Gezondheid alle pijlers

erg vroeg wakker

28-04-2011 16:13 18 berichten
ben een ochtendmens, maar de laatste tijd word ik ook op vrije dagen ook om een uur of 6.30/7.00 u wakker. (op dagen dat ik werk sta ik ongeveer zo laat op)

laat naar bed gaan helpt niet, dan ben ik de volgende dag alleen maar moeier.

ik vroeg me af of iets homeopatisch zou helpen. dat slik je dan lijkt me wel savonds,, maar goed.

heeftg iemand nog andere tips??
Alle reacties Link kopieren
ik heb dat ook maar geef er gewoon aan toe. Heb ook levende wekkers in huis (kinderen haha) maar als ze dan een keer logeren en ik denk dat ik uit kan slapen lukt dat ook voor geen meter. En mocht ik een keer weer in slaap vallen en bijv om 0830 wakker worden dan vind ik er al niets meer aan en ga er snel uit.ben gewoon geen uitslaper..vroeger al niet volgens mijn moeder.
Puck
Gewoon genieten van de dag. Ik ben ook ochtendmens en zeker in de zomertijd uit mezelf rond 6 uur wakker, soms vroeger. Dan blijf ik maximaal tot half 7/7 uur liggen en ga er dan uit. Waarom zou je langer in bed willen liggen? Zonde van je vrije tijd toch?
Je biologische klok is nu zo afgesteld.. Als ik vrij ben, weet ik dat ik dan rond een uurtje of 10 nog eens een uurtje of twee kan slapen.. Voor die tijd doe ik dan zoveel mogelijk het huishouden en heb ik de hele middag, geheel uitgeslapen, helemaal voor mezelf!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik ben ook geen uitslaper, ben ook in het weekend meestal voor 6 uur 's morgens klaarwakker. Ik blijf dan nog hooguit een uurtje liggen en dan ga ik er maar uit. Ik ben 's morgens het meest productief, dus ga ik op dat moment schoonmaken, wassen draaien, opruimen, boodschappenlijst maken, kattenbak verschonen, hardlopen enz. Om vervolgens om een uur of half negen met een heerlijk ontbijt, koffie en een krantje aan tafel te gaan zitten met nog een hele vrije dag in het vooruitzicht. Heerlijk!
Ik ben altijd rond haf zeven wakker, voel me er goed bij.
Het maakt mij niet uit hoe vroeg ik wakker ben, als ik maar uitgeslapen ben.
Vriend en ik hebben dat ook wanneer we avond van te voren niet uitgaan. Blijven even liggen tv kijken, ontbijten en ruimen wat op en dan duiken we gewoon weer terug het bed in. Meestal val ik dan ergens halverwege de ochtend wel weer even in slaap. Superdeluxe!
m,n man is zomers en s,winters om 1/2 5 wakker,maakt niet uit of hij in t weekend bv om 2 uur naar bed gaat hij is op z,n vaste tijd wakker.

het zit in z,n genen,misschien ookbij jou?
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
o ja zelf slik ik melatonine voor t slapen gaan kan zijn dat t ook voor jou geschikt is
ha kijk ben ik niet de enige. mijn vrienden verklaren me al jaren voor gek dat ik zo vroeg wakker ben. ben dan idd. ook het meest productief. ben bang dat het idd. een kwestie van accepteren is.

alleen is het niet zo handig dat als ik wat later naar bed ga ik ook vaak vroeg wakker ben. aangezien ik last heb van chronische vermoeidheid ben ik dan de volgende dag echt een dweil.

ben ook helemaal geen avondmens, savonds op tijd naar bed gaan is een van mijn grootste hobby's

is dat homeopatisch jamadi?
Ik ben ook een ochtendmens en meestal tussen 6-7 uur wakker. Als ik in het weekend geen zin heb om vroeg op te staan, kijk ik een dvd-tje in bed of ik pak m'n boek erbij. Kopje thee, boterhammetje... Heerlijk ontspannen begin van mijn vrije dag. Er zullen overigens vast homeopatische middelen zijn om te slapen, maar of die helpen?
of het homeo is weet ik niet,het is van het merk bional.

het vroeg wakker worden van hem heeft ook z,n voordelen,was opgevouwen,vaatwasser leeg enz.
Als ik de hele dag vrij ben en thuis, dan doe ik ´s middags ook nog wel eens een extra dutje in het weekend.
Wow, klinkt als uitslapen. Ben altijd om 6 uur wakker en helaas laatste tijd om 5 uur (kinderen, vogels, auto van buurman, krant die gebracht wordt e.d.)
Wow, klinkt als uitslapen. Ben altijd om 6 uur wakker en helaas laatste tijd om 5 uur (kinderen, vogels, auto van buurman, krant die gebracht wordt e.d.). Mn moeder heeft er ook 'last' van. Helaas is het bij mij wel dat ik om 21 uur echt instort.
Ik ben sinds het vroeg licht is ook weer om 6uur wakker. Heerlijk nog wat extra uurtjes in de dag en als ik geen zin heb om er zo vroeg uit te gaan blijf ik lekker liggen.
Ik zie het probleem er niet van. Is een mooi tijdstip om op te staan, heb je nog veel van de dag tenminste:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven