enkelbanden gescheurd maar de hak doet echt enorm pijn???

zondag 13 juni 2010 om 19:12
Hallo allemaal
Hoop dat er hier iemand is die mij kan vertellen wat het is en wat eventueel te doen.
Afgelopen donderdag heb ik mijn enkelbanden gescheurd.
Pijnlijk en heb nu een spalk voor een week en daarna als het goed is tape.
Buiten dat lastig is omdat ik alleenstaande moeder ben en me nauwelijks uit de voeten kan maken heb ik ook nog behoorlijke pijn.
Het is er niet continu maar bij vlagen en dan echt op mijn hak.
Stekende snijdende pijn noem ik het maar weet ik niet goed hoe ik het moet noemen.
ik kan dan echt wel gillen van de pijn. duurt een minuut of 10 en dan is het weer ff klaar. Soms een paar keer per uur soms een paar uur niet.
Iemand een idee, of ervaring hiermee??
Vind het zo knullig om het ziekenhuis te bellen hiervoor.
Ik heb wel eens eerder mijn enkelbanden gescheurd gehad maar deze pijn herken ik niet.
Ik slik paracetamol maar heeft weinig effect.
iemand een idee wat het is en wat te doen??
Hoop dat er hier iemand is die mij kan vertellen wat het is en wat eventueel te doen.
Afgelopen donderdag heb ik mijn enkelbanden gescheurd.
Pijnlijk en heb nu een spalk voor een week en daarna als het goed is tape.
Buiten dat lastig is omdat ik alleenstaande moeder ben en me nauwelijks uit de voeten kan maken heb ik ook nog behoorlijke pijn.
Het is er niet continu maar bij vlagen en dan echt op mijn hak.
Stekende snijdende pijn noem ik het maar weet ik niet goed hoe ik het moet noemen.
ik kan dan echt wel gillen van de pijn. duurt een minuut of 10 en dan is het weer ff klaar. Soms een paar keer per uur soms een paar uur niet.
Iemand een idee, of ervaring hiermee??
Vind het zo knullig om het ziekenhuis te bellen hiervoor.
Ik heb wel eens eerder mijn enkelbanden gescheurd gehad maar deze pijn herken ik niet.
Ik slik paracetamol maar heeft weinig effect.
iemand een idee wat het is en wat te doen??

zondag 13 juni 2010 om 19:44
Hoi Benmamma,
Als je zo veel pijn hebt lijkt het me verstandig om terug te gaan naar de gene de je de spalk heeft gegeven. (eerste hulp?)
Misschien is er meer aan de hand, daar kunnen we met z'n allen over gissen of onze glazen bollen raadplegen maar wij kunnen de diagnose niet stellen hoor.
Veel sterkt!
Groetjes,
NannieB
Als je zo veel pijn hebt lijkt het me verstandig om terug te gaan naar de gene de je de spalk heeft gegeven. (eerste hulp?)
Misschien is er meer aan de hand, daar kunnen we met z'n allen over gissen of onze glazen bollen raadplegen maar wij kunnen de diagnose niet stellen hoor.
Veel sterkt!
Groetjes,
NannieB

zondag 13 juni 2010 om 19:55
Waarschijnlijk zit de spalk te strak. De eerste keer dat ik mijn enkelbanden scheurde had ik hetzelfde. Ook die pijn die bij vlagen kwam en ging.
Na nog enkele keren mijn enkelbanden te hebben gescheurd, ben ik uiteindelijk geopereerd. Na de operatie kreeg ik gips dat open was aan de bovenkant, helaas hadden ze het verband te vroeg er om heen gedaan en was het gips dicht gaan zitten en kon wederom mijn voet uit opzetten en kreeg ik hetzelfde weer.
Mijn advies; even terug naar het ziekenhuis en opnieuw laten spalken!
Sterkte.
Na nog enkele keren mijn enkelbanden te hebben gescheurd, ben ik uiteindelijk geopereerd. Na de operatie kreeg ik gips dat open was aan de bovenkant, helaas hadden ze het verband te vroeg er om heen gedaan en was het gips dicht gaan zitten en kon wederom mijn voet uit opzetten en kreeg ik hetzelfde weer.
Mijn advies; even terug naar het ziekenhuis en opnieuw laten spalken!
Sterkte.