Een lichtere pil
woensdag 9 oktober 2013 om 15:10
Dag damens,
Hebben jullie wellicht een tip voor een lichtere pil?
Mijn allereerste pil was de Lovette.
Alleen toen vergat ik de pil nog al eens en had de dokter mij mycrogynon 30 voorgeschreven.
Inmiddels ben ik al iets ouder en wijzer en zorg ik er ook netjes voor dat ik de pil elke dag slik.
Nu wil ik dus weer terug naar een lichtere pil.
Zelf wilde ik weer terug naar de Lovette, maar ik heb begrepen dat Ovranette daar de vervangster van is. Kent iemand dat? Heeft iemand daar (goede) ervaringen mee?
Ook weet ik dat Marvelon een lichte pil is.
Zal er een groot verschil in zitten welke lichte pil ik zou kunnen gaan slikken?
Hebben jullie wellicht een tip voor een lichtere pil?
Mijn allereerste pil was de Lovette.
Alleen toen vergat ik de pil nog al eens en had de dokter mij mycrogynon 30 voorgeschreven.
Inmiddels ben ik al iets ouder en wijzer en zorg ik er ook netjes voor dat ik de pil elke dag slik.
Nu wil ik dus weer terug naar een lichtere pil.
Zelf wilde ik weer terug naar de Lovette, maar ik heb begrepen dat Ovranette daar de vervangster van is. Kent iemand dat? Heeft iemand daar (goede) ervaringen mee?
Ook weet ik dat Marvelon een lichte pil is.
Zal er een groot verschil in zitten welke lichte pil ik zou kunnen gaan slikken?
woensdag 9 oktober 2013 om 16:15
woensdag 9 oktober 2013 om 16:32
Je hebt meerdere soorten laaggedoseerde pillen. Als je nog minder hormenen wilt, zou je ook nog een zgn. mini-pil kunnen overwegen, helemaal zonder oestrogenen. Als je nu tevreden bent over de microgynon 30, en je wilt mét oestrogenen, maar wel minder, zou ik gewoon naar de microgynon-20 gaan, lijkt mij een logische stap, en bovendien goedkoop. Echter, als in DE natuurlijk weer allerlei andere merken en soorten op de markt. Ik zou zeggen kies iets leuks uit www.welche-antibabypille.de of overleg anders gewoon even met je arts daar?