Gezondheid alle pijlers

Eetpatroon en moeheid

14-07-2018 08:06 26 berichten
Elke ochtend wordt ik moe wakker, terwijl ik wel een ochtend mens ben. Sta daarom ook altijd vroeg op en ga savonds meestal tussen 10 en half 11 naar bed. Aan het aantal uren slaap ligt het niet aan. Soms val ik gelijk in slaap, soms lukt dat niet en ben ik aan het woelen. Wordt sochtends ook vaak wakker met droge lippen.

Maar halverwege de dag, heb ik wel weer energie om dingen te doen. En knap ik weer wat op. Ik heb 2 jaar geleden een koolhydraatarm dieet gevolgd en ben daarmee ruim 25 kilo afgevallen. Had toen zoveel energie. Maar de laatste tijd ben ik weer 3.5 kilo aangekomen. Terwijl ik gewoon zelde eet als altijd.

Ik eet geen suikers, drink geen koffie en ben wel lichamelijk actief door mijn werk. drink alleen maar water. Vaak heb ik wel dat ik snel weer trek krijg na het eten.

Laatste tijd heb ik bijgehouden wat ik eet op een dag. Of het te weinig of veel is weet ik niet. Ik begin elke ochtend met kwark of yoghurt. Halverwege de ochtend cracker met kaas. Lunch vaak een salade of iets met eieren, soms geroosterd brood met tonijn. En een beker melk en een banaan.Halverwege de middag meestal een appel, soms cherry tomaten. En als avond eten meestal groenten en vlees. Aardappels eet ik bijna niet, heel af en toe. En later op de avond vaak een smoothie met aardbeien en kwark als toetje. Ongezouten pinda's en komkommer met cottage cheece en soms paar stukjes worst.

Je zou zeggen dat ik wel voldoende eet, maar vindt dat zo moeilijk om in te schatten. Daarbij wil ik gewoon nog 4 kilo's kwijt. Ik heb geen overgewicht en ben absoluut niet zwaar. Maar dat ik elke ochtend moe wakker wordt snap ik niet...

Ik weet dat jullie mij geen advies of iets kunnen geven, maar ben op zoek naar tips en erkenning. Wat ik mij ook afvraag is wat eten jullie gedurende op een dag? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Bij de huisarts ben ik al geweest. Uitgebreide bloedonderzoek gehad en dat was allemaal goed. Voor dinsdag heb ik een afspraak staan bij de diëtiste omdat ik toch misschien mijn eetpatroon wil veranderen en dat ik door misschien minder moe wakker wordt....
Alle reacties Link kopieren
Je kunt proberen om n zakje ORS te nemen, vult je elektrolyten aan. Kan dat je door het warme weer en meer transpiratie wat tekorten hebt
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven