Gezondheid alle pijlers

Gebonden aan apotheek?

31-05-2010 22:52 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haal altijd mijn voorraad pillen bij de apotheek bij mijn ouders (ben student op kamers). Nu ben ik opeens door mn voorraad heen en moet ik volgende week aan een nieuwe strip beginnen (stopweek included). Maar in de tussentijd kom ik niet meer bij mn apotheek!

Kan ik hier gewoon bij een apotheek binnenlopen met een oude strip of moet je echt bij je eigen apotheek zijn?

Dank!
Als je je huisarts het herhalingsrecept naar een andere apotheek laat faxen geen probleem. Het kan alleen zijn dat je het dan zelf moet voorschieten en de rekening naar je verzekering opsturen.
Neem ook even je verzekeringspasje mee, kan je je meteen inschrijven.
www.xanthe.nl

Kun je online bestellen
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Grrr kom ik er net achter dat ik geen doosje hier heb Een doosje is altijd mn 'recept', lees: de sticker kunnen ze weer scannen.

Gr nu heb ik dus alleen één strip. Misschien bestel ik maar even één doosje op spinnetjes' site.

Dank!
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is[beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Volgens mij mag je nooit adviseuren om andermans medicijnen te gebruiken, maar ik weet van min. drie vriendinnen dat ze dezelfde pil gebruiken. In geval van "nood" zou ik vragen of ik een stripje mag lenen. Meestal haal je toch voor een halfjaar, dus de kans dat ze er een eentje over hebben is groot.
Ligt eraan welke pil. Ik heb (een versie van) de diane pil en die moet wel op recept.
Ik heb de meest standaard (en goedkope) pil die er is, goede tip om mn vriendinnen even te vragen!
Het beste is altijd bij je 'eigen' apotheek je medicijnen te halen. Op deze manier hebben ze volledige inzage in je medicatiehistorie dit ivm medicatiebewaking; combinaties van geneesmiddelen enz.
quote:Courage schreef op 31 mei 2010 @ 23:03:

Voor de pil hoef je op jouw leeftijd geen recept meer te hebben toch? Dan kan je sowieso gewoon langs gaan dacht ik.

Dat recept heeft toch niks met leeftijd te maken? Volgens mij heb je een recept nodig wanneer je voor de eerste keer je pil haalt. Ik heb de laatste tijd nogal wat geswitcht en voor een nieuw type pil moet ik steeds weer een recept nodig.

Ik zou morgen even langslopen bij je nieuwe apotheek en zeggen dat je je daar wil inschrijven (dan kunnen zij bij je oude apotheek je gegevens opvragen) en dan de huisarts bellen of ze je herhalingsrecept naar de nieuwe apotheek wil faxen.
je ouders vragen of ze even naar je apotheek gaan en de pillen oplaten sturen. Zo deed mijn moeder het vaak voor mijn zusje toe die in Belgie woonde.
ff naar de assistent van je huisarts bellen

Die kan een recept naar een apotheek naar keuze faxen. (zorg dat je het faxnummer bij de hand heb)

Ik heb het vaker moeten doen toen in op kamers zat

Uit eindelijk kon ik bij 3 apotheeken terecht. Bij mijn ouders, een vlak bij mijn kamer en een vlak bij school. (dat krijg je als je vergeetachtig ben en de nuvaring heb)
Je kunt de pil zonder recept halen. Als je de strip meeneemt weten ze gelijk welke je hebben moet.
Heb voor één keer besteld bij Xanthe. Normaal vergeet ik het nooit en ik ben vaak genoeg bij m'n ouders, maar nu komt het even anders uit. Bedankt allemaal!
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is[beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven