Geen eetlust
donderdag 20 januari 2011 om 12:35
Ik heb altijd eigenlijk een niet al te grote eetlust gehad. Eten was bij mij een noodzakelijk kwaad. Heb de laatste jaren een BMI gehad van iets minder dan 20 wat niet ongezond is. Nu sinds ik een gezin heb en het altijd goed druk is, heb ik nog minder eetlust. Ik heb echt zo momenten dat niets mij aanstaat. Zijn er nog dames die dit aan de hand hebben? Handig voor de lijn, maar vind het eerder vervelend. Gisteren heb ik op een hele dag een potje yoghurt, een bord soep, een banaan, een stuk chocolade en avondeten gegeten.
donderdag 20 januari 2011 om 12:43
donderdag 20 januari 2011 om 12:46
Ik herken het. Ik ben iets te zwaar omdat ik te onregelmatig eet. Ik heb vandaag drie koekjes, een kop thee en uuh, verder niks op. Ik heb dagen dat ik er s´avonds achter kom dat ik idd nog niets gegeten heb, of alleen een bak yoghurt. Ik heb gewoon geen trek en vergeet daardoor te eten. Zo ook met drinken. Ik merk dat ik s´avonds dan de schade in ga halen, ik ga snaaien omdat ik dan wel trek heb. Dan is het rustig, de kinderen liggen op bed...
Je kunt smorgens ook een bak yoghurt met cruesli pakken, of twee crackres met kaas oid. Ontbijtkoek doet het hier ook wel goed, kun je makkelijk een plakje van pakken.
Je kunt smorgens ook een bak yoghurt met cruesli pakken, of twee crackres met kaas oid. Ontbijtkoek doet het hier ook wel goed, kun je makkelijk een plakje van pakken.
donderdag 20 januari 2011 om 12:50
quote:eefje1980 schreef op 20 januari 2011 @ 12:43:
@Lisa je kunt ook in plaats van brood iets eten dat je wel lekker vindt en ook gezond is: havermout, muesli, een gebakken eitje, een fruitsalade/fruitshake met wat vezels.
Maak het voor jezelf wat aantrekkelijker. Eet wat je graag lust en probeer regelmatig te eten, gezond en goed vullend.Precies, dan eet je toch een (pasta/couscous/groene)salade/sushi/noodles/stevige soep of waar je maar trek in hebt tijdens de lunch en iets van pap/muesli/shake tijdens het ontbijt. Ik zou niet met tegenzin een boterham gaan eten.
@Lisa je kunt ook in plaats van brood iets eten dat je wel lekker vindt en ook gezond is: havermout, muesli, een gebakken eitje, een fruitsalade/fruitshake met wat vezels.
Maak het voor jezelf wat aantrekkelijker. Eet wat je graag lust en probeer regelmatig te eten, gezond en goed vullend.Precies, dan eet je toch een (pasta/couscous/groene)salade/sushi/noodles/stevige soep of waar je maar trek in hebt tijdens de lunch en iets van pap/muesli/shake tijdens het ontbijt. Ik zou niet met tegenzin een boterham gaan eten.
donderdag 20 januari 2011 om 12:52
donderdag 20 januari 2011 om 12:53
Ik ken het zelf niet. Ik moet juist moeite doen, om niet te snoepen. Maar mijn man kent het gevoel van honger niet. Dat neemt niet weg, dat hij normaal/gezond eet. Ik denk om het goede voorbeeld te geven aan je kinderen idd alternatieven moet zoeken voor ontbijt en lunch. Yoghurt als ontbijt kan prima en anders eet je ipv brood als lunch een cracker ofzo. Ik ben zelf niet zo'n broodeter en rooster mijn brood altijd.
En een eetstoornis ontwikkelen bij je kinderen, zo ken ik er nog wel meer. Ik ben van mening dat een chips, koek en snoep etende ouder een slechter voorbeeld is, dan eentje die een banaan, yoghurt en soep eet.
En een eetstoornis ontwikkelen bij je kinderen, zo ken ik er nog wel meer. Ik ben van mening dat een chips, koek en snoep etende ouder een slechter voorbeeld is, dan eentje die een banaan, yoghurt en soep eet.

donderdag 20 januari 2011 om 13:03
Ik herken het heel erg, want als ADHD-er ben ik eigenlijk gewoon te druk met van alles en nogwat om aan eten te denken. Ook ben ik niet erg geinteresseerd in lekker eten, want ik zie het vooral als een bouwstof van mijn lichaam. Soms wel jammer, want bij het uiteten gaan geniet ik zelden van de smaken.
donderdag 20 januari 2011 om 13:07
quote:eefje1980 schreef op 20 januari 2011 @ 12:52:
@Keye En juist als je zo weinig eet val je niet af omdat alles op de reservestand gaat in je lijf. Je lijf gaat zelfs essentiële voedingsstoffen aan bijvoorbeeld je botten onttrekken, zoals calcium. Wel goed dat je je er zo bewust van ben!Ik val langzaam wel af, ws omdat ik ook bv geef. Daarom ben ik me er zo bewust van dat ik moet eten en moet drinken. Maar als je geen eetlust hebt is dat best moeilijk.
@Keye En juist als je zo weinig eet val je niet af omdat alles op de reservestand gaat in je lijf. Je lijf gaat zelfs essentiële voedingsstoffen aan bijvoorbeeld je botten onttrekken, zoals calcium. Wel goed dat je je er zo bewust van ben!Ik val langzaam wel af, ws omdat ik ook bv geef. Daarom ben ik me er zo bewust van dat ik moet eten en moet drinken. Maar als je geen eetlust hebt is dat best moeilijk.
donderdag 20 januari 2011 om 13:34
quote:Lisa24 schreef op 20 januari 2011 @ 13:02:
Ja een eetstoornis ontwikkelen bij mijn kinderen vind ik wel nogal een harde uitspraak...Hier komen vooral gezonde zaken in huis en ik bedien mijn kinderen op regelmatige tijdstippen met eten.Het gaat er om dat je kinderen zien dat jij niet goed eet. Je kunt allerlei gezonds in huis halen en je kinderen op regelmatige tijdstippen (gezond) eten voorzetten, maar als jij dan vervolgens niets eet, of iets niet zo gezonds als een stuk chocola, geeft dat een slecht voobeeld. Dat zien ze echt hoor. En je hebt geen poot om op te staan als ze over een tijd zelf gaan zitten klooien met eten want je doet het zelf ook.
Ja een eetstoornis ontwikkelen bij mijn kinderen vind ik wel nogal een harde uitspraak...Hier komen vooral gezonde zaken in huis en ik bedien mijn kinderen op regelmatige tijdstippen met eten.Het gaat er om dat je kinderen zien dat jij niet goed eet. Je kunt allerlei gezonds in huis halen en je kinderen op regelmatige tijdstippen (gezond) eten voorzetten, maar als jij dan vervolgens niets eet, of iets niet zo gezonds als een stuk chocola, geeft dat een slecht voobeeld. Dat zien ze echt hoor. En je hebt geen poot om op te staan als ze over een tijd zelf gaan zitten klooien met eten want je doet het zelf ook.
donderdag 20 januari 2011 om 13:40
Volgens mij zit 't em er toch echt in dat je jezelf moet aanleren om op bepaalde tijdstippen te eten. Dan hoef je je echt niet vol te proppen, als je maar iets eet! Dat kun je gewoon samen met je kinderen doen. Op een gegeven moment zal je lijf zo 'geprogrammeerd' zijn dat je op de eettijdstippen ook honger/trek krijgt. En als je het vergeet (wat ik op zich raar vindt, je kinderen eten toch ook? Dat vergeet je toch ook niet?), dan kun je in je telefoon ofzo een alarm zetten.
-
donderdag 20 januari 2011 om 15:18
Ja een eetstoornis ontwikkelen bij mijn kinderen vind ik wel nogal een harde uitspraak...Hier komen vooral gezonde zaken in huis en ik bedien mijn kinderen op regelmatige tijdstippen met eten.Misschien kan je proberen dan gelijk met je kinderen iets mee te eten?
Ja een eetstoornis ontwikkelen bij mijn kinderen vind ik wel nogal een harde uitspraak...Hier komen vooral gezonde zaken in huis en ik bedien mijn kinderen op regelmatige tijdstippen met eten.Misschien kan je proberen dan gelijk met je kinderen iets mee te eten?

donderdag 20 januari 2011 om 16:29
Ja een eetstoornis ontwikkelen bij mijn kinderen vind ik wel nogal een harde uitspraak...Hier komen vooral gezonde zaken in huis en ik bedien mijn kinderen op regelmatige tijdstippen met eten.Hoe oud zijn je kinderen? Want als ze ouder (en dus mondiger) worden, zullen ze ongetwijfeld gaan zeggen dat ze niet hoeven te eten, omdat jij dat ook niet doet...
Ja een eetstoornis ontwikkelen bij mijn kinderen vind ik wel nogal een harde uitspraak...Hier komen vooral gezonde zaken in huis en ik bedien mijn kinderen op regelmatige tijdstippen met eten.Hoe oud zijn je kinderen? Want als ze ouder (en dus mondiger) worden, zullen ze ongetwijfeld gaan zeggen dat ze niet hoeven te eten, omdat jij dat ook niet doet...