Gezondheid alle pijlers

Ervaringen koperspiraal Tsafe

23-03-2018 19:49 14 berichten
Een paar maand geleden ben ik bevallen van mijn tweede dochter. Er is geen wens voor een volgend kindje maar een sterilisatie vind ik wel heel definitief.

Ik ben sinds 1,5 maand weer begonnen met de nuvaring. Ik heb nu, dag in dag uit hoofdpijn. Ook merk ik dat mijn happy me langzaam verdwijnt. Nu heb ik al 2 x over een mirena geprobeerd. Dit voor mijn eerste zwangerschap en na mijn eerste zwangerschap. Beide geen succes. Continu bloedverlies en veel buikkrampen. Ooit jasmin en microginon geprobeerd maar daar reageerde ik behoorlijk heftig op met acne en humeur.

Ik verwacht dan ook dat hormonen niet mijn ding is. Ik ben erg nieuwsgierig naar ervaringen met een koperspiraal van t safe.

Twijfelpunt, vroeger, lees ik was 14 ongeveer, was ik heftig ongesteld met behoorlijke buikpijn. Na stoppen met nuva om zwanger te worden ben ik amper ongesteld geweest aangezien het vrijwel direct raak was.

Iemand ervaringen met koperspiraal van t safe?
Ja, die heb ik! Inmiddels alweer een jaar of 5, volgens mij, en daarvoor een koperspiraaltje dat vijf jaar mocht blijven zitten. Van beide heb ik geen bijwerkingen en ik ben er helemaal tevreden mee.
Nooit meer hormonale anticonceptie voor mij. Ik heb tig pillen geprobeerd, mirena, maar ben nu zo blij hiermee.
@MinkeDeWit
Bedanktvoor voor je reactie. Was jij zonder anticonceptie heftig ongesteld?
precibel schreef:
23-03-2018 19:56
@MinkeDeWit
Bedanktvoor voor je reactie. Was jij zonder anticonceptie heftig ongesteld?
Hmm dat weet ik eigenlijk niet meer. Volgens mij niet want ik ben met het koperspiraal ook maar heel licht ongesteld. Tenminste, als ik soms verhalen hier hoor over zware menstruaties... Bij mij duurt het vijf dagen waarvan ik een dag normal tampons gebruik, en de rest mini.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een maand een Tsafe, deze mag vijf jaar blijven zitten. Tegen die tijd ben ik bijna 51 en dan moet ik maar es weer zien. Het plaatsen viel me enorm mee (maar dat heb jij zelf ook al ervaren met de Mirena natuurlijk dus dat ken je). Daarna eigenlijk nergens echt last van gehad. Soms een beetje kramp maar dat maakt me niet aan.
Ik heb ook even weer de pil geprobeerd maar ik voelde me gelijk al niet echt geweldig daarmee, ik wil het ook gewoon niet meer. Nog eventjes getwijfeld over de Mirena, maar ook dat zijn weer hormonen.
Doordat ik al een beetje richting de overgang ga was ik de laatste tijd behoorlijk ongesteld. Waar ik het vroeger af kon met de normale en mini tampons moet ik nu wel formaat super.
Met de Tsafe is de menstruatie wat eerder ingezet maar absoluut niet heviger dan eerst. Geen idee hoe zich dat gaat ontwikkelen maar ik ben er tot nu toe blij mee. En ik denk en hoop dat dat zo blijft! Geen hormonen meer voor mij of het moet nodig zijn ivm de overgang maar dat zien we dan wel weer.
Ik heb eerder een koperspiraal gehad, voor mijn zwangerschappen, en had daar wel een wat heftiger menstruatie door. Wat meer bloedverlies en meer buikpijn de dag voor de menstruatie. Nu een T-safe (die 10 jaar mag blijven zitten i.t.t. de 5 jaar die iemand hierboven beschrijft) en deze keer normale menstruatie en geen buikpijn. Ik ben ook erg blij dat ik geen hormonen meer hoef, want dat heeft bij mij ook een negatieve invloed op mijn humeur. Ik ben dus erg tevreden over de T-safe.
Ik was tijdens mijn puberteit telkens om de 2 weken ongesteld. Nu gewoon eens per maand.
Ik heb er in totaal 4 gehad, prima ervaring. Geen pijn, geen zware periodes. Eind goed al goed zou je zeggen maar omgeveer een jaar na plaatsing van de laatste was ik zwanger. Ik was die ene op de honderd :frusty:
T Safe mag 10 jaar blijven zitten. Dan ben ik 49. Mijn gyn vertelde dat ze ieder jaar wel enkele zwangere vijftigplussers ziet, dus als ik tegen die tijd nog ongesteld ben, ben ik er nog niet vanaf.
Wat fijn om positieve ervaringen te lezen. Ik was bang voor alleen maar negatieve ervaringen. Ik laat hem binnenkort maar eens plaatsen. Bedankt.
Twee keer laten plaatsen en beide keren na 3 weken bij de eerste (hevige) menstruatie kwam ie er weer uit. Dat schijnt nog best vaak voor te komen hoorde ik achteraf.

Jammer, want het leek me wel ideaal, 10 jaar lang klaar zonder hormonen.

Plaatsen ging onder verdoving van de baarmoedermond maar ik denk dat ik die prik net zo vervelend vond als het plaatsen, Beiden vielen overigens wel mee, het is even vervelend.

Nu een Mirena (omdat de arts me nog te jong vond voor sterilisatie), die blijft wel zitten (door de grootte volgens de gyn, ondanks hevig protest van mijn baarmoeder de eerste 2 maanden) maar daarbij heb ik wel last van de hormonen. Ik kijk het nog even aan.

Lillybit, dat is wel heel zuur!
Voor het eerst ongesteld na het plaatsen van de Tsafe en ook dat is prima. Misschien ietsje heviger maar verder geen klachten van mij. Ben heel blij dat ik het heb gedaan, jeetje gewoon 5 jaar er niet meer naar om hoeven kijken.

Lillybit, nu maar hopen dat ik niet een van die 1000 (?) ben. Stel je voor.....
Mijn ervaring met de Tsafe eindigde in een miskraam. Er is naderhand geopperd dat ik wellicht de verkeerde maat heb laten zetten. Geen idee of dat de oorzaak van toch zwanger geworden is geweest, maar een spiraal hoeft voor mij niet meer.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Wat een verdrietige ervaring EnglishmaninNewYork. Je wist dus dat je zwanger was? Ik heb gelezen dat door het koper de zaadcellen minder actief worden. Er kan echter een bevruchting plaatsvinden maar de bevruchte eicel kan zich niet nestelen. Ik ga er van uit dat zo'n bevruchting niet vaak/haast nooit plaatsvindt. Maar dat is een aanname. Het enige wat ik kan doen is op de statistieken afgaan.
Ik heb er al 12 jaar een (dit is mn 2e) en bevalt prima. Menstruatie gaat soms wel gepaard met pijnklachten en pms (niet elke maand), maar dat heb ik er voor over. Wil absoluut geen hormonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven