Gezondheid alle pijlers

ervaring met een jetlag?

30-01-2012 22:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben vorige week op vakantie geweest in Amerika en heb afgelopen weekend gevlogen terug naar Nederland. Behalve last van een verstoring van mijn dag/nacht ritme en eten, ben ik ook niet ongesteld geworden.

Ik had eigenlijk 23/1 ongesteld moeten worden, toen was ik net drie dagen in Amerika. En nu ben ik sinds zaterdag thuis maar nog steeds niks!

Ja ik weet het, jullie hebben een glazen bol. Maar ik ben benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben. Google heeft me al geleerd dat een jetlag je menstruatiecyclus beinvloed, maar of ik het nog kan verwachten??
Jetlag kan je hele lichaam van de wappie brengen. Hoe lnag het bij jou duurt, daar is geen zinnig woord over te zeggen. Maar meestal is alles binnen twee weken wel weer helemaal op orde.
Bedankt Gember. Ik kon nergens een indicatie vinden. Als jij zegt twee weken dan wacht ik nog even rustif af
Ja, zeker ervaring mee. ik wordt eigenlijik bijna nooit ongesteld op vakantie, mijn record staat op 6 maanden! (zonder pil ). Je lichaam is gewoon ontregeld waarschijnlijk. (ik zou volgende week voor de zekerheid wel een test doen als je daar reden voor hebt, maar dat is meer om te voorkomen dat je door stress nog langer moet wachten )
oh, bij mij sloeg het gewoon over trouwens, het is niet zo dat ik na 6 maanden 6 cycli moest inhalen
Zes maanden? Wow... Zit nu al te denken hoe ik dat dan moet doen met anticonceptie... Terug naar het good old condoom
Ik weet niet of het door de jetlag kwam, maar ik ben een keer 4 maanden in de VS geweest en ben in die tijd maar 1 keer 2 dagen ongesteld geweest, terwijl ik het altijd om de 26 dagen was en dan minstens 5 dagen lang heel erg. Ook heb ik tijdens een vakantie in Spanje een keer een menstruatie overgeslagen, op twee miezerige druppeltjes na. Op de een of andere manier kan je lichaam van slag raken door zoiets.

Ik denk dat je het de komende weken wel ergens kan verwachten, of je moet zwanger zijn natuurlijk.
Ik ben ook eens in Amerika geweest (daarmee bedoel ik dat ik ook een lange reis heb gemaakt, niet dat het per se aan Amerika ligt ) Werd daar gewoon ongesteld (ben ook aan de pil) en ook toen ik terug kwam was er niets vreemds aan mijn cyclus. Ik heb overigens ook nauwelijks last gehad van een jetlag toen. Maar: ieder lichaam kan er anders op reageren! Hoe lang ben je in Amerika geweest? Misschien dat je meer last hebt van je dag/nacht ritme als je er kort bent geweest en twee jetlags kort na elkaar moet verwerken? Het is maar een idee..
Als je denkt dat je zwanger zou kunnen zijn zou ik voor de zekerheid een testje doen. Toen ik op vakantie was in Nieuw Zealand zette mijn menstruatie ook niet goed door. Vloeide af en toe een beetje en dat weken lang. Dacht ook dat ik van de waps was tot ik ruim 9 weken zwanger bleek te zijn na een aantal weken terug in NL. Zwanger geworden op eerste dag van 5weekse vakantie.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Volgens mij is het een bekend "stewardessen probleem". Ik had hier vorige week zelf een berichtje geplaatst over tussentijdse bloedingen. Toen ik de term had gegoogled kwam ik ook verhalen tegen over mensen die veel vliegen. Op bepaalde medische websites werd gerefereerd aan stewardessen.

Dus denk dat het idd aan je jetlag ligt. Ik heb het overigens nooit gehad en vlieg heel veel. Maar dat zegt natuurlijk niets.
Ik ben eind april terug gekomen uit amerika, na 3 weken vakantie. Week erop had ik mijn laatste pil en daarna gewoon ongesteld geworden (stopweek). 4 Juni bleek ik zwanger te zijn hier dus nergens last van gehad. Elk lichaam reageerd er anders op blijkbaar. Zou het gewoon afwachten, komt vanzelf wel weer goed.
Bedankt voor jullie reacties! Zoveel mensen, zoveel ervaringen. Logisch want ieder lijf is anders.

Voor mijn gemoedsrust ga ik toch een zwangerschapstest doen. En verder dan rustig afwachten wanneer mijn lichaam weer in het ritme komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven