errug vroeg wakker

zondag 4 oktober 2009 om 10:36
ik ben heel erg een ochtendmens, en dus ook geen uitslaper. rond 8 uur sta ik op.
ik ga s'avonds rond een uur of 11 mijn mandje in en slaap dan ook vrijwel meteen. soms als ik moe ben lig ik er om 10 uur al in.
de laatste dagen ben ik alleen echt achterlijk vroeg wakker, en kan dan dus ook niet meer slapen.
ik vind ochtendmens zijn echt geen ramp, maar om half7 wakker worden vind ik wel errug vroeg........
wat te doen?? en ben ik echt het enige ochtendmens in de wereld??
ik ga s'avonds rond een uur of 11 mijn mandje in en slaap dan ook vrijwel meteen. soms als ik moe ben lig ik er om 10 uur al in.
de laatste dagen ben ik alleen echt achterlijk vroeg wakker, en kan dan dus ook niet meer slapen.
ik vind ochtendmens zijn echt geen ramp, maar om half7 wakker worden vind ik wel errug vroeg........
wat te doen?? en ben ik echt het enige ochtendmens in de wereld??

zondag 4 oktober 2009 om 10:40
Nee. Ik slaap de laatste dagen ook slecht. Maar normaal gesproken sta ik elke dag rond half 8 op, biologische wekker denk ik. Mijn zoontje slaapt tot half 9, dus vanwege hem sta ik niet vroeg op. Vanochtend werd ik wakker door mijn man die als een gek overeind schoot en nog net de toilet haalde, het was toen 6.30 uur, maar dat vond ik nog een beetje vroeg. Ik kan me dus dan wel weer omdraaien en na lang draaien, zuchten en kreunen weer in slaap vallen.

zondag 4 oktober 2009 om 10:53
quote:phoebe24 schreef op 04 oktober 2009 @ 10:48:
daar zit ook wel wat in elninjoo. maar zoals vandaag als ik alleen van plan ben wat in huis te rommelen en rustig aan te doen, dan eeeeh duurt de dag zo lang (klinkt erg desperate, maar zo bedoel ik t nie....) dus eeeeeuhhh wat doe jij allemaal in t wkend dan...??internetten, foto's bewerken of fotograferen, wandelen, boodschappen, dvdtje kijken, wat in en om het huis rommelen
daar zit ook wel wat in elninjoo. maar zoals vandaag als ik alleen van plan ben wat in huis te rommelen en rustig aan te doen, dan eeeeh duurt de dag zo lang (klinkt erg desperate, maar zo bedoel ik t nie....) dus eeeeeuhhh wat doe jij allemaal in t wkend dan...??internetten, foto's bewerken of fotograferen, wandelen, boodschappen, dvdtje kijken, wat in en om het huis rommelen
zondag 4 oktober 2009 om 11:31
quote:elninjoo schreef op 04 oktober 2009 @ 10:46:
Ik ben ook ochtendmens, maar ik vind half 7 gewoon 'n mooie tijd. Als het nog voor zessen is, wil ik nog wel 'ns blijven liggen, maar ik vind het juist heerlijk om zoveel aan je dag te kunnen hebben. Uitslapen is zo zonde van het weekend.
dat zei mn ex ook altijd .... beetje jammer dat ik dan ook altijd uit bed moest.
uitslapen tot een uur of 8 of 9 vind ik heerlijk.
gelukkig maar dat ex exit is !
Ik ben ook ochtendmens, maar ik vind half 7 gewoon 'n mooie tijd. Als het nog voor zessen is, wil ik nog wel 'ns blijven liggen, maar ik vind het juist heerlijk om zoveel aan je dag te kunnen hebben. Uitslapen is zo zonde van het weekend.
dat zei mn ex ook altijd .... beetje jammer dat ik dan ook altijd uit bed moest.
uitslapen tot een uur of 8 of 9 vind ik heerlijk.
gelukkig maar dat ex exit is !
zondag 4 oktober 2009 om 11:46

zondag 4 oktober 2009 om 12:06
thanks meiden. weet meteen weer dat het niks raars is.
allee is er echt niks aan te doen, om half 7 wakker worden??
toffifee, das ook ongeveer mijn bedtijd. hoor idd. vaak van mensen dat dat 'kinderbedtijd' is, maar ik vind slapen zoiets lekkers alsjeblieft zeg, om 0100 !!! uur pas naar bed??
op werk zie ik collega's die om die tijd pas naar bed gaan alleen maar zitten gapen. dan denk ik ook waarom doen ze zichzelf dat aan, mjah...
allee is er echt niks aan te doen, om half 7 wakker worden??
toffifee, das ook ongeveer mijn bedtijd. hoor idd. vaak van mensen dat dat 'kinderbedtijd' is, maar ik vind slapen zoiets lekkers alsjeblieft zeg, om 0100 !!! uur pas naar bed??
op werk zie ik collega's die om die tijd pas naar bed gaan alleen maar zitten gapen. dan denk ik ook waarom doen ze zichzelf dat aan, mjah...
zondag 4 oktober 2009 om 12:16
Ik ben een avondmens, vind het heerlijk om tot een uur of 1 wakker te blijven. In het weekend slaap ik meestal tot een uur of 9.
Ik lijd aan winterdepressie en het eerste verschijnsel is dat ik 's ochtends heel vroeg wakker word. Tussen 5 en 6. In de winter ga ik dus eerder naar bed, omdat ik niet kan uitslapen. Ergens in februari wordt het weer normaal.
Ik lijd aan winterdepressie en het eerste verschijnsel is dat ik 's ochtends heel vroeg wakker word. Tussen 5 en 6. In de winter ga ik dus eerder naar bed, omdat ik niet kan uitslapen. Ergens in februari wordt het weer normaal.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 4 oktober 2009 om 13:32
phoebe24: Ieder mens heeft zijn eigen bioritme. Sommige mensen zijn meer een ochtendmens, andere mensen meer een avondmens. Ook daar zitten gradaties in. Er zijn ook testen om te onderzoeken in hoeverre je een ochtend- of avondmens bent.
Aangenomen dat je goed uitgerust je bed uitkomt, zou ik me er niet druk over maken. Ga uit bed en maak gebruik van de tijd je hebt. Daarbij werkt het als een bepaalde routine hebt, zodat je
's ochtend niet hoeft na te denken wat je moet doen.
Aangenomen dat je goed uitgerust je bed uitkomt, zou ik me er niet druk over maken. Ga uit bed en maak gebruik van de tijd je hebt. Daarbij werkt het als een bepaalde routine hebt, zodat je
's ochtend niet hoeft na te denken wat je moet doen.

zondag 4 oktober 2009 om 16:04
Ik ga ook hooguit om 22.30 uur naar bed. In het weekend ben ik meestal tegen half 8 wakker, soms ook wel eerder. Ik vind het ook heerlijk om 's morgens een beetje aan te rommelen (de was doen, de krant lezen, ontbijtje etc). Dan kun je daarna nog lekker dingen doen, zoals op koffievisite, boodschappen doen, in de tuin werken etc. Gewoon genieten, zo'n lange vrije dag! Volgens mij ben je heel normaal hoor, Phoebe.
zondag 4 oktober 2009 om 16:19
Hoi Phoebe,
Als je om 11 uur al slaapt is het toch heel gewoon dat je zo vroeg wakker wordt? Tussen de 7 en 8 uur slaap per nacht is normaal volgens mij.
Ik ben helemaal geen ochtendmens tegen 1 uur doe ik het licht met tegenzin uit, want ik wil nog wel wat hebben aan mijn ochtend de volgende dag. Ik heb gelukkig geen vroege diensten meer, ik werk alleen de middagen.
Als je om 11 uur al slaapt is het toch heel gewoon dat je zo vroeg wakker wordt? Tussen de 7 en 8 uur slaap per nacht is normaal volgens mij.
Ik ben helemaal geen ochtendmens tegen 1 uur doe ik het licht met tegenzin uit, want ik wil nog wel wat hebben aan mijn ochtend de volgende dag. Ik heb gelukkig geen vroege diensten meer, ik werk alleen de middagen.