Gezondheid alle pijlers

Dr Frank dieet

24-06-2010 12:04 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vraag mijn man doet het Dr Frank dieet daar mag je iedere dag eieren eten maar volgens mij is dat toch niet echt gezond of wel? ik kan er met hem niet over praten omdat hij denkt dat Dr Frank een god is!!!
Kijkt in glazen bol... ik zie ik zie.... een pittige discussie zal volgen. :-)
Er is nog nooit iemand dood neergevallen omdat ie elke dag eieren at. Ze komen op een gegeven moment wel je neus uit, maar dat is weer wat anders.
Met wie kan je er niet over praten? Dr. Frank of God?
Ja hoor, geen probleem die eieren. Dr. Frank werkt heel goed (-10kg). Maar laat hem ook veel vis eten. Dat is echt heel gezond!
nee ik hoop ook niet dat hij dood neer zal vallen. Maar laats was er een programma op tv waarin ze verschillende dieeten vergelijkte en idd Dr Frank kwam er goed uit alleen zeiden ze dat ji meer kans zou hebben op botontkalking enz

(heb er niet echt veel verstand van)

@misschicken met mijn man hahahaha
ik denk gelijk potentieverhogend.... ??

ben ik alleen??

en daar moet je toch geen problemen mee hebben???
Oh dat mangedeelte had ik voro het gemak even overheen gelezen

maar als dat van die botontkalking het enige is dan geef je hem toch calciumtabletjes?

Hij mag ook kwark eten in het dieet, zit ook calcium in.
Ik heb pas een leuk boek gelezen, het heet 'wat is nu echt gezond'. Daar stond in dat het geen probleem was om 7 eieren per week te eten, maar dat je niet moet vergeten dat er in heel veel koekjes en maaltijdrepen ook veel ei zit. Dus als íe dat niet eet, is er volgens mij niets aan de hand.
Niet over zeuren tegen hem en hem lekker laten eten wat ie wil.
Als het botontkalking teweeg brengt kan ie iig niet meer zo bot tegen je doen.

Ik zeg, nog meer eieren, als je leven je lief is.
quote:misschicken schreef op 24 juni 2010 @ 12:08:

Met wie kan je er niet over praten? Dr. Frank of God?
Misschien heb je het boek niet gelezen maar daarin meldt dokter Frank dat hij een internist is. Dat is een universitair geschoold arts. Ik zou eerder zo iemand vertrouwen dan een of ander achterhaald bakerpraatje van 100 jaar geleden.
http://www.brain-food.nl/cholesterol.htm
Ook artsen kunnen geld ruiken en dan nemen ze niet alles even nauw meer....

Die eieren kan opzich geen kwaad, sinds kort zijn ze erachter dat het cholesterol dat daarin zit niet wordt opgenomen. Ik ken het dieet verder niet echt, dus ik weet ook niet waar die botontkalking vandaan zou kunnen komen.
calcium uit zuivel wordt lang niet zo goed opgenomen als calcium uit groente.

Gewoon goed spinazie (met ei ) en broccoli eten en dan komt het wel goed met die calcium.
Radar heeft een paar weken terug aandacht besteedt aan dokter Frank. Daar komen onder andere voedingsdeskundigen aan het woord en het gaat ook over de grote hoeveelheden eiwit in het dieet. Kijk die aflevering eens na..
Wat je ook kan doen is als je ontbijt met 3 eieren, er 2 eidooiers uit te halen. Eiwit kan je voor zover ik weet zoveel eten als je wilt, het gaat om het eigeel.

Dus als je echt een aantal eieren op een dag eet, zou ik de eieren splitsen en alleen het eiwit eten.
collega van mij doet dr frank, en die gaat als een speer... maar komt straks ook even hard weer aan...

net als sonja lijkt frank me niet zo verstandig
Heb een tijd terug ook die aflevering van Radar gezien waarin een aantal diëeten werden besproken, waaronder Dr. Frank. Daar werd verteld dat het teveel eten van dierelijke eiwitten slecht is. Dat is ook hetgeen wat kan zorgen voor osteoporose (botontkalking)

Maar ja, wat is té veel vraag je je dan af...
bedankt voor de reacties!! ik laat hem maar het is wat nieuweauto zegt het vliegt er toch weer aan

en noahtb dat vertelde mijn vriendin dat ze dat gezien heeft ga eens op het net zoeken of die aflevering nog te zien is
ik heb mij samen met mijn vriend een poosje terug aangemeld bij dr frank op internet, hier moest je dan alle gegevens van jezelf doorgeven en zo zou dan een persoonlijk dieet voor je worden samengesteld, en ja wat kregen wij? wij kregen allebeide hetzelfde dieet, dus niks persoonlijk iedereen krijgt hetzelfde verhaal voorgeschoteld en dat lijkt mij niet gezond, ik zelf weeg 76 kilo en ben 1.75 lang en mijn vriend is 1.96 lang en weegt 100 kilo,dus ja voor sommige mensen is het natuurlijk logisch dat ze snel afvallen en doorgaan met dat dieet maar4 gezond lijkt het me niet
Volgens mij is het niet zo heel goed voor je, die eieren. Maar dat weet ik niet zeker.

Doe het dr Frank de domnaiefmutsje manier. Neem alles over wat daar staat, en voeg daarbij wat goede koolhydraten toe. Volkoren brood/pasta enz. Hoeft niet veel te zijn, maar wel wat. Geen ketose dingetjes dan, maar wel evenwichtig waar je op langere termijn meer aan hebt.
Het lekkere van een low carb dieet is dat je geen honger hebt. Dat je soms zelfs vergeet te eten. Ik merkte dat toen ik ketose was heel veel energie kreeg. Eieren zijn niet slecht. Het is juist goed. Ik at 21 eieren per week. Mijn cholesterol etc is en was prima. Ik eet nog steeds elke dat minstens 2 eieren per dag.

Trouwens ook bij Dr Frank dieet is het de bedoeling om weer volkoren brood te eten,vokoren pasta,zilvervlies rijst,aardappelen. Dus een "normaal eetpatroon"

In het begin eet je tussen de 20-30 gram kh. Door de ketose krijg je geen honger en de meeste voelen zich veel energieker,hoeven minder te slapen.

Ik had maar 5 uur geslapen en was uitgerust.

Heb die ervaring dus ook gehad.

Na een week of 10 ga je langzaam weer koolhydraten opbouwen. Het is altijd tijdelijk bij ALLE KOOLHYHDRAAT ARME dieeten dat je MINDER koolhydraten eet. Als je op je gewicht bent of bijna dan ga je meeste je koolhydraatniveau opbouwen.

Eieren verlagen je ldl en verhogen je hdl. Wat dus goed is.

Verder zitten er choline in. Een tekort aan choline kan leverschade veroorzaken.

Eieren moeten worden beschouwd als een ’superfood’, omdat ze de gezondheid stimuleren en obesitas aanpakken,dat zeggen onderzoekers. De voedingsdeskundigen zeggen dat eieren één van de meest voedzame voedingsmiddelen zijn en raden aan om eenmaal per dag een ei te eten. De studie, die vandaag wordt gepubliceerd in het tijdschrift Nutrition and Food Science, is een analyse van tientallen onderzoeken die de samenstelling van eieren en hun rol in de voeding onderzochten. De onderzoekers ontdekten dat, ondanks het feit dat eieren weinig calorieën bevatten, een rijke bron zijn aan eiwitten en vol zitten met voedingsstoffen die essentieel zijn voor een goede gezondheid, zoals vitamine D, vitamine B12, selenium en choline. Eieren bevatten de rijkste mix van essentiële aminozuren – wat van cruciaal belang is voor kinderen, adolescenten en jong volwassenen, omdat een goed evenwicht van belang is voor een goede groei en reperatie
Jammer dat niemand hier meer verder schrijft.

Ik moet een paar kilo kwijt en ben begonnen met dr. Frank (met maar elke dag een eitje, dus hoezo veel eieren, veel groente, lekkere salades met feta kaas en geroosterde pijnboompitjes,

plakjes halfvolle belegen kaas, zalm, walnoten voor tussendoor, etc.

Vind het zalig, heb geen honger en kan gewoon wat eten als ik honger heb.

Het werkt echt super.

Heb me ingeschreven bij eenkiloperweek punt nl. Dan krijg je elke dag een dagmenu via de mail. Simpel te maken en als ik het niet lekker vind, pas ik het aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven