Gezondheid alle pijlers

Ervaringen napijn wortelkanaalbehandeling

30-11-2020 19:58 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag heb ik wortelkanaalbehandeling bovenkaak gehad, en na een uur heeft de tandarts er een noodvulling in gedaan .
De definitieve behandeling is begin januari, maar eerst zou de tand moeten helen volgens de tandarts.
Nu voel ik bij kou , stampen en bij kauwen nog wel wat pijn.
Ook lijkt het soms alsof er wat beweegt in die tand?
Is dit normaal?
Wat zijn je ervaringen?
Bij mij duurde het maximaal een dag maar meestal had ik meteen geen pijn meer.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt niet als hele erge pijn, maar je kunt de tandarts altijd even bellen. Hier komen wortelontstekingen meestal in paren. Dus dan kan ik een paar dagen later weer terug voor de naastliggende kies, maar dan is de pijn veel erger dan dat jij beschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in september een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik heb daarna wel 2 weken napijn gehad. Heb toen nog gebeld naar de tandarts maar de assistente zei dat dat er bij kon horen.
Nu bijna 3 maanden later heb ik nog last van die kies. Ben vorige week weer bij de tandarts geweest. Er zijn foto's gemaakt waar ze niets geks op ziet. Nu antibiotica gekregen maar vandaag de laatste tabletten ingenomen en mijn klachten zijn nog niet weg, dus maar weer bellen.
Ik word er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd. Denk er nu over om de kies er maar uit te laten trekken, maar zo'n gat in mijn mond is ook niet wat..

Hopelijk gaat het bij jou snel beter..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één keer inderdaad kiespijn gehad in een dode kies. Dat duurde een aantal dagen. Die zenuw in de pulpa is dan inderdaad dood maar er zijn nog heel wat andere zenuwen over. :)

Als jij je tandvlees aanraakt en je voelt je vinger, nou dan kan je er zeker van zijn dat er nog heel wat goed werkende zenuwen over zijn in dat gebied.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dik twee weken hele flinke napijn. Ver over het aantal paracetamols per dag heen om het vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook onlangs gehad (voortand) en zeker nog wel lang napijn gehad. Die tand is nog steeds gevoelig, drie maanden later. Gewoon lekker paracetamol voor nemen en eventueel de tandarts bellen als je het echt niet vertrouwt. Dat wiebelen dacht ik ook maar ik denk dat je je dat inbeeldt. Anders had de tandarts dat echt wel gemerkt toen ie eraan liep te trekken en duwen.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik had 5 dagen napijn na de noodvulling. Het was beter uit te houden dan voor de noodvulling, maar het deed nog echt wel goed pijn.
Dat is heel verschillend. Heb er meerdere gehad en bij de een had ik nergens last van, bij een ander een week en bij weer een ander had ik een paar weken last omdat de boel was gaan ontsteken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tandarts zei dat ik twee nog last kon hebben van de behandelde plek.
Alle reacties Link kopieren
Oké ca2 weken napijn is dus nog normaal .

Hazelnoot, wat vervelend!
Alle reacties Link kopieren
UP

Mijn kies doet nu niet meer constant pijn, maar wel als ik erop bijt of als ik hem een duwtje geef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven