Gezondheid alle pijlers

Gaatje in kies

30-10-2019 08:52 10 berichten
Ik heb sinds een paar dagen kiespijn maar twijfel of het van een gaatje kan zijn. De pijn is namelijk niet constant, soms is de pijn weer even weg. Warm en koud eten / drinken maakt geen verschil wat de pijn betreft.

Ik ben 3 maanden geleden nog op controle geweest bij de tandarts en er zijn toevallig foto's gemaakt. Maar ik had niets. (hij heeft niets gezegd dus dan zal er wel niets te zien geweest zijn?)

Weet iemand in hoeveel tijd een gaatje kan ontstaan? Heb al op google gezocht maar kan niet echt iets vinden.

Ik twijfel om de tandarts te bellen. Voel me zo lullig als je een spoedafspraak krijgt en er is niets te zien.
Pijn kan natuurlijk ook een andere oorzaak hebben. Maak een afspraak bij je tandarts. En dat hoeft natuurlijk geen spoedafspraak te zijn. Wij kunnen alleen maar gissen.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 30-10-2019 08:55
18.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de tandarts bellen met de vraag of zij/hij denkt dat je langs moet komen of niet. Die kan het het beste inschatten aan de hand van je klachten.
Je weet niet hoe lang het al aan het ontstaan is. Het kan om allerlei redenen over het hoofd gezien zijn.

Als je echt pijn hebt, kun je gewoon bellen voor een afspraak. Als de pijn te beheersen is met paracetamol, hoeft het niet eens een spoedafspraak te zijn. Gewoon de eerstvolgende vrije plek binnen nu en een paar dagen.

Daar vindt een tandarts echt niets lullig aan, het is gewoon de normale gang van zaken.
Ik zou zelf een paar dagen wachten of het over gaat en zo niet toch de tandarts bellen of hij wil kijken. Kan ook een beginnende ontsteking zijn bij de wortel.
Je hebt al een paar dagen kiespijn en het wordt niet minder? Heb je iets raars gedaan waardoor het zou kunnen komen? Zo niet, dan zou ik gewoon de tandarts bellen. Het kan ook een ontsteking of zo zijn. Je kunt beter nu bellen en geholpen worden, dan dat je het aankijkt en misschien van het weekend doodgaat van de pijn en/of dat het veel erger wordt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb zelf nog nooit kiespijn gehad van een gaatje. Wel van een geirriteerde zenuw of zelfs een verkoudheid. Een gaatje ontstaat echt niet van de een op de andere dag.

Wij kunnen hier niets zinnigs over roepen. Als je uitsluitsel wilt, maak een afspraak met je tandarts. Daar zijn ze voor hoor.
Ik heb inderdaad de tandarts maar gebeld. Ik hoop bijna dat ik een gaatje heb anders weet ik ook niet waar de pijn vandaan komt. Morgenochtend kan ik terecht, tot dan maar wat pijnstilling slikken
Fijn dat je zo snel terecht kan.
Je hersenen ontvangen prikkels van een bepaalde zenuw - denken ze. Dus daardoor krijg jij de gewaarwording van kiespijn. Dat kan al of niet om echte prikkeling van deze zenuw gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven