Gezondheid alle pijlers

epidurale injectie nek

03-02-2014 16:09 13 berichten
Binnenkort krijg ik op de pijnpoli een epidurale injectie in mijn nek omdat er door ernstige artrose een zenuw bekneld zit wat vreselijke pijn geeft naar mijn arm.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik vind het best eng omdat ze iets kunnen raken en dan zou je verlamd kunnen raken. Eerder heeft een orthopeed mij verteld dat hij dit zomaar niet zou laten doen vanwege de risico's. Ik heb er toen vanaf gezien.

Nu is de pijn echter erg toegenomen en ben ik bij de pijnbestrijding terecht gekomen en heeft de arts me uitgelegd wat hij wil gaan doen, hij snapt dat ik het eng vind (ben daar niet de enige in) maar hij geeft aan dat de kans erg klein is dat zoiets gebeurt. Hij doet dit immers dagelijks en is zeer ervaren.

Hij heeft een datum ingepland en ik denk dat ik het toch laat doen. Ik kan altijd nog afzeggen tot een dag voor de behandeling.

Ik heb ook een collega gesproken die dit ook heeft laten doen en hij is al lang pijnvrij...dat lijkt mij echt zó fijn om eens van die vreselijke pijn af te zijn. Het is echter geen garantie dat ik ook van de pijn af zal zijn en het is ook niet te zeggen voor hoe lang.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sanne

Ik heb ook zo,n injectie in mijn nek gehad en voelde er weinig van,alles is goed gegaan,ik heb er ook meerdere in mijn rug gehad en ook weinig last van gehad..

Bij mij hebben de injectie,s trouwens niet geholpen en ben later alsnog aan mijn nek geopereerd.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Voor op een pijnpoli is iets in je epidurale ruimte plaatsen/injecteren een van de normaalste dingen. En ja je kunt pech hebben, maar dat kun je met alles. Alles wat je doet of qua medicatie inneemt kan bijwerkingen hebben.
Dank je voor de reacties. Het is inderdaad zo dat het hun werk is bij de pijnpoli en ze echt wel weten wat ze doen natuurlijk.

Ik hoop in elk geval dat het gaat helpen....!
Ik heb er toch wel eens pech mee gehad, pff..een lang verhaal...die ik je ga besparen.

Maar, ik heb nu een tweede hernia in de nek, had die vroeger ook al, maar heb nu echt wel heel veel last opnieuw. Nu vrijdag heb ik de NMR, en als de hernia toegenomen is, dan denk ik van opnieuw een epidurale te laten geven, hoewel ik gruwel van het idee, maar welke keuze heb je? Ik wil een 2de operatie voorkomen, en daar zijn ook risico's aan verbonden. En me niet laten behandelen lijkt me ook niet verstandig. Ik zoek me in ieder geval een betere anesthesist.
Ja Woedie, in dat dilemma zit ik dus ook. Dit is het enige wat ze kunnen doen om van die afschuwelijke zenuwpijn af te komen. Ja misschien nog opereren maar dat zie ik helemaal niet zitten. Ik weet ook niet of ze kunnen opereren.

Dus ik vind ook dat ik geen keuze heb. Het belemmerd mij in heel veel dingen en ook in mijn werk. Wil niet zeggen dat ik alles weer zal kunnen na die injectie maar het idee alleen al dat die pijn weg zou kunnen zijn...dat zou zo fijn zijn!

Sterkte hiermee!
Ik wens je in ieder geval het allerbeste met de epidurale, en hopelijk verlicht de pijn toch wat...bij ons ( België) volg je meestal een traject van 3 epidurales, om de maand één ongeveer. In tegenstelling tot mijn tweede viel mijn eerste epidurale heel goed mee. Ik vond het niet erg pijnlijk en het was zo gebeurd. Belangrijk is dat je je kunt ontspannen en je geestelijk kunt voorbereiden op de prik...op de manier zo van ...laat die maar komen.

Hi, hi, beter gezegd dan gedaan natuurlijk, maar bij hielp het toch.

Het feit dat het de tweede keer misliep was omdat ik te doen had met gepruts van een onbekwame anesthesist, ik was de eerste aan de beurt, ze kwam veel te laat toe, was gehaast, ze vond haar/(mijn) papieren niet en zich maakte zich daar razend druk over, alsof het nog aan mij lag en ze moest aan de verpleger/assistent vragen waar mijn hernia zat, kun je je dat voorstellen? Je zag het al van verre aankomen dat dit fout ging aflopen.
Dank je Woedie. Ik hoop dat mijn anesthesist meer ervaren is...ga daar wel van uit want heb goede ervaringen van anderen gehoord. Maar goed blijft spannend.....
Succes! Het zal wel meevallen!
Laat je nog eventjes weten hoe het gegaan is? Ben benieuwd en er zijn hier niet veel nekhernialotgenoten, ...
Nou, Woedie ik zou nog laten weten hoe het was gegaan.

Ik ben afgelopen maandag geweest maar ze hebben het niet gedaan!

Ik ben wel geweest en lag al op de OK maar had al een paar dagen veel minder pijn en kon de pijnplek ook niet goed aangeven en je moet het dus precies aan kunnen geven en toen heeft de arts besloten het niet te doen.

Enkele weken geleden heb ik een behandeling gehad bij de osteophaat (ga ik regelmatig heen) en heb echt het idee dat dit geholpen heeft en ik heb een week na die behandeling een week op bed gelegen met griep en heb die week dus niks gedaan, hierdoor is die beknelde zenuw waarschijnlijk tot rust gekomen.

Dus ja dit is mijn verhaal....en heb nu deze week gewerkt, voorzichtig gedaan en me precies gehouden aan wat ik wel en niet mag ivm belasten maar het gaat nog steeds goed! Ik voel het wel maar het is niet meer die pijn van een beknelde zenuw.

Heb volgende week nog een afspraak met een neurochirurg in een academisch zkh maar denk er sterk over om dit af te zeggen.Deze zal me waarschijnlijk niet veel meer kunnen zeggen dan dat ik al weet en zeker nu die erge pijn weg is! Ik vertrouw toch erg op de osteophaat, daar mag ik ook weer heen volgende week.
Dat is toch positief nieuws, hopelijk dat de zenuwpijn niet in die mate opnieuw terug komt. Houden zo, zou ik zeggen.

Heb je het nog gehad dat de pijn op en af gaat?

Je hebt nu een verwijzing naar een neurochirurg, kun je met diezelfde verwijzing ook na een half jaar, of langer gaan? Als je dit kunt zou ik het ook wat uitstellen en wie weet is het al helemaal niet meer nodig.

Bij mij gaat het zo, zo...uitslag van nmr was niet echt goed, dokter stuurde me direct naar neurochirurg door, Ik heb er trouwens een topic over geopend, "uitslag nmr, wie helpt vertalen". Hoop dat het voor me alsnog mag meevallen. Zie een 2de operatie absoluut niet zitten.
nee, dat snap ik Woedie, dat is ook wat ik echt niet zie zitten, een operatie.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven