Ervaringen met sieraden allergie
zondag 4 november 2012 om 13:00
Hoi allemaal,
Ik ben nooit allergisch geweest voor sieraden, maar van de een op de andere dag lijkt het wel, nu ineens heel erg!
Zelfs Goud en zilver lukt me nu niet meer. Met name in mn oren en op mn vingers veel uitslag. Ben er niet mee naar de dokter geweest, omdat ik daar niet veel van verwacht. Vraag aan een ieder: Wat kan ik er tegen doen? Ander soort sieraden en zo ja welke? Welke metalen zijn het best?
Alvast veel dank voor jullie reacties.
groetjes Jacolien
Ik ben nooit allergisch geweest voor sieraden, maar van de een op de andere dag lijkt het wel, nu ineens heel erg!
Zelfs Goud en zilver lukt me nu niet meer. Met name in mn oren en op mn vingers veel uitslag. Ben er niet mee naar de dokter geweest, omdat ik daar niet veel van verwacht. Vraag aan een ieder: Wat kan ik er tegen doen? Ander soort sieraden en zo ja welke? Welke metalen zijn het best?
Alvast veel dank voor jullie reacties.
groetjes Jacolien
zondag 4 november 2012 om 13:07
Op deze pagina wordt idd allergie voor goud ook genoemd. Er staat sowieso veel informatie op.
http://www.huidziekten.nl ... tosen/etxt/EczMetalen.htm
http://www.huidziekten.nl ... tosen/etxt/EczMetalen.htm
zondag 4 november 2012 om 13:10
Oh, nu lees ik ineens dat titanium niet volledig bio-inert is en dat allergie ook daarbij kan ontstaan, maar dat is wel heel zeldzaam en dat artikel ging over implantaten, dat is natuurlijk van een heel, andere orde dan oorbellen. Ik zou zeggen, probeer het eens uit. Misschien zijn er wel alleen haakjes te koop die je aan de bestaande oorbellen kan bevestigen, dan is het in ieder geval geen rib uit je lijf. Bij een goede juwelier zijn ze vast te koop.
zondag 4 november 2012 om 13:11
zondag 4 november 2012 om 13:15
quote:jckooijmans schreef op 04 november 2012 @ 13:11:
Dank allemaal! wat snel die reacties!
Als ik dat artikel lees klopt het dus wel van dat goud ook reacties kan geven. Titanium is dus blijkbaar een hele goeie. Dan moet ik daar maar eens naar gaan zoeken.
Iemand tips voor een leuke webshop met titanium sieraden?De link die ik je gaf verkoopt haakjes voor oorbellen, dus die kan je op de oorbellen zetten die je al hebt. Dat zou ik eerst doen om te kijken of je dit metaal kunt verdragen en als dat zo blijkt, dan pas naar nieuwe sieraden gaan zoeken.
Dank allemaal! wat snel die reacties!
Als ik dat artikel lees klopt het dus wel van dat goud ook reacties kan geven. Titanium is dus blijkbaar een hele goeie. Dan moet ik daar maar eens naar gaan zoeken.
Iemand tips voor een leuke webshop met titanium sieraden?De link die ik je gaf verkoopt haakjes voor oorbellen, dus die kan je op de oorbellen zetten die je al hebt. Dat zou ik eerst doen om te kijken of je dit metaal kunt verdragen en als dat zo blijkt, dan pas naar nieuwe sieraden gaan zoeken.
maandag 5 november 2012 om 18:10