Gezondheid alle pijlers

Ervaringen gezocht e-rolstoel

28-04-2017 12:19 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat iemand ervaring heeft en deze met me wil delen? Via de gemeente loopt er een aanvraag voor een rolstoel. Dit omdat ik maar zo'n honderd meter kan lopen, daarna krijg ik oa zenuwpijn, klapvoet, en verlies ik de kracht. Via ergo nu wel een leenrolstoel dus kan vooruit. Maar moet een oplossing komen voor langere termijn.

Nu heb ik gelezen over elektrisch ondersteunde rolstoelen. Of eigenlijk, wielen. Die wielen zou je op een gewone rolstoel kunnen plaatsen, waardoor je geholpen wordt met voortbewegen, zoals bij een elektrische fiets. Ik denk dat dit voor mij ideaal zou kunnen zijn. Ben ik niet afhankelijk van een duwer, ben toch lichamelijk zelf actief bezig en kan toch wat afstanden afleggen die ik met een gewone niet zou kunnen. Het zou me onafhankelijker maken, ik zou er ook makkelijker met de kinderen op uit kunnen.

Wie heeft ervaring met deze wielen? Welke heb je? Hoe bevallen deze? Wat vond je niet prettig? Is het echt een uitkomst of lijkt het op internet mooier dan het is? Ben erg benieuwd! Wil me graag goed oriënteren voordat er iets aangeschaft wordt wat niet bij mijn situatie past, dat zou ik echt zonde vinden.

Bedankt voor het lezen (en eventueel reageren)! (De ergo helpt me gelukkig en ook via de gemeente zal ik vast advies krijgen, maar ben vooral op zoek naar ervaringen uit de praktijk)
quote:apiejapie schreef op 29 april 2017 @ 07:21:

[...]

Oeps, hier heb ik het dus zelf verkeerd gezegd, begrijp ik nu.

He meis, je "rolt" een hele nieuwe wereld in. Met een eigen taal. En er is zoveel, juist omdat geen een rolstoeler te vergelijken is met de andere. Iedereen heeft zijm eigen behoeften.

Nog iets..rolstoelen worden vaak te breed aangemeten. Je moet er vrij strak inzitten, zodat je met je armen zo goed mogelijk boven de hoepels zit. Als je zitgedeelte te breed is, moeten je armen meer zijwaarts om bij de hoepels te komen. En dat is vermoeiend. Dus strak inmeten. De zitting gaat per 2 cm. Zit je er tussenin, dan de kleinere maat pakken. Dat is een beetje proppen met je winterjas maar het maakt veel uit.

Zo is mjjn thuisrolstoel nu 43 cm breed (zitting) maar toen ik elders met veel meer aandacht hiervoor werd ingemeten, kwam ik op 39 uit. En dat zit idd fijner, meer steun ook. Nu is het voor mij minder belangrijk omdat ik niet meer hoepel maar ik wil dat met de volgende rolstoel wel laten aanpassen.

De gemeente zal proberen je een rolstoel uit het depot te geven.. Logisch, tweedehands is financieel aantrekkelijker. Maar laat dus eerst heel strak inmeten, zodat je weet wat er voor jou nofig is. Dan kun je ook makkelijker nee zeggen als ze met een te breed model aan komen. Kijk vandaag maar eens hoeveel ruimte je naast je hebt in je rolstoel. En of je moet "reiken" naar de hoepels. Hoge zijleuning is ook hopeloos om zelf te hoepelen. Daarom: Best kans dat je met een mooi passend rolstoeltje veel meer zelf kunt dan je nu denkt! En dat is dan echt fijner dan ondersteuning, oa voor je psyche. Maar ook practisch gezien. Je bent sneller in en uit de auto, wat Kuuk zegt, dat kun je dan zelf. Het is allemaal lichter, makkelijker dan al die heisa eraan.

Dus moraal van dit verhaal en dan stop ik: Alle aandacht eerst naar de beste rolstoel voor jou. Als die goed zit maar het voldoet in de praktijk nog niet kun je door naar het volgende level..

Je stoel is nu echt prio 1! Ik ben al maanden bezig om mijn werkrolstoel optimaal te krijgrn. Je krijgt nl klachten erbij als hij niet goed past.

Ik ben zo fanatiek omdat dit nl heel vaak misgaat. Zeker bij je eerste rolstoel heb je geen flauw idee en laat je het maar gebeuren. Maar je zit wel jaren in dat ding, en bjj de gemeente is het lastig om na uitgifte zaken nog te veranderen.
quote:ambra schreef op 29 april 2017 @ 10:00:

[...]

He meis, je "rolt" een hele nieuwe wereld in. Met een eigen taal. En er is zoveel, juist omdat geen een rolstoeler te vergelijken is met de andere. Iedereen heeft zijm eigen behoeften.

Nog iets..rolstoelen worden vaak te breed aangemeten. Je moet er vrij strak inzitten, zodat je met je armen zo goed mogelijk boven de hoepels zit. Als je zitgedeelte te breed is, moeten je armen meer zijwaarts om bij de hoepels te komen. En dat is vermoeiend. Dus strak inmeten. De zitting gaat per 2 cm. Zit je er tussenin, dan de kleinere maat pakken. Dat is een beetje proppen met je winterjas maar het maakt veel uit.

Zo is mjjn thuisrolstoel nu 43 cm breed (zitting) maar toen ik elders met veel meer aandacht hiervoor werd ingemeten, kwam ik op 39 uit. En dat zit idd fijner, meer steun ook. Nu is het voor mij minder belangrijk omdat ik niet meer hoepel maar ik wil dat met de volgende rolstoel wel laten aanpassen.

De gemeente zal proberen je een rolstoel uit het depot te geven.. Logisch, tweedehands is financieel aantrekkelijker. Maar laat dus eerst heel strak inmeten, zodat je weet wat er voor jou nofig is. Dan kun je ook makkelijker nee zeggen als ze met een te breed model aan komen. Kijk vandaag maar eens hoeveel ruimte je naast je hebt in je rolstoel. En of je moet "reiken" naar de hoepels. Hoge zijleuning is ook hopeloos om zelf te hoepelen. Daarom: Best kans dat je met een mooi passend rolstoeltje veel meer zelf kunt dan je nu denkt! En dat is dan echt fijner dan ondersteuning, oa voor je psyche. Maar ook practisch gezien. Je bent sneller in en uit de auto, wat Kuuk zegt, dat kun je dan zelf. Het is allemaal lichter, makkelijker dan al die heisa eraan.

Dus moraal van dit verhaal en dan stop ik: Alle aandacht eerst naar de beste rolstoel voor jou. Als die goed zit maar het voldoet in de praktijk nog niet kun je door naar het volgende level..

Je stoel is nu echt prio 1! Ik ben al maanden bezig om mijn werkrolstoel optimaal te krijgrn. Je krijgt nl klachten erbij als hij niet goed past.

Ik ben zo fanatiek omdat dit nl heel vaak misgaat. Zeker bij je eerste rolstoel heb je geen flauw idee en laat je het maar gebeuren. Maar je zit wel jaren in dat ding, en bjj de gemeente is het lastig om na uitgifte zaken nog te veranderen.Ambra, bedankt voor je uitgebreide reacties! Ik ga jouw tips meenemen. Liever leren van een ander dan zelf fouten maken, dat zou zonde zijn. Het is inderdaad een wereld waar ik verder niet mee bekend ben, dus moet het hebben van verhalen van anderen, om zo zelf tot een zo optimaal mogelijke oplossing te komen. Fijn dat je de jouwe met me wilde delen, dank je wel.
@ Ambra, dochter is inmiddels niet zo baby meer Ze is net 3 jaar geworden! En poeh, wat een bijdehandje!

Rolstoelpassing....... Neem een goede ergotherapeut mee!

Mijn eerste rolstoel, 7 jaar geleden was héérlijk! Een TiLite ZRA, super lichtgewicht, vastframe.. En vooral: supergoed aangemeten (door Meyra in samenwerking met ergotherapeute en medewerkster WMO)

Mijn huidige rolstoel. *diepe diepe zucht* is een Quickie Helium Pro. Vastframe. Niet goed aangemeten (door Welzorg) Heb bij de passing (wtf? passing? niks niet passing! Ik heb níks gepast!) aangegeven dat ik slechte ervaringen had met de Quickies en dat ik graag weer een TiLite oid zou willen. Te meer omdat ik die ruim 6 jaar zonder problemen heb gebruikt.

Zeer arrogante medewerker kwam bij me thuis, zónder rolstoel, zónder meetlint oid. Nee, meneer had zoveel ervaring dat hij met het blote oog kon zien wat ik nodig had. Ik heb zelf nog een aantal belangrijke punten aangegeven waar op gelet moest worden. Dat zou gedaan worden. Niet dus.

Ik krijg een Quickie. En waarom? Meneer zei dat als hij in 1 jaar 30 Quickies in deze regio zou leveren dat Welzorg dan een korting van 1250 euro per rolstoel zou krijgen. De speciale rug die ik nodig had kreeg ik overigens niet. De kleine voorwieltjes (zeer wendbaar!) kreeg ik ook niet.

De rolstoel zit overigens te ruim. Als ik mijn protheses aan heb maakt dat niet heel veel uit, ik kan me dan nog enigszins schrap zetten (wat buitengewoon vermoeiend is!) maar als mijn protheses uit zijn dan zit ik als een los projectiel in mijn rolstoel.

Na een jaar lang ineens weer forse rugklachten te hebben krijg ik nu eindelijk een nieuwe rugleuning. Wel nadat ik een half jaar van revalidatie-arts naar fysio, naar ergo, naar prothesemaker en weer naar de revalidatie-arts ben geweest. Mijn rugklachten kwamen n;iet door verkeerd afgestelde protheses maar door de rolstoel.

Aanstaande maandag krijg ik dan eindelijk mijn nieuwe rugleuning.

Mijn oude rolstoel staat op de bovenverdieping en elke avond als ik van traplift naar mijn bed ga plof ik er in en denk ik 'Sjit... dit is toch zo'n ontzettend fijne rolstoel!!' (maar afgeschreven en versleten)

Op mijn oude rolstoel heb ik een speedy handbike. Dat is een handbike waar ook ondersteuning op zit. Je kan fietsen zónder ondersteuning, met een beetje ondersteuning of gewoon helemaal elektrisch (zonder zelf mee te bewegen!)

Op mijn nieuwe rolstoel heb ik een Connect Carrier van Roam. Google! Dat is toch wel zo'n geweldige uitvinding. De uitvinder hiervan moet écht een lintje krijgen. Je kan gewoon mét je rolstoel en 1 of 2 kinderen mét boodschappen op pad. Neem er een extra accu bij en je hebt een actieradius van ongeveer 40-50 km! Er hangt wel een prijskaartje aan..... maar door veel gemeenten wordt ie gewoon vergoed (met of zonder eigen bijdrage)
Kuuk, 3 jaar alweer?? Ik weet niet wat ik lees!

Wat gaat dat hard he..

En lekker he, zo'n pittig ding

Fijn dat je nog steeds zo blij bent met je connect carrier.

Wat een ellende toch bij die rolstoelvervanging.. ik hoop dat je nieuwe rugleuning gaat bevallen en dat je dan van de rugpijn afkomt.

Mijn werkrolstoel moest van het UWV vervangen worden, er waren geen onderdelen meer beschikbaar om hem te repareren.

Via een stroomdiagram kwam ik op een Quicky salsa uit (altijd gezegd nooit meer een Quicky te willen na slechte ervaringen met thuisrolstoel) maar afijn, deze leek alles te hebben wat ik zocht.

In januari kwam de rolstoel, na veel overleg. Binnen een week kon ik niet meer voor of achteruit door de bekkenpijn. Ergo ingeschakeld die ook bij mijn eerste rolstoel betrokken was, zij kon de vinger op de zere plek leggen maar rolstoelbedrijf werkte niet mee.

Nou ja lang verhaal kort, er is nu ook voor mij een nieuwe rugleuning besteld nadat er een andere adviseur is komen kijken, samen met de uwv man. Ook zijn er veel instellingen veranderd.

Moet zeggen dat de uwv man heel erg zijn best doet, en echt achter me staat, alleen het rolstoelbedrijf, die adviseur dan, die hoef ik ff niet meer te zien.. UWV dreigde de rolstoel in te leveren en naar een ander bedrijf te gaan als ze het niet zouden oplossen.

Intussen moest ik thuis werken, en een paar uurtjes op het werk omdat ik gewoon niet in 'het monster' kon zitten. En elke stap duurt weken..

nou ja, je kent het..

Apie japie, sorry voor het kapen van je topic..

Het gaat met jouw rolstoel gewoon goed komen hoor!
Kuuk, lees nu net nog even opnieuw je verhaal... die verkoopkorting van Quicky, echt aso..
Jee wat een verhalen. En Ambra, geen probleem, dit topic is voor iedereen hoor! Hoop voor jou en voor Kuuk dat de problemen snel opgelost worden!!

Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ook hoe lang het gaat duren. Maar heb nu een rolstoel en mijn man duwt me met liefde rond. Al probeer ik ook stukjes zelf te doen, beetje oefenen is altijd goed he. Moet wel oppassen dat ik spieren niet verkeerd gebruik, want dan gaat de boel meteen ontsteken bij me. En dat is natuurlijk lastig aanvoelen, bij bewegingen/activiteiten die je nooit eerder gedaan hebt. Mag ik vragen of jullie nog hulp hebben gekregen bij het omgaan met de rolstoel? Helpt de ergo daar ook bij? Of is het een kwestie van doen?

Maar ben vooral blij dat ik eindelijk weer eens met mijn gezin op pad kan!
Nee geen rolstoel les gehad.

Wel de waarschuwing met de aandrijf- ondersteuning om vooral de anti kiepwieltjes er aan te laten zitten.

Die waren er dus dezelfde middag al af, want anders kun je niet zelfstandig een stoep op.

Ik ging mijn kinderen met de rolstoel uit school halen, zette even enthousiast af en klapte achterover met rolstoel en al. Knieholten kapot, hoofd stuk. Het rijdt ff anders dan een niet aangedreven rolstoel zeg maar .

Ben daarna nog een keer flink gevallen, daarna had deze ezel het trucje door.

Rij nu 11 jaar met aandrijving, nooit meer gevallen gelukkig.

Goed hoepelen moet je wel even leren, ben ik later achter gekomen. Je handen moeten op de goede plek staan, anders kost het nodeloos veel energie. Dus gewoon vragen om goede uitleg!
Ambra, jij dus ook een heel verhaal met je (werk)rolstoel.... Hmmmm... ook rugleuning, ook Quickie.. Typisch he?

En die verkoopkorting, ik had dus echt het gevoel dat dat over mijn rug ging. Ik begrijp donders goed dat er winst gemaakt moet worden. Maar ZEG dat dan niet op die manier. En die 1250 euro korting... nou die zijn ze inmiddels al driedubbel kwijt aan adviseurs ed die ze in hebben moeten zetten (2 weken geleden trouwens al een andere rugleuning gekregen, maar dat is de verkeerde maat! Helaas mevrouw, opnieuw bestellen en inplannen gaat 6-8 weken duren. Nu komt de fabrikant (!!) maandag om de situatie te redden) Hierna écht nóóit meer een Quickie. Al moet ik zelf een nieuwe betalen!

Apiejapie, heb je nu een rolstoel van de uitleen ofzo? (oftewel lomp en log) En weet je wat je wil? Vastframe? Inklapbaar?

Les heb ik nooit gehad. Onderbenen werden geamputeerd en daarna ging ik naar een revalidatiecentrum waar ik in een vooroorlogs slagschip werd gezet (beter bekend onder de naam Quickie, nou... er is niks Quicks aan!) Mijn kamer lag aan de ene kant van het centrum en de therapie was aan de andere kant. De eerste paar keer werd ik netjes gehaald en gebracht. Toen ze me te lang lieten wachten ben ik zelf op pad gegaan. Heb dus niet echt les gehad.

Er zijn overigens wel rolstoelvaardigheids trainingen. Overweeg nog altijd om die eens te doen, zodat ik ook een wheelie kan maken zónder achterover te kiepen.

Je leert het hoepelen overigens snel hoor. Mijn dochter van 3 rijdt ook al in mijn rolstoel rond, voor de fun. En ze is er behoorlijk handig mee!

Het buitenrijden heb ik steeds meer opgebouwd. Eerst kwam ik nog niet zelfstandig aan de andere kant van de straat en na een tijdje hoepelde ik de hele stad rond.

Met de huidige rolstoel én wat achteruitgang van mijn hart (met operatie daaraan 2,5 week terug) rijd ik buiten weinig zelfstandig en word ik meestal geduwd. Moet er ook bij zeggen dat dochter vaak op schoot zit en dat rijdt ook gewoon zwaarder.

Hoop binnenkort weer wat meer zelf te hoepelen! Maar dat is dus een kwestie van oefenen en wat meer conditie opbouwen.
quote:ambra schreef op 29 april 2017 @ 22:04:

Nee geen rolstoel les gehad.

Wel de waarschuwing met de aandrijf- ondersteuning om vooral de anti kiepwieltjes er aan te laten zitten.

Die waren er dus dezelfde middag al af, want anders kun je niet zelfstandig een stoep op.

Ik ging mijn kinderen met de rolstoel uit school halen, zette even enthousiast af en klapte achterover met rolstoel en al. Knieholten kapot, hoofd stuk. Het rijdt ff anders dan een niet aangedreven rolstoel zeg maar .

Ben daarna nog een keer flink gevallen, daarna had deze ezel het trucje door.!Aan de situatie zelf is niks grappigs aan, maar de manier waarop je het schrijft doet me toch wel erg lachen!
Kuuk, de rolstoel die ik nu mag lenen komt van mijn ergotherapeute af, die zelf met regelmaat in een rolstoel zat. Momenteel gaat het best redelijk met haar, waardoor ze haar rolstoel nu niet gebruikt en ik deze mag lenen totdat ik er zelf één heb. Is dus wel eentje die minder lomp is dan een standaard uitleenrolstoel. Maar geen op maat gemaakte voor mij.

Ik wil graag een opklapbare, omdat ik hem mee wil nemen in de auto. Of begrijp ik het (weer ) verkeerd? In huis kan ik gelukkig wel stukjes lopen (wel regelmatig een kruk nodig), minuut of 2/3 staan, maar buitenshuis ben ik erg beperkt. En daar wil ik iets aan doen, als dat mogelijk Is. Dan zou een opklapbare rolstoel fijner zijn, zodat ik bijv eens de stad in kan of naar de dierentuin of zo.

Is quicky een 'slecht' merk, of hebben jullie pech gehad daarmee? Zijn er zoals bij fietsen bijv slechtere en betere merken, of is dat vooral van de lichamelijke situatie afhankelijk (en van je voorkeur)?.
quote:apiejapie schreef op 29 april 2017 @ 22:33:

[...]

Aan de situatie zelf is niks grappigs aan, maar de manier waarop je het schrijft doet me toch wel erg lachen!

Mag hoor . Echt, ik kan een boek schrijven over wat ik uitgespookt heb in die rolstoelen.

Naast stomme/vervelende dingen kan ik er ook de mooie kant van zien, ik heb door mijn situatie al zoveel bijzondere dingen meegemaakt..

Heb je trouwens al een gehandicaptenparkeerkaart? Daar zijn ook boeken over te schrijven, maar dan meestal minder gezellig. Variërend van rijschoolhouders die daar staan '' omdat hun leerlingen ze dan handiger kunnen vinden, bv bij het station'' tot een vrouw bij de school die tijdens een flinke sneeuwbui haar auto op de gehandicaptenparkeerplaats zette. Toen ik daar wat van zei, antwoordde ze;'' ach welnee joh, met dit weer komen die invaliden niet buiten.''

Blijkbaar hoefde ik mijn kinderen niet meer op te halen die dag..
Quicky kan zichzelf in ieder geval goed verkopen.

Het is niet per definitie een slecht merk hoor.

Ik heb nu deze voor het werk: http://www.sunrisemedical.nl/quickie/salsa-m2

En voor thuis ben ik de naam ff kwijt, hij staat in de auto.

Ik denk dat vooral het personaliseren van belang is, en dat is bij mijn eerste thuisrolstoel (de quicky dus) gewoon niet goed genoeg gedaan. Bij de tweede, 7 jaar later, liet ik me niet meer zomaar wat aansmeren, en nu ik weer een andere wil (4e inmiddels) weet ik nog beter wat ik nu nodig hebt. Je lijf veranderd ook, ik was 36 bij de eerste rolstoel, nu 51..

Ik heb altijd alleen maar inklapbaar gehad, Kuuk heeft vastframe, die zijn vaak licht en laten zich ook wel goed in een auto zwiepen dacht ik.

Ik wil nu ook vastframe met neerklapbare rugleuning, dan kan ik namelijk de tillift die in de auto zit, korter maken en dan een andere auto kopen. Onze auto is 13 jaar en groot en duur en oud. De kinderen rijden steeds minder mee en zullen toch ook het huis wel eens verlaten (toch, toch??) dus we willen graag een wat kleinere dan de Chrysler Voyager die we nu hebben. Heerlijke auto hoor, daar niet van, maar hij begint al benzine te verbruiken als ik de voordeur op slot draai en hij hoort me aankomen.. Echt erg..

Dus zo hangt alles met alles samen.

Wat wel echt lekker is van een rolstoel; je kind op schoot! Dat vond ik zo heerlijk, ze hebben hier tot ze echt niet meer pasten op schoot gezeten. Op het laatst kon ik gewoon niet meer om ze heen kijken. Kinderen hebben dezelfde aandoening als ik, dus voor hen was zitten tijdens een vermoeiende dag, bv dierentuin, ook vaak puur noodzaak.
Ambra, wat schrijf jij grappig. En die verhalen, laat maar doorkomen. Ik wil ze wel horen!!!!

Ik heb onze kleine meid (bijna 2) met koningsdag en vandaag ook op schoot gehad. Niet omdat ze zelf wat heeft waardoor lopen lastig is, maar omdat man niet én een rolstoel én een wandelwagen kan duwen. Zoon wil de wandelwagen wel duwen, heeft hij aangegeven, de schat! Maar was met koningsdag niet heel handig, dachten we. Rolstoel én wandelwagen samen op een drukke markt. Dus bij mij op schoot en af en toe zelf lopen (zij, niet ik). Kon ik mooi af en toe lekker knuffelen met haar
quote:ambra schreef op 29 april 2017 @ 22:47:

[...]

Mag hoor . Echt, ik kan een boek schrijven over wat ik uitgespookt heb in die rolstoelen.

Naast stomme/vervelende dingen kan ik er ook de mooie kant van zien, ik heb door mijn situatie al zoveel bijzondere dingen meegemaakt..

Heb je trouwens al een gehandicaptenparkeerkaart? Daar zijn ook boeken over te schrijven, maar dan meestal minder gezellig. Variërend van rijschoolhouders die daar staan '' omdat hun leerlingen ze dan handiger kunnen vinden, bv bij het station'' tot een vrouw bij de school die tijdens een flinke sneeuwbui haar auto op de gehandicaptenparkeerplaats zette. Toen ik daar wat van zei, antwoordde ze;'' ach welnee joh, met dit weer komen die invaliden niet buiten.''

Blijkbaar hoefde ik mijn kinderen niet meer op te halen die dag..

Of bij de Karwei. "Ja mevrouw, hebt u ooit een invalide zien klussen?"

Of bij de supermarkt. "Ja maar het regende!!"

(die kreeg van mij: "Benen smelten niet van regen. Ik heb ze niet en wil daar graag staan..")

Of bij een andere supermarkt "Ja maar mijn vrouw is bijna invalide!"

Bijna? Hoezo bijna?

Of de BOA, die dacht dat ie met mij een heterdaadje had "Nou mevrouwtje, u mag natuurlijk niet zomaar de kaart van opa of oma meenemen he?" (op een toontje alsof hij tegen een 4-jarig meisje sprak)

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Al lig ik om sommige dingen ook echt in een deuk!

Ik heb overigens inderdaad een vastframe omdat ie zo lekker lichtgewicht is. Man en ik rijden beiden een redelijk grote Renault (wel verschillende type) waar de rolstoel zonder de rugleuning neer te klappen in de kofferbak past. Ideaal!

En het voordeel van vastframe is dat hij wat steviger is in combinatie met een handbike.

In mijn geval is het trouwens een kwestie van verkeerd aanmeten dat de Quickie niet bevalt. En een kwestie van te veel verwend doordat de eerste rolstoel een 'porsche' was onder de rolstoelen. Alles wat je daarna gaat rijden van een ander merk is minder.. Ik ben overigens wél van mening dat als een eerste rolstoel qua merk goed bevalt dat je dan bij je tweede rolstoel niet moet switchen. Maar ja.. dat was een centenkwestie. WMO had sinds 1 januari een contract met Welzorg (ipv Meyra) en ik had de week daarna een passing. De standaard was een Quickie. En dan had ik al heel veel mazzel met een 'sportief model' en het feit dat ik extra lichte wielen kreeg. Lichtgewicht wielen met minder spaken (en die zijn ook gewoon veel mooier )

Doordat er heel veel klachten kwamen op K Welzorg gaat de gemeente per 1 januari 2018 over op een andere leverancier. Ben benieuwd wat het wordt..... Want uhhh..... Zeg nou zelf 'Beenhakker' staat toch gewoon stom op mijn rolstoel?
Apiejapie, rolstoel en wandelwagen is ook niet handig. Doen wij zelden. Dochter ging vanaf 3 weken mee in de draagzak, op schoot. Dicht tegen me aan. Toen ze zelf kon zitten hebben we een draagzak gekocht waarin ze met haar rug tegen mijn buik zat (gewoon op schoot dus, maar wel vast) Vanaf anderhalf zit ze los op schoot. Ze weet niet beter. Natuurlijk loopt ze ook wel naast de rolstoel, maar ze zit ook nog erg veel op schoot.

Overigens heel mooi om te zien dat kinderen heel snel oppikken dat het gewoon op deze manier moet.
Kuuk, nee toch..Beenhakker, dat verzin je toch niet .

Onze gemeente is na het welzorg uitstapje van 4 jaar weer terug bij Ligtvoet ( daar wil je zeker ook niet heen? ), nu samen met medipoint. Benieuwd hoe het daar zal gaan voor nwe rolstoel.

Apie, andere keer de grappige verhalen. Nu eerst slapen..

Fijn weekend nog.
Ja, Beenhakker is dus wel echt. Ik sprak een medewerker ervan op de school van mijn zoon (er zijn kinderen op school die van een rolstoel gebruikmaken, hij moest daar zijn voor een aanpassing, geloof ik). Die man vertelde me dat hij zich met tijden ook erg ongemakkelijk voelt bij deze bedrijfsnaam. Met name als hij naar een klant moet waarvan de benen net geamputeerd zijn. Kon me daar echt wel iets bij voorstellen. Dan verzin je als eigenaar toch ook een andere bedrijfsnaam dan je familienaam, als je in zo'n branche zit? Echt beetje vreemd zo

http://www.aukevanderhoek ... me_Beenhakker.jpg_700.jpg
Kuuk, wat een voorbeelden over die parkeerkaart . Wat kunnen mensen toch brutaal en vooral dom zijn!!
quote:-kuuk- schreef op 29 april 2017 @ 23:19:

[...]

Of bij de supermarkt. "Ja maar het regende!!"

(die kreeg van mij: "Benen smelten niet van regen. Ik heb ze niet en wil daar graag staan..")

:Perfect antwoord!!! Had dat gezicht wel willen zien (hoop dat hij/zij meteen door de grond zakte van schaamte)
Hier vandaag eindelijk de juiste rugleuning gekregen. Ben benieuwd of mijn Quickie dan eindelijk een hele fijne rolstoel wordt..

Apiejapie, heb je facebook? Er zijn wel wat leuke groepen om lid van te worden, denk aan: ongehinderd, Nederland toegankelijker, Wheelchairmaffia, dragen met een beperking, rolstoelplein. Er komen nog weleens wat tips en weetjes voorbij op die manier Met name op de dragen met beperking groep komen div. hulp- en vervoersmiddelen voorbij voor ouders met een aandoening of handicap.
Zo Kuuk, dat hoop ik ook voor je!

Ik ben nog wat te moe voor de sterke verhalen, vrees ik.

Ik wens jullie een goede week toe..
-kuuk- schreef:
01-05-2017 19:51
Hier vandaag eindelijk de juiste rugleuning gekregen. Ben benieuwd of mijn Quickie dan eindelijk een hele fijne rolstoel wordt..

Apiejapie, heb je facebook? Er zijn wel wat leuke groepen om lid van te worden, denk aan: ongehinderd, Nederland toegankelijker, Wheelchairmaffia, dragen met een beperking, rolstoelplein. Er komen nog weleens wat tips en weetjes voorbij op die manier Met name op de dragen met beperking groep komen div. hulp- en vervoersmiddelen voorbij voor ouders met een aandoening of handicap.
Kuuk, ik heb nu ook meer vrede met mijn rolstoel nu de goede rugleuning er is.
Wat scheelt dat veel.

Apiejapie, hoe is het met jou en je rolstoelverhalen? Al sterke verhalen te vertellen?
Hier even een update (sorry Ambra, zie nu je laatste reactie pas, ik vind het nieuwe forum zó irritant!).

Ondertussen is een rolstoel aangemeten. Ik had zelf al onderzoek gedaan en wat bij O4 geweest, een bedrijf dat hun eigen ideale rolstoel heeft ontwikkeld. Fantastisch geholpen, maar helaas ging de gemeente niet akkoord. Vreemd, want de rolstoel die ik nu ga krijgen (ik verwacht .m over twee weken ongeveer) is twee keer zo duur! Maar je weet hoe het werkt, die van O4 zit niet in hun pakket dus moeilijk moeilijk moeilijk. Maar goed, rolstoel is aangemeten. Met fantastische rugleuning. Tijdens de passing in bijna dezelfde rolstoel gezeten. Wauw, zó kan ik veel beter zitten dan in welke stoel dan ook. Ondanks dat de pasrolstoel wat aan de brede kant is (mijn nieuwe rolstoel is wat smaller) mocht ik hem toch lenen totdat de mijne klaar is. Heel fijn, ben ik er blij mee! Ik kan daar zó veel beter mee vooruit dan de rolstoel die ik had. Verschil van dag en nacht. Dus ben heel benieuwd als de mijne dadelijk klaar is, hoe ik dan zit en rol.
Ik mocht er ook nog mijn eigen draai aan geven. Of ik een pimpelpaarse, groene of zwarte wilde, mocht ik zelf kiezen. Wel netjes, want officieel gezien wordt het niet de mijne maar is ie van de gemeente. Heb een matzwarte gekozen met ook zwarte wielen. Lijkt me wel stoer.

Heb ondertussen ook mijn invalideparkeerkaart. Juist nu ik .m heb, merk ik hoeveel energie het scheelt als ik me niet dat extra stuk naar de winkel hoef te worstelen, of weer naar huis en later opnieuw naar de winkel omdat ik niet dichtbij kon parkeren. Vaak weet je pas hoeveel energie iets kost als het gemak er ineens tegenover staat he....

Ik ben trouwens erg blij met jullie verhalen, steun en tips (en pijnlijke én lachwekkende ervaringsverhalen). Heb ze allemaal nog doorgelezen voordat ik de passing had. Dank je wel!!
Kuuk, hoe gaat het nu met je andere rugleuning? Beter?
Ha apiejapie, ik ben ook bij O4 geweest, wil ook graag een rolstoel van hun. Sprak laatst iemand op de dansschool die er ook een had, maar andere gemeente, dus ja.. ik moet het afwachten.
Mijn werkrolstoel is nu goed. Nu even ademhalen en dan in het diepe springen voor het gedoe voor de thuisrolstoel.

Fijn dat je nu zo lekker zit, dat is een wereld van verschil he?

Kuuk, ook nog happy met de rolstoel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven