Gezondheid alle pijlers

Geen handen meer schudden

27-02-2020 12:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij steeds meer bedrijven geven ze geen hand meer.
Tijd voor een nieuwe beleefdheidsvorm.

Maar welke?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
28-02-2020 09:24
Ik wacht nog steeds Reneevanderzee....
...Deze week
Alle reacties Link kopieren
ReneevanderZee schreef:
28-02-2020 09:45
...Deze week
En waar kan ik dat lezen? Welke bedrijven?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
ReneevanderZee schreef:
28-02-2020 09:45
...Deze week
Verder alles goed?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
28-02-2020 09:46
En waar kan ik dat lezen? Welke bedrijven?
Gewoon googelen

Hier alvast 1 voorbeeld
Het Kortrijkse bedrijf Duma stelde dinsdag een intern reglement in werking. Het bedrijf wil gezond voorzichtig omgaan met de uitbraak van het coronavirus. Er wordt alleen nog vriendelijk geknikt.
Alle reacties Link kopieren
ReneevanderZee schreef:
28-02-2020 09:55
Gewoon googelen

Hier alvast 1 voorbeeld
Het Kortrijkse bedrijf Duma stelde dinsdag een intern reglement in werking. Het bedrijf wil gezond voorzichtig omgaan met de uitbraak van het coronavirus. Er wordt alleen nog vriendelijk geknikt.
Dat is 1 bedrijf

Volgens jou is het een tendens
Alle reacties Link kopieren
ReneevanderZee schreef:
28-02-2020 09:55
Gewoon googelen

Hier alvast 1 voorbeeld
Het Kortrijkse bedrijf Duma stelde dinsdag een intern reglement in werking. Het bedrijf wil gezond voorzichtig omgaan met de uitbraak van het coronavirus. Er wordt alleen nog vriendelijk geknikt.

Je hebt het over corona dus? Je openingspost en wat je hier nu schrijft is allemaal echt heel vaag.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
ReneevanderZee schreef:
28-02-2020 09:55
Gewoon googelen

Hier alvast 1 voorbeeld
Het Kortrijkse bedrijf Duma stelde dinsdag een intern reglement in werking. Het bedrijf wil gezond voorzichtig omgaan met de uitbraak van het coronavirus. Er wordt alleen nog vriendelijk geknikt.
Je doet in je op alsof het al een tijdje zo is en bij meer bedrijven voor komt.
Ik heb zelf 1 voorbeeld genoemd en jij 1.
Dat zijn maar 2 bedrijven he.
Waarvan 1 sinds deze week.

Wie zegt dat dit voor altijd is? Grote kans dat het gewoon nu even is om eventuele besmettelijk te verkleinen.
Net als bij grote griep epidemieën.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
De doktersassistente mocht vanmorgen ook geen hand geven. Ik heb een Japanse buiging gemaakt, ze deed het terug en we hebben erom gegrinnikt. Tja, een knikje of gewoon hallo zeggen kan ook..ik maak mij er niet zo druk om.
Ze zei dat het was om verspreiding van griep of andere virussen te beperken. Prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
27-02-2020 13:15
Kan, maar hoeft m.i. niet te betekenen als ik dat niet doe dat ik geen respect voor je heb. Jij kunt net zo goed geen respect krijgen van iemand die je hand wel schudt. Ik kan mijn respect aan jou tonen op zoveel andere manieren. Hand schudden staat niet gelijk aan respect. Hand niet schudden staat ook niet gelijk aan géén respect hebben.
Je hebt net geschreven dat je geen handen wilt schudden omdat je andere mensen maar een stel viespeuken vindt. Hoeveel explicieter wil je het maken dat je mensen niet respecteert?
ReneevanderZee schreef:
27-02-2020 12:44
Tijd voor een nieuwe beleefdheidsvorm.

Maar welke?
Ik stem voor de Japanse buiging. Vind ik serieus briljant. Nu speelt het corona-virus ook nog mee, maar sommige mensen zijn zo onhygiënisch en die moet je dan een hand geven.

Gewoon een lichte wederzijdse buiging, ideaal lijkt me dat!
Maar goed, hier is het helaas gewoon de hand moeten schudden dus dat doe ik dan ook maar braaf, want beleefd.
Eze schreef:
28-02-2020 11:40
Je hebt net geschreven dat je geen handen wilt schudden omdat je andere mensen maar een stel viespeuken vindt. Hoeveel explicieter wil je het maken dat je mensen niet respecteert?
Sommige mensen zijn ook niet schoon op zichzelf. Nu kunnen we allemaal doen alsof we roomser zijn dan de paus, maar van sommige mensen wil je gewoon een afstand van een meter. En die moet je dus verplicht een hand geven.

En zoals met bijvoorbeeld de Japanse buiging en namaste: je kunt gewoon respect tonen zonder de ander verplicht aan te moeten raken hoor. Hier is de gewoonte dus helaas de hand schudden.
anoniem_374802 wijzigde dit bericht op 28-02-2020 15:36
Reden: edit
16.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is Japans buigen geen cultural appropriation? :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Kbr12345 schreef:
27-02-2020 12:54
2 stapjes naar links, 2 stapjes naar rechts een sprongetje in de rondte en 3 keer klappen boven je hoofd :jump:
Of zoiets:
Draai een keer in het rond
Stamp met je voeten op de grond
Zwaai je armen in de lucht
Ga nu zitten met een zucht
Stap nu rond als een gans

De wereld wordt er zeker een stuk vrolijker van!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
27-02-2020 12:51
Gewoon, een knikje. Of een Japanse buiging.
Dat ziet er alleen schattig uit als je Max. 1.50m bent😬
Alle reacties Link kopieren
Ik stond vandaag in de sportschool op de crosstrainer toen mijn buurvrouw crosser niet wilde hoesten in het gezicht van haar personal trainer en mij dus de volle laag gaf😏
Mag je vast niks van zeggen toch?
Alle reacties Link kopieren
Naar elkaar zwaaien lijkt me wel gezellig.
Wordt je hand ook niet fijngeknepen en je krijgt geen zweterige handjes toegestoken.

Zag bij Micropia kweekjes van gewassen handen, die zegen er net zo smerig uit als de ongewassen handen.

En zoenen als begroeting/felicitatie moest sowieso afgeschaft worden. Desnoods vanwege hygiëne, desnoods omdat aan vrouwendiscriminatie grenst, maar stiekem gewoon omdat zoveel mensen zich eraan ergeren.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Advies van de premier 🙃
Alle reacties Link kopieren
Is kopstoot al geopperd?
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
09-03-2020 20:10
Is kopstoot al geopperd?
:HA:
Of een elleboogstoot in de maag?
nounou
Ik geef al jaren vaak geen hand aan mensen wegens pijnklachten. Meestal steek ik gewoon mijn hand op en lach vriendelijk.
winkelfanaat schreef:
28-02-2020 20:01
Ik stond vandaag in de sportschool op de crosstrainer toen mijn buurvrouw crosser niet wilde hoesten in het gezicht van haar personal trainer en mij dus de volle laag gaf😏
Mag je vast niks van zeggen toch?
Gatver,in je gezicht hoesten! Ik had haar van de crosstrainer afgeschoppt.
vintagejurk schreef:
29-02-2020 16:23
Naar elkaar zwaaien lijkt me wel gezellig.
Wordt je hand ook niet fijngeknepen en je krijgt geen zweterige handjes toegestoken.

Zag bij Micropia kweekjes van gewassen handen, die zegen er net zo smerig uit als de ongewassen handen.

En zoenen als begroeting/felicitatie moest sowieso afgeschaft worden. Desnoods vanwege hygiëne, desnoods omdat aan vrouwendiscriminatie grenst, maar stiekem gewoon omdat zoveel mensen zich eraan ergeren.
Inderdaad,verplicht zoenen mag best worden afgeschafft. Familie en vrienden is een ander verhaal. Maar op dit moment geef ik niemand een hand en zoen ik ook niemand i.v.m. corona. Vorige week was iemand beledigd omdat ik niet wilde zoenen en ik kon dat mens nog geen eens. Nee is nee. Man,wat kunnen mensen soms toch raar doen!
Zazamaenade schreef:
09-03-2020 20:15
:HA:
Of een elleboogstoot in de maag?
Of een schop omder je kont! :-D
Hoog tijd om handjes te gaan draaien dan maar ...

https://www.youtube.com/watch?v=bjHyOUZdt7E

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven