Gezondheid alle pijlers

Emotioneel uitgeput?

02-07-2013 14:22 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik heb begin maart een miskraam gehad en vervolgens een curretage.

Ik ben snel weer verder gegaan met mijn normale leven, ,aar inds circa 6 weken heb ik de klap alsnog gkregen. We waren al 2 jaar bezig en er zo onwijs blij mee en toen bleek bij deeho het hartje al 2 weken gestopt te zijn, ik ben snel weer doorgegaan omdat ik zoiets had van : hop er zijn ergere dingen en ik dacht ook da mensen dat van mij verwachten. Mijn werk biijv.

Ik ben bij de okter geweest en die zegt dat ik mij evt ziek kan melden en heb oxazepam gekregen om beetje rustig te worden.

Met name heb ik namelijk last van veel onrust in mijn lijf, dikke keel, drukkend gevoel op mijn borst etc,bgespannen benen etc.

Ik ben nu ook bij een hatonoom, voor de 2 de keer geweest en dat is wel fijn om te praten en te leren hoe ik echt meer naar mezelf moet gaan luisteren.

Ook zei geeft aan dat ik mijn werk eht in de gaten moet houden of het niet teveel is. Maar diep in mijn hart is het misschien ook wel goed even een week rust te nemen maar ik vind dat zo moeilijk, steeds het gevoel in mij dat ik dat eht niet kan maken.

Hebben jullie tips? Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat kun je wel maken. Als je altijd maar doorgaat heb je ook kans dat de klachten erger worden en dan ben je verder van huis.

Je kunt ook overleggen met je werkgever en afspraken maken over hoe je het beste je rust kunt nemen zonder dat het werk daar teveel van te lijden heeft. Dus een goede overdracht aan een collega, of wel naar een vergadering komen maar verder niets, of alleen ochtenden werken en 's middags vrij.

De bedrijfsarts kan daarover ook adviseren.

Mijn ervaring is dat werkgevers het waarderen als je eerlijk bent, het overlegt en ook met hen rekening houdt. Dan begrijpen ze ook heus wel dat jij niet van steen bent en dat het een mens wel eens teveel kan worden en dat je tijdelijk wat extra rust nodig hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven