Gezondheid alle pijlers

eiwit en bloedsporen in urine

10-04-2014 17:03 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is per toeval ondekt dat er eiwitten en bloedpsoren in mijn urine zijn gevonden. Ik heb 2 keer 24uur urine in moeten leveren. De eerste keer zat er 550 milligram eiwitten in en de 2e keer zaten er 250 milligram eiwitten in ook spoortjes bloed maar dat heb ik al van kinds af aan. Ik ben nu 21. Van een infectie is geen spraken. Ik heb nu albustix om zelf mijn eiwitten te controleren en elke keer zijn het 3 plusjes. Verder zijn mijn bloedwaardes goed en mijn nierfunctie nog 100% en mijn bloeddruk is 140/80. Ik moet elke maand naar de nefroloog om alles weer te checken. Zijn er mensen die ook eiwitten in hun urine hebben ? En wat is bij jullie de oorzaak?
nee ik ben nu met thuis. heb wel beetje pijn aan die nier met lopen of bewegen dit zal er wel bijhoren neem ik aan? dankjewel ik hoop het ook ja
Nou het is nu inmiddels 4 dagen geleden dat ik mijn nierbioptie heb gehad. Eerst dacht ik dat de pijn af ging nemen maar nu heb ik er toch behoorlijk last van. Is dit normaal? Verder plas ik geen bloed en voel ik me verder niet beroerd (op die pijn na) het is meer met ademen opzich wel logisch misschien omdat je nieren natuur bewegen als ik adem, verder geneest het wondje ook goed. Zou het een nabloeding zijn?
Ik heb geen idee wat normaal is. Bij mij was het in ieder geval niet normaal .

Je zou voor de zekerheid even naar het ziekenhuis kunnen bellen en vragen of dit normaal is.
goeiemorgen,

Nou ik heb gisteren toch maar de nefroloog opgebeld en kon gelijk na de spoedeisendehulp komende. Jad gewoon zoveel pijn dat lopen niet meer ging alles deed zeer. Nou eenmaal aangekomen op de spoedeisendehulp hebben ze bloed geprikt en een echo gemaakt van die nier em wat blijkt nu? Zit een grote bloeduitstorting in die nier en ben opgenomen omdat ze bang zijn dat ik een bloeding krijg wat een hell zeg! Ik dacht namelijk dat ik bij zo'n fikse bloeduitstorting gewoon bedrust moest houden en blijkbaar is dat ook zo want lig nu in ziekenhuis af en toe controleren ze mn bloeddruk maar daar blijft het ook bij heb geen infuus of niks en mag ook gewoon rondlopen door t zoekenhuis
Wat goed dat je gebeld hebt. Als je echt een bloeding krijgt kun je je nog beroerder gaan voelen. Ik heb een bloeding gehad en ruim een week aan het infuus in het ziekenhuis gelegen. Die bloeding drukte op mijn maag waardoor ik geen eten/drinken binnen kon houden en heel veel heb overgegeven.

Beterschap verder. Hopelijk wordt de bloeduitstorting snel kleiner en voel je je dan beter.
och wat vervelend zeg bah je zal wel veel pijn hebben gehad dan! Ik ben nu even thuis heb nu 38,4 koorts en nog beetje pijn maar dat kan komen dat mn lichaam alles aan t opruimen is. Als ik thuis in bed lig gaat de bloeduitstorting ook weg zeiden de artsen. Dus als je een bloeding krijgt dan voel je ke echt super beroerd! Ook was mijn hb ietsje gedaald normaal hb is 7,5 en ik heb 7,1 verder eet en drink ik genoeg alleen die koorts dan nog had jij dat ook koorts?
Fijn dat je weer thuis bent. Ik had volgens mij ook koorts, mijn bioptie was vorige maand 10 jaar geleden Ik dacht dat ik geen koorts had, werd door de huisarts naar de spoedeisende hulp gestuurd en daar had ik wel koorts ( 39 nog wat). Eenmaal weer op de been, heb ik eerst maar eens een andere thermometer gekocht . Ik heb die tijd in het ziekenhuis vooral veel geslapen en overgegeven. Na een week spuugde ik nog maar een paar keer per dag en dat kon ik thuis ook wel doen. Tussen het spugen door hield ik genoeg vocht binnen om zonder infuus te kunnen. Na nog een week was het spugen over. De pijn in mijn nier is veel langer gebleven en dat blijft een gevoelig punt.
Daar ben ik weer! Zo dat is al een beste tijd geleden zeg! En wat rot dat je zoveel moest overgeven enz zeg! En dat je er zolang zoet mee bent geweest. Nou ik zou je zeggen het is mij ook erg tegengevallen.... en heb ontzettende pijn nog met adem halen en bewegen. Gelukkig is de koorts zo goed als weg. Ben wel helemaal dood op van day ziekenhuis. Vanmorgen nog wezen bloedprikken en elke keer vinden ze weer wat anders nu zagen ze een ontstekingswaarde in het bloed maar ze wisten niet zeker of heet door een infectie kwam of doordat mn lichaam de wond ging opruimen. Dus wouden ze me weeer opnemen ik heb een ontslagbrief getekend wat een gezeur daar zeg. Ik heb ook hele erge heimwee. De koorts is immers zo goed als weg en bij een infectie blijft sie aanwezig. als ik dit allemaal had geweten had ik t noooit gedaan.
ze hebben een deel van de uitslag.... mijn nierfilters werken niet goed, heb nu bloeddrukverlagers om de eiwitten in mijn urine te verminderen en ze hebben de bioptie opgestuurd na het radboud in nijmegen daar schijnen goeie artsen te zitten als het goed is hoor ik 5 juni wat het echt is! Duurt allemaal wel erg lang zo! Hoe gaat het met jou??
Hallo Rossy, hoop dat alles nog goed met je gaat. Wij zijn zeker geen artsen maar helaas door onze zoon wel ervaringsdeskundigen geworden. Het lijkt zeer sterk op het "Nefrotisch syndroom". In zijn geval valt het imuunsysteem zijn nierfilterfunctie aan (auto-immuun ziekte), waardoor eiwitverlies. Als er meer wordt uitgescheiden dan opgenomen, krijgt het lichaam een tekort aan eiwit (na te meten in het bloed), de reacties van het lichaam zijn; vocht vasthouden (je zwelt op en neemt in gewicht toe), je lever gaat proberen extra eiwitten te produceren en wordt hyperactief. Nadeel is dan dus ook productie van extra vetten en cholesterol. Door het extra vocht en de vetten gaat ook het hart harder werken en stijgt je bloeddruk. Mocht je minder uitscheiden dan opgenomen, dan is er voor je lichaam opzich niet zo'n probleem, het probleem is echter dat eiwit op termijn een killer is voor je nieren. Daar je nierfunctie nog oke is, is dat niet aan de orde en kijken ze dus nu vooral naar je lichaam. Als je schrijft dat je bloeddruk wat hoger is en je bloedwaarden niet goed zijn en ze je ook nog bloeddrukverlagers gegeven hebben, dan lijkt het alsof je nefrotisch bent (term geeft dus alleen maar aan dat je eiwitverhoudingen scheef zijn door een falende nierfilterfunctie). Wij wonen in Duitsland en daar wordt de regel gehanteerd; 3 dagen achter elkaar 2 plusjes op de sticks is een terugval. Zolangzaam weten wij uit ervaring dat dan na zo'n dag of 14 onze zoon nefrotisch wordt (werkelijk binnen een dag 200 gram of meer gewichtstoename door vasthouden water) wat best veel is voor 3,5 jaar oude kleuter. Meestal wachten we een week tot na terugval en beginnen dan aan een Prednizon-therapie. Dit werkt fantastisch en meestal binnen een week weer op negatief. Alleen heeft het zoveel bijwerkingen.

Een nefroloog heeft geen bioptie nodig om te weten dat je filterfunctie is aangetast. Er zijn 3 vormen van Nefrotisch syndroom en daar het bij volwassenen de verschillende vormen wat vaker voorkomen doen ze naar mijn mening standaard bioptie bij volwassenen. Bij kinderen is het meestal Minor Change NS en doen ze, zolang de Prednizon therapie goed werkt, ook geen bioptie. Vanuit Duitsland wel begrepen dat Nijmegen absoluut de top is in Nederland voor wat betreft NS.

Heeft de kliniek/arts je nog tips gegeven? Bij ons is het bij terugval (meestal al zodra de waardes stijgen) ieder dag wegen, minder drinken in combinatie met minder zout om het water vasthouden tegen te gaan en reductie van eiwit inname. Bij de eerste keer dachten wij ook tekort aan eiwit te kompenseren met extra eiwitten (ei, vlees, vis, melkproducten) maar dit bleek onjuist te zijn.

Zoals gezegd, bij onze zoon is het auto immuun. Er kunnen echter blijkbaar heel veel verschillende ziektes een beschadiging aan de nierenfilter veroorzaken. Dat zal een Nefroloog willen bepalen, zodat de juiste therapie kan worden bekeken.

Bij kinderen komt het ongeveer 2 op de 100.000 voor, dus erg zeldzaam en daardoor wellicht ook niet zo bekend bij alle artsen, vraag ook rustig door totdat je bij een nefroloog bent die er bekend mee is.

groet en heel veel sterkte.
hallo, wat vervelend dat jullie zoon het nefrotisch syndroom heeft zeg! Het js echt niet fijn allemaal. Maar het gaat ondanks dat wel goed met hem? En is zijn nierfunctie wel volledig? Wel erg fijn voor je reactie zo kom je er wel meer over te weten.

Nu zijn mijn bloedwaardes wel weer goed en met mij gaat t ook goed, dat mijn bloedwaardes en niet goed waren komt door die bioptie. Ik heb meestal twee plusjes eiwit en soms drie. Die bloeddrukverlagers moet ik blijven innemen alleen ik hou geen vocht vast enz en heb ook geen eiwit tekort in mijn lichaam. Mijn bloeddruk zit nu op 120/70 dus opzicht werken de medicijnen wel. Ik ben nu ook zo benieuwd wat ik precies heb.... je leeft elke dag in onzekerheid en er is geen dag dat ik er niet aan denk. Maargoed nog 1 weekje wachten. Ik hou je op de hoogte.
Ik heb de uitslag gekregen ik heb het syndroom van alport... is niks aan te doen helaas...
Vervelend voor je Rossi
Ach wat ongelofelijk vervelend Rossy. Eerst maar heel veel sterkte met het aanvaarden van deze ziekte en de consequenties. Je bent in onze gedachten...
Rossy, als je in je profiel even aanvinkt dat je persoonlijke berichten wilt ontvangen, dan wil ik je graag privé een berichtje sturen.
Ik heb Nefrotisch Syndroom (Minimal Change) en ik weet hoe vervelend het is om problemen met de nieren te hebben. Zit nu aan chemo kuur en ik hoop dat dit me zal helpen. Nierbiopsie vond ik ook erg vervelend; kreeg koorts en daarna acute nierinsufficientie.
Dankjullie wel, Lief voor jullie medeleven! Bertha38, je mag me altijd een privé bericht sturen, graag zelfs! En Xenna wat erg voor je!! Heel veel sterkte ik hoop ook dat het aanslaat!
Ik heb je een privé bericht gestuurd!
Ja zag het! Ik heb je op het andere forum ook eem bericht gestuurd heb je hem gezien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven