Gezondheid alle pijlers

fuck, halve duimnagel eraf

23-01-2020 11:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tering, de hond gaf vanmorgen zo'n harde ruk aan de lijn toen we naar buiten gingen, dat ik met mijn lange duimnagel achter de deur bleef haken. Resultaat; helemaal afgescheurd tot een stuk in het nagelbed. Alleen aan zijkant zit er nog een streepje vast. Bloedde lekker dus maar helemaal dichtgepleisterd maar erg handig is dit natuurlijk niet. Want van een mooie lange nagel is het nu een kapotte lange nagel. Had 'm liever helemaal los als het dan toch moet.
Iemand ervaring ermee hoe lang het duurt voor het laatste stukje los laat? Ik durf ook niet te knippen, heb hele sterke nagels.
En het doet verdomme ook zeer! En ik moet gewoon ook even ergens klagen :(
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik zou hem lekker in het verband laten (want is toch een open wond) en als het geen pijn meer doet proberen het losse stuk zo netjes mogelijk weg te knippen.
Jammer van de mooie nagel, maar dat groeit wel weer terug.
TijdvoorTaart schreef:
23-01-2020 11:56
Ik zou hem lekker in het verband laten (want is toch een open wond) en als het geen pijn meer doet proberen het losse stuk zo netjes mogelijk weg te knippen.
Jammer van de mooie nagel, maar dat groeit wel weer terug.
En als je er echt last van hebt, even langs de huisarts gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je vinger gewoon goed schoon en droog houden, en er een pleister op doen om te voorkomen dat je ergens achter blijft hangen. Dat zou geen pretje zijn... En verder geduldig afwachten.

Mocht je er echt wat aan willen doen, dan kun je je nagel misschien wat weken in warm water? Daar worden nagels over het algemeen wat minder hard van.
Ik had dit ook, ik heb hem er uiteindelijk na een paar dagen kloten maar met een harde ruk en een kort gilletje eraf getrokken.. Was uiteindelijk toch een opluchting.
Alle reacties Link kopieren
De nagel zit er nog aan? Hangt nog met een stukje vast? Wegknippen wat niet vast hangt en pleister of verband erop. Harde nagels of niet, als het doorscheurt, ben je nog verder van huis. Gebruik een teennagelknipper, die zijn groter en dat zal iets makkelijker gaan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
23-01-2020 12:39
Ik had dit ook, ik heb hem er uiteindelijk na een paar dagen kloten maar met een harde ruk en een kort gilletje eraf getrokken.. Was uiteindelijk toch een opluchting.
Hmmm.. dat wordt m hier dan ook... over een paar dagen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
23-01-2020 12:44
De nagel zit er nog aan? Hangt nog met een stukje vast? Wegknippen wat niet vast hangt en pleister of verband erop. Harde nagels of niet, als het doorscheurt, ben je nog verder van huis. Gebruik een teennagelknipper, die zijn groter en dat zal iets makkelijker gaan.
Tis echt nog enkele millimeters wat vast zit.. aan de zijkant
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
23-01-2020 12:55
Hmmm.. dat wordt m hier dan ook... over een paar dagen
Knippen, niet scheuren! Even doorbijten en in kleine stukjes eraf knippen. Anders duurt het genezingsproces nog langer.
Life is short. Eat dessert first.
felice71 schreef:
23-01-2020 12:55
Hmmm.. dat wordt m hier dan ook... over een paar dagen
Je kan het ook door de dokter laten doen hoor! Maar ik ben een beetje een rare, ik heb graag de controle over zulke dingen. Wel even goed schoonmaken/houden natuurlijk!
De assistente van de dokter zal je hier ook wel bij kunnen helpen hoor :-) Als die pleisters eraf zijn en blijft hangen aan die halve nagel, heb je nog meer pijn :-(
Ik laat de nagel in zo’n geval zitten en plak er een pleister om om hem op zijn plek te houden (wel kortknippen). Ik denk dat het een beetje het nadeel is van te harde nagels. Als ik bijv al een keer hard stoot tegen een deur scheurt breekt hij gewoon doormidden. Je kunt wat dat betreft beter flexibele nagels hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer alles schoon is, de nagel er zo lang mogelijk op laten zitten. Op deze manier wordt de vorm van het nagelbed zo goed mogelijk behouden. Dus gewoon met een verbandje / pleister op z'n plek houden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb altijd zo ver mogelijk de losse delen afgeknipt. De rest viel er, met een beetje geduld, altijd zelf vanaf. Als je de nagel zo ver mogelijk afknipt en er dan een pleister over heen doet (met een beetje vet gaas tegen het plakken) heb je relatief de minste last.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch maar even de assistente gebeld; het goede antwoord is proberen korter te maken en verder laten zitten met pleister. Ik vraag mijn vriend vanavond te knippen, ben toch wel een schijterd als het om mezelf gaat...
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Succes! Idd korter knippen zodat de kans op nog verder je nagelbed inscheuren kleiner wordt.

Ik heb laatst ongeveer hetzelfde gehad met de nagel van mijn middelvinger. Gelukkig groeit een nagel redelijk snel en duurt het niet zo lang.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ok, donderdag kort geknipt (door vriendlief) maar de pleister zat er verder nog omheen. Dus gisteravond toch tijd voor een frisse nieuwe... lijkt het wel alsof de nagel weer vast gaat zitten, je zag alleen een keurige barst van links naar rechts. Dat kan toch helemaal niet? Hij lag echt helemaal los.
Ik hou m sowieso maar dichtgeplakt.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven