zelfs pilfabrikanten tegenwoordig adviseren om de pil standaard een paar maanden door te slikken. Elke maand stoppen is helemaal niet nodig hoor! Zeker niet als je zoveel klachten hebt.
@cherry200, Het is idd niet nodig om elke maand ongesteld te worden. Mijn gyn adviseerde zelfs om maar 1x per jaar ongesteld te worden als je er heel veel last van hebt.. (wat ik dus ook altijd had). Behalve als je van jezelf géén eigen cyclus hebt en je dus de pil nodig hebt voor een cyclus.. Dan moet je vaker ongesteld worden..

En daarbij, heb afgelopen jaar de pil constant doorgeslikt maar afgelopen week een aantal keer vergeten waardoor ik ongesteld werd. En het was een stuk minder heftig en pijnlijk dan normaal!
Wat een onzin, je hebt geen cyclus van de pil. Dus dan hoef je ook niet vaker ongesteld te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven