Gezondheid alle pijlers

Doorverwijzing internist overdreven??

16-07-2013 18:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb in korte tijd twee longontstekingen gehad, inmiddels drie kuren verder en 3 maanden verder .Slik nu probiotica en dat leek even te helpen..Inmiddels lijkt t wel of mijn lijf er niet meer op reageert., werk nu weer ruim halve dagen en dat gaat redelijk, vandaag weer erg moe. Maar goed, Bloed is geprikt, niks geks te zien. Nu stelde mijn moeder voor om n verwijzing te halen voor de internist want dit is echt niet leuk meer:(, iemand ervaring mee? Of tips?

Bedankt!
Wat zegt je huisarts? 3 maanden sukkelen is lang..
Waarom zou dat overdreven zijn?
Longontstekingen zijn heftig. Kan me voorstellen dat je nog niet helemaal de oude bent. Wat zegt je huisarts over de hersteltijd?
Die vind het ook lang, daarom ging hij ook bloedprikken. Nu al even niet meer geweest omdat hij ook niets meer kon doen voor me. Had zelf nog niet aan doorverwijzen gedacht maar ben er inmiddels zo klaar mee. Weet niet zo goed meer wat ik moet doen. Ben al drie maanden afspraak na afspraak aan t afzeggen met vriendinnen omdat ik t niet red..
Misschien morgen toch maar weer terug voor n afspraak..
Een verwijzing haal je natuurlijk niet zomaar.

Je kan het vragen aan je huisarts en die beslist of hij/zij het nodig vindt.
Ja, Morgen toch maar een afspraak maken. Ik snap dat je verwijzing niet zomaar haalt.
Vergeet niet dat een longontsteking best heftig is. Je lijf heeft echt tijd nodig om daarvan te herstellen. Wat zou precies je vraag aan de internist zijn? Waar maak je je precies zorgen om? Bespreek dit eerst goed met je huisarts... En sterkte uiteraard! Rot dat je zo aan het kwakkelen bent.
@suusmei, weet je, ik zou het niet weten, weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Heb pas wat gejogd om hopelijk wat energie te krijgen maar heb er nu de puf niet eens voor.. Ik rust genoeg, slaap zon 9 a 10 uur per nacht, ik ben misschien een beetje wanhopig aan t worden. Heb t gevoel dat ik alles doe om weer helemaal beter te worden maar het idee dat ik naar de andere kant van de kamer moet lopen vermoeid me al ontzettend..
Oh en niet dat je het erom moet laten hé maar denk je er aan dat je bij doorverwijzing naar het ziekenhuis wel (de rest van) je eigen risico moet betalen.
Hm, verwijzing naar de longarts klinkt me logischer in de oren. En als hij dan extra dingen wil neemt hij vanzelf contact op met de internist in het ziekenhuis.
Ikzelf heb een aantal jaren terug een verwaarloosde longontsteking gehad.

Op het moment dat ik dat had had ik nergens last, ik kwam er achter doordat ik bloed opgaf.

Ik heb toen 10 dagen in het ziekenhuis gelegen en antibiotica gehad.

Toen ik daarna uit het ziekenhuis kwam was ik helemaal verrot, had totaal geen energie meer, algehele malaise,lamlendig.

Ik bleek uiteindelijk een vit.B12 tekort te hebben, geconstateerd door de internist (bloed). Na een week lang spuiten kwam ik heel langzaam er weer bovenop, maar dat heeft een hele tijd geduurd.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Onderschat het herstel bij een longontsteking niet, dit kan echt maanden en maanden duren! Een longontsteking klinkt misschien vrij onschuldig, maar er gaan nog steeds mensen aan dood.

Als je dan verwezen wordt, zou ik een verwijzing vragen voor een longarts en niet voor een internist.
quote:mallebeppie schreef op 16 juli 2013 @ 19:32:

Onderschat het herstel bij een longontsteking niet, dit kan echt maanden en maanden duren! Een longontsteking klinkt misschien vrij onschuldig, maar er gaan nog steeds mensen aan dood.

Als je dan verwezen wordt, zou ik een verwijzing vragen voor een longarts en niet voor een internist.Dit dus, en antibiotica maakt meer stuk dan je lief is. Zoon van toen elf had het in begin november, drie kuren antibiotica, ziekenhuis opname etcetc. Ging pas tegen kerst weer halve dagen naar school! Ging pas in maart weer sporten. Longontsteking gaat je niet in je koude kleren zitten, maar daar kun je natuurlijk wel van balen. Sterkte ermee.
Ik heb ooit twee weken met een longontsteking in het ziekenhuis aan een antibiotica-infuus gelegen, en ik heb er bijna een jaar ! over gedaan om weer de oude te worden. Ruim twee maanden thuis geweest, daarna heel voorzichtig weer gaan werken (aanvankelijk op advies van de bedrijfsarts niet meer dan om de dag een halve dag).

Na een half jaar was ik nog steeds heel erg snel moe. Ik voelde me op zich wel goed, maar ergens in de middag kwam steevast de man met de hamer.

Ik ben toen ook bij de dokter geweest met die vermoeidheidskklachten, maar er werd niks gevonden. Het herstel van een longontsteking heeft gewoon héél veel tijd nodig.
.
Okee, heb je nog tips voor me? Er zijn ook dagen dat ik me wel goed voel, maar ben weer bang dat als k dan iets ga doen ik daar de volgende dag last van heb.. En ik probeer nu per dag tien min te joggen om maar weer iets op te bouwen en om energie te krijgen..
Doorverwijzing naar een internist i.p.v. een longarts vind ik niet vreemd. Er komen bij inwendige geneeskunde veel mensen met hardnekkige longproblemen. Longproblemen en hun oorzaken maken een belangrijk onderdeel uit van de opleiding van de internist. Ik denk dat de huisarts een probleem met je immuunsysteem wil uitsluiten. Vindt de internist geen immuniteits- of ander onderliggend probleem, kan hij/zij je alsnog naar een longarts doorverwijzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven