Gezondheid alle pijlers

Eczeem in knieholtes

21-10-2009 19:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen heb ik een soort eczeem in de knieholtes, het jeukt enorm en is erg rood. Ook achter mijn oren is de huid rood en schilferig. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik gebruik geen ander wasmiddel ofzo. Ik heb er vaseline opgesmeerd maar dat helpt eigenlijk alleen maar om de huid te verzachten. Ik vind het nog te vroeg om naar de huisarts te gaan.
Wat zou het kunnen zijn... ,

Eczeem

schurft

schimmel

lepra

roos

eczeem

schurft

lepra

pokken

builenpest

eczeem

schimmel

eh....
hm, knieholtes en de holtes bij de ellebogen zijn plekjes die ik associeer met een allergische reactie. Ben je ergens allergisch voor en heb je iets gegeten, waar het in verwerkt kan zitten?
Altijd goed afdrogen dergelijke holtes. Dat voorkomt irritatie.
Kllinkt als smetplekjes. Zorg ervoor dat je goed droogt na het douchen. Ga er geen vette troep als vaseline op smeren.

Maar aan de andere kant, als het begon in je knieholte en je hebt daar lekker zitten krabben en daarna met diezelfde vinger achter je oor gezeten kun je een schimmeltje hebben verplaatst.

Als ik jou was zou ik even de huisarts bellen, die kan het beter beoordelen dan wij achter de pc.
Volgens mij heb ik de afgelopen dagen niet iets anders gegeten dan normaal. Ik zal met de vaseline maar gelijk stoppen. Ik wist ook niet zo goed wat ik er op moest smeren. Nou, ik zal het nog een paar dagen aankijken, misschien gaat het wel weer snel over.
Lijkt op psoriasis, ( achter de oren).

Psoriasis.
Psoriasis, een schimmel of eczeem... Ik zou juist wel naar de huisarts gaan!
Veera, als ik jou was zou ik morgen toch maar even een afspraak maken. Als het inderdaad een schimmeltje is kun je het ongewild verspreiden naar de meest ongelukkige plekken.

Als je evengoed wilt wachten: was goed je handen met water en zeep na het krabben!
Als het eczeem is kan je cardiflor van VSM eens proberen.
Maar koekie, dat kan een leek niet beoordelen. De huisarts wel.

Bovendien gaan niet alle eczeem soorten weg met homeopatische smeerseltjes.
Ik zal het nog even aankijken, mocht het erger worden of niet over gaan, dan toch maar een bezoekje brengen aan de huisarts.

Bedankt voor jullie advies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven