Gezondheid alle pijlers

fibromyalgie en werk

30-10-2011 14:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag, bij mij is fibromyalgie geconstateerd, en na jaren vallen veel puzzelstukjes eindelijk op zn plek. Constante vermoeidheid, geen of weinig energie,erg veel pijn die ook wisselt van plaats etc. etc.

Nu ben ik sinds juni in de ziektewet omdat ik mijn werk (apothekersassistent in een ziekenhuisapotheek) fysiek niet meer kan volbrengen. Altijd pijn aan mijn handen, ellebogen, knieeen, rug, hoofd noem maar op, en doodmoe.

Mijn vraag is dan ook wie herkent dit, en heeft tips voor reintegratie in een ander soort werk, op dit moment weten zowel de bedrijfsarts als ikzelf helemaal niet wat ik kan gaan doen met zoveel beperkingen, het frustreert me tot op het bot. Ik ga ook steeds over mijn grenzen heen met huishouden etc. Controle willen houden, maar daarna voor "dood" in bed of op de bank liggen omdat ik geestelijk en fysiek uitgeput ben.

Alle tips zijn welkom !!!
quote:molly74 schreef op 30 oktober 2011 @ 18:02:

[...]

En weet je wat het grote voordeel is? Kruipend ZIE je veel meer! Je leeft dan echt, je beleeft alles sterker, je zintuigen worden beter gebruikt en noem maar op. En op het einde van de rit is jouw leven 'voller' geweest.

Ik dacht dat ik er een positieve draai aan kon geven, maar jeetje.. ik heb de meester gevonden hoor

Ondanks ik mezelf aardig kan oppeppen, werd ik van jouw post helemaal blij! Dankjewel Molly!!
Wat een fijne topic en zoveel herkenning.

Er is mij 2 jaar geleden ook verteld dat ik FM heb en gebruik hier sindsdien ook medicatie voor.

Om mijn pijn in me spieren te doen verzachten.

Gebruikt er nog iemand het medicijn: Diclofenaq?

Ik herken alles, in wat er hiervoor geschreven wordt.

Soms kan je de hele wereld aan en op andere moment heb je overal pijn, moe en willen slapen.

Ga binnenkort weer beginnen met fysiotherapie.

Ben ook een tijdje gemasseerd door een sportmasseuse, was heerlijk.

Groet
Diclofenac ken ik inderdaad, maar doet voor mij eigenlijk niet zo heel veel. Heb je er maagbeschermers bij? Want als je zoiets veelvuldig en langdurig moet slikken (ga ik even vanuit), dan moet je wel oppassen hoor, dat brandt dwars door je maag heen :s
Wat fijn Jaimee, dat je er opgepept door raakt! En fijn ook voor mij om te lezen! In ieder geval, zo voel en denk ik écht. Velen rennen en razen door het leven en vergeten te kijken. En laten 'wij' daar nu juist wél tijd voor hebben. En ik heb in de afgelopen ca. 10 jaar al lang gezien dat er meer te zien (voelen, horen, beleven, etc.) is, dan ik voorheen zag. En dat zie ik echt als een pluspunt!

Ik heb een vraag aan iedereen hier: wie van jullie heeft ooit de ziekte van Pfeiffer gehad (voor zover bekend bij jullie)?

Om af te trappen: ik wel.

Nu had ik al een slechte rug op jonge leeftijd, met hernia's zowel lumbaal als in mijn nek. En ik heb op vele plaatsen artrose en ontstekingen in mijn gewrichten. Maar die spierpijn, want zo noem ik fm doorgaans, is begonnen ná de pfeiffer. Alleen bedacht ik me dat pas afgelopen week.

Toen ik daaraan dacht heb ik eens gegoogeld daarop en er blijkt inderdaad verband te bestaan.

En wisten jullie trouwens ook dat er sinds dec. 2010 nieuwe criteria vastgesteld zijn? Die 11 of meer tenderpoints zijn niet meer van toepassing voor de diagnose. Nu is het zo dat ook een arts die níet in fm gelooft, op wetenschappelijk toetsbare wijze die diagnose kan stellen. Een vooruitgang dus!
Dat laatste is nieuw voor mij.

Ik heb Pfeiffer gehad als ... eh.. 9 jarige ofzo. 3e klas lagere school in de tijd dat er nog maar 6 klassen waren (groep 5 nu denk ik dan?) Kan niet echt zeggen dat mijn klachten na Pfeiffer zijn ontstaan dus. Weet wel dat me vanaf m'n 18e ofzo al opvalt dat herstel bij mij niet altijd even snel gaat. En als ik een tijdje minder beweeg, zijn mijn spieren echt minder sterk geworden.

Ik ging vroeger ook erg makkelijk door de enkels, daardoor daar al veel pijn aan.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven