Gezondheid alle pijlers

Drugs en andere genotmiddelen..

21-02-2014 00:03 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af, helemaal nu ik het forum doorgelezen heb, wat jullie ervaringen met drugs zijn en wat jullie van drugsgebruik vinden. In topics over alcohol wordt al gauw geschokt gereageerd op niet eens ernstig alcoholgebruik en over drugs ben ik tot nu toe amper een woord tegen gekomen. In mijn omgeving is het vrij normaal om eens wat geëxperimenteerd te hebben, maar als ik daarbuiten kijk zie ik dat dit waarschijnlijk totaal geen gemiddeld beeld is van de Nederlander. Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

Daarbij blijft het een heel interessant gespreksonderwerp, drugservaringen uitwisselen. Maar ook, welke andere genotmiddelen gebruik je en wat zijn je ervaringen hiermee?

Brand los zou ik zeggen!
12 but mature for my age
Ik heb twee keer geblowd, maar ik vond er niet veel aan. De tweede keer ben ik bovendien zwaar bad gegaan en de behoefte heb ik niet meer. Drugst trekken me sowieso niet. Ik rook daarentegen (helaas) wel. Alcohol op z'n tijd, maar nooit dronken want dan word ik irritant. Mijn max ligt ongeveer op 4/5
Hier ken ik ook genoeg mensen die niet vies zijn van een pilletje of snuiffie
Weer een drugsverheerlijkingstopic?
Nee ik ben gewoon benieuwd naar ieders oprechte mening over drugs. Die zullen wel uiteenlopen lijkt me. Maar als mensen het wel lekker vinden hoeven ze dat niet te verzwijgen omdat het niet de gangbare norm is, lijkt me.
12 but mature for my age
Ik vind drugs eng, gevaarlijk en een verzieking van/voor de maatschappij. Ik heb zelf nog nooit drugs gebruikt, ook nog nooit geblowd. Vaak genoeg in de gelegenheid geweest of feesten om iets te gebruiken maar ik vind het gewoon te eng.

Neem nou bijvoorbeeld wiet. Men zegt wel dat het niet verslavend is, maar ondertussen lees je het ene verhaal na het andere verhaal over pubers niet niet meer kunnen functioneren zonder. Dus hoezo niet verslavend?

Ik ken meerdere mensen die gerust knetterstoned achter het stuur plaatsnemen. Een heeft zelfs stoned afgereden. Iemand anders die ik ken zit vrolijk met z'n stonede kop op de kinderen te passen als moeders werkt 's avonds. Onverantwoordelijk!

Ik vind de "het moet allemaal maar kunnen en zie ons eens hip zijn" mentaliteit vreselijk uit de hand lopen. Als ik boodschappen doe moet ik vaak langs een groepje blowende hangjongeren die in het halletje bij de appie staan. Kotsmisselijk word ik van die lucht.

Ik vind blowende en zuipende pubers een echte ergernis. Iemand die een keer een biertje drinkt, hoor je me niet over, maar dat comazuipen en oh wat zijn we stoer gedrag is gewoon walgelijk. Deze kinderen zouden naar een heel streng heropvoedingskamp moeten. Echt, bij het kijken van een gemiddeld RTL5 programma krijg ik zin om ze te slaan.

Kortom, ik ben geen fan van drugs. Afschaffen die bende!
Ik vind het vreselijk sneu dat mensen drugs nodig hebben om zich goed/beter/fijner te voelen.

En dan de wietlucht die je overal op straat ruikt, het wordt vaak al heel normaal gevonden dat pubers lopen te blowen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 21 februari 2014 @ 05:41:

Ik vind het vreselijk sneu dat mensen drugs nodig hebben om zich goed/beter/fijner te voelen.

En dan de wietlucht die je overal op straat ruikt, het wordt vaak al heel normaal gevonden dat pubers lopen te blowen.

Over de overlast en mensen die op straat gebruiken ben ik het met je eens, maar dat zijn echt niet alleen wietrokers die dat doen, mensen met teveel drank op zijn net zo erg, zo niet erger.

En wat is er mis met een middel nemen waardoor je je fijner voelt?

Als ik mag kiezen tussen een officieel anti-depressivum of een natuurlijke drug kies ik voor het laatste, en ik denk dat ik zelf heel goed kan inschatten of dat voldoet of dat ik professionele hulp en officiële medicatie nodig heb.
Ik heb rond mijn 20e wel eens wat geëxperimenteerd met wiet, hasj en paddo's. Maar het is niet mijn ding, ik voel me niet fijn als ik iets gebruikt heb. In mijn omgeving (havo/vwo school met veel alto's en daarna in mijn vriendenkring) deden redelijk veel mensen het.

Nu ben ik halverwege de 30 en heb ik al minstens 10 jaar geen drugs meer aangeraakt. Alcohol drinken doe ik ook heel weinig sonds een jaar of 10.

Over de overlast en mensen die op straat gebruiken ben ik het met je eens, maar dat zijn echt niet alleen wietrokers die dat doen, mensen met teveel drank op zijn net zo erg, zo niet erger.

En wat is er mis met een middel nemen waardoor je je fijner voelt?

Als ik mag kiezen tussen een officieel anti-depressivum of een natuurlijke drug kies ik voor het laatste, en ik denk dat ik zelf heel goed kan inschatten of dat voldoet of dat ik professionele hulp en officiële medicatie nodig heb.[/quote]

helemaal mee eens!
Ik gebruik weleens drugs. Niet omdat ik het perse nodig heb hoor, maar ik zie het als een leuke toevoeging. Ik heb vaak leuke ervaringen, inzichten of kan net iets beter muziek maken of opgaan in mooie geluiden. Ook heb ik hele mooie, diepe gesprekken gehad onder bijv. invloed van MDMA.

Een wijntje lust ik ook wel graag, maar niet te gek. Zo heb ik gisterenavond een fles witte wijn soldaat gemaakt tijdens een etentje en dan heb ik wel genoeg voor de rest van de week. (en een beetje hoofdpijn nu)

En zowiezo gebruik ik drugs, ik heb ADHD en krijg daarvoor DextroAmfetamine. Maar verslaafd of afhankelijk ben ik niet. Het helpt mij beter binnen de maatschappelijk bepaalde lijnen lopen.

Daarnaast weet ik dat MDMA ook word gebruikt in de psychiatrie om mensen met bijv. PTTS hun trauma's bespreekbaarder te maken en te verwerken.

Synthetische drugs zijn niet alleen maar slecht. Xanax, slaappillen, alle Pammetjes zijn maatschappelijk geaccepteerden en kunnen mensen een korte termijn oplossing bij problemen bieden.

Er zit een groot, grijs gebied in synthetische hulpstoffen, de werking ervan en of het goed of slecht voor lichaam en geest is.

Ik ben ervan overtuigd dat eigenlijk alles wat teveel gebruikt wordt of waar je afhankelijk van word in je functioneren slecht voor je is. Maar dat zou betekenen dat ik ook een soort verslaafde ben omdat ik zonder ADHD medicatie niet functioneer.

Dit soort overdenkingen roepen bij mij eigenlijk alleen maar vragen op.
Jeetje je bent echt na een keer uitproberen heus niet gelijk verslaafd hoor!

En mensen met drugs op blijven over het algemeen toch vriendelijker als mensen met alcohol op

Alles met mate dan zie ik geen probleem
Ik heb nog nooit geblowd of iets anders gebruikt en daar schaam ik me niet voor. Als ik om me heen kijk dan wordt het in sommige kringen heel normaal gevonden om vanalles te slikken en te gebruiken.Persoonlijk vind ik het niet normaal en behoorlijk triest dat er mensen zijn die vanalles nodig hebben om zich goed te voelen. Drank precies hetzelfde.
In mijn omgeving is het ook redelijk normaal om te experimenteren. Ik heb zelf een paar keer marihuana gebruikt maar vind er weinig aan. In het verleden flink gedronken, maar nu vind ik het vrij triest dat er voor veel mensen genotsmiddelen aan te pas moeten komen om het maar leuk te hebben. Vriendschappen met de mensen die nog wel zo denken, zijn dus ook wel voorbij.
In mijn jeugd ben ik aardig experimenteel geweest, van alles wat dus. Met mate. Tot een jaar of 20/21

Toen werd ik volwassen.

Verder hoef ik daar niet zo veel over te praten want hier is allang en breed genoeg over gepraat. Ik vind het onvolwassen dus.

Alsof je de drang naar dat gevoel niet kan onderdrukken, alsof je dus ergens tekort komt.

Dus nee, drugs is een echte no-go inmiddels.

En alcohol ook zeer met mate.
Heb ook van alles gedaan en had de ervaringen echt niet willen missen! Toen ik mijn 1e kind kreeg was het voorbij en ik drink ook zelden. Sommigen blijven erin hangen, maar de meeste niet hoor.
quote:vlinder9876 schreef op 21 februari 2014 @ 06:51:

Jeetje je bent echt na een keer uitproberen heus niet gelijk verslaafd hoor!

En mensen met drugs op blijven over het algemeen toch vriendelijker als mensen met alcohol op

Alles met mate dan zie ik geen probleemBen je er weleens een paar tegengekomen die stijf staan van de crack?
verba volant, scripta manent.
Ik heb 2 x geblowed (1x hasj) en 1x gewoon wiet, maar had allebei de keren last van een badtrip, daarna nooit meer gedaan en een enorme angst ervoor ontwikkeld, als ik in de stad loop en ik ruik dat er voor mij geblowed wordt duik ik de eerste de beste winkel in om de geur uit mijn neus te houden. Alcohol, op mijn 16de verjaardag zo dronken al een maleijer, daarna nooit meer gedronken, oke alleen met oud en nieuw een glaasje champange. Ik heb een hekel aan drugs.
quote:MarianneDavids schreef op 21 februari 2014 @ 08:50:

[...]

Ben je er weleens een paar tegengekomen die stijf staan van de crack?nou dan noem je ook wel meteen het andere uiterste. crack wordt vrijwel alleen gebruikt onder junks die echt op straat leven. ik denk dat Vlinder mensen bedoelt die bijvoorbeeld een pilletje op hebben.
12 but mature for my age

[...]

Ben je er weleens een paar tegengekomen die stijf staan van de crack?Nee joh, dat wordt helemaal niet veel in Nederland gebruikt. Er zijn in totaal rond de 2 miljoen mensen met een verslavingsproblematiek in NL. Daarvan hebben er rond de 800.000 een probleem met rookverslaving, rond de 500.000 een drankverslaving en crackverslaafden tellen er rond de 15.000. Die zie je niet op elke straathoek, gelukkig.

[...]

Ben je er weleens een paar tegengekomen die stijf staan van de crack?Nee joh, dat wordt helemaal niet veel in Nederland gebruikt. Er zijn in totaal rond de 2 miljoen mensen met een verslavingsproblematiek in NL. Daarvan hebben er rond de 800.000 een probleem met rookverslaving, rond de 500.000 een drankverslaving en crackverslaafden tellen er rond de 15.000. Die zie je niet op elke straathoek, gelukkig.
Ik heb alles geprobeerd.. alleen geen crack.

Ik snap niet dat mensen er verslaafd aan raken. Oke met coke kan ik het me nog voorstellen maar de rest.. het is leuk hoor maar de volgende dag ben je helemaal naar de betverderrie.. ik vond mdma het leukst!
Trots!
Ik ben niet gehaal anti...maar wel steeds meer. (heb in het verleden geblowed af en toe en heb afgelopen jaren xtc en ghb gebruikt, ook af en toe.)

Maarrrr....

Het geeft zo verschrikkelijk veel ellende in de wereld. Alleen al in de landen waar de boel geproduceerd wordt en verhandeld. Moet je zien hoeveel verschil is in giga rijk en arm. Gisteren nog Afganistan in programma van Floortje. Afschuwelijk arm land met enorme paleizen van de drugsbaronnen..

En verder als je weer ziet dat de drugslaboratoria hier in Nederland weer tonnen met afval, van met name xtc en ghb, dumpen in natuurgebieden of ergens achteraf in de berm. Lekkende vaten met puur gif!!

Dan schaam ik me diep, dat ik ook afnemer ben geweest.....
Ik verbaas me over de eufemistische wijze waarop drugsgebruikers spreken over hun bezigheid: EXPERIMENTEREN.

Yeah right, junky.
quote:sateofmayo schreef op 21 februari 2014 @ 10:43:

Ik ben niet gehaal anti...maar wel steeds meer. (heb in het verleden geblowed af en toe en heb afgelopen jaren xtc en ghb gebruikt, ook af en toe.)

Maarrrr....

Het geeft zo verschrikkelijk veel ellende in de wereld. Alleen al in de landen waar de boel geproduceerd wordt en verhandeld. Moet je zien hoeveel verschil is in giga rijk en arm. Gisteren nog Afganistan in programma van Floortje. Afschuwelijk arm land met enorme paleizen van de drugsbaronnen..

En verder als je weer ziet dat de drugslaboratoria hier in Nederland weer tonnen met afval, van met name xtc en ghb, dumpen in natuurgebieden of ergens achteraf in de berm. Lekkende vaten met puur gif!!

Dan schaam ik me diep, dat ik ook afnemer ben geweest.....

Wat dacht je van die idioten die die bolletjes cocaïne inslikken en een zeer pijnlijke dood tegemoet gaan mocht zo'n bolletje knappen? Vaak zijn dit minderjarigen. En wij maar lekker experimenteren. Moet kunnen toch?

Het ergste is dat deze bolletjesslikers als shit worden behandeld, maar dat de gebruikers geen strobreed in de weg wordt gelegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven