geen migraine maar postpunctionele hoofdpijn
maandag 24 februari 2014 om 17:09
Enkele weken geleden heb ik hier een berichtje gepost aangaande mogelijke migraine bij mijn echtgenote.
Na een tweede opinie en 4 weken harde hoofdpijn blijkt dat het gaat om postpunctionele hoofdpijn. Het rare is dat mijn echtgenote nooit een punctie heeft laten uitvoeren. Volgens de neuroloog kan er ook een lek onstaan zonder punctie. Blijbaar is er te weinig vocht tussen de hersenen en het hersenvlies en komt daardoor de pijn. Cafeine drinken is de enige oplossing, dit stimuleert het aanmaken van vocht aan de hersenen. Iemand hier al iets over gehoord of meegemaakt?
Na een tweede opinie en 4 weken harde hoofdpijn blijkt dat het gaat om postpunctionele hoofdpijn. Het rare is dat mijn echtgenote nooit een punctie heeft laten uitvoeren. Volgens de neuroloog kan er ook een lek onstaan zonder punctie. Blijbaar is er te weinig vocht tussen de hersenen en het hersenvlies en komt daardoor de pijn. Cafeine drinken is de enige oplossing, dit stimuleert het aanmaken van vocht aan de hersenen. Iemand hier al iets over gehoord of meegemaakt?

maandag 24 februari 2014 om 18:45
Ik heb het gehad na een operatie, waarbij er iets geraakt was bij mijn ruggenmerg, waardoor er vocht lekte. Het duurde toen een dag of 5 voordat het gaatje weer dicht was. In die periode moest ik heel rustig aan doen, om de genezing te bevorderen.
Cafeïne drinken helpt idd (en dat zit niet alleen in koffie) en verder zou zij de hoofdpijn niet moeten voelen bij helemaal plat liggen (dus het hoofd ook niet te hoog op een kussen).
Bij wat voor soort arts is ze geweest? Ik denk dat dit de expertise van een neuroloog betreft. Is ze daar al geweest?
Cafeïne drinken helpt idd (en dat zit niet alleen in koffie) en verder zou zij de hoofdpijn niet moeten voelen bij helemaal plat liggen (dus het hoofd ook niet te hoog op een kussen).
Bij wat voor soort arts is ze geweest? Ik denk dat dit de expertise van een neuroloog betreft. Is ze daar al geweest?

dinsdag 25 februari 2014 om 06:01
Ik heb het gehad na een hersenoperatie. Tegen het weglekken van hersenvocht kreeg ik een lumbaaldrainage en toen begon de ellende. Platliggen hielp bij mij enigszins, maar haalde de pijn niet volledig weg. Het ging bij mij pas weer over toen de operatiewond geheeld was en de drain eruit mocht. Helaas heb ik geen tips voor je echtgenote, alleen een hart onder de riem. Ik vond het echt een vreselijke hoofdpijn en leefde van pijnstiller naar pijnstiller. Is ze ook misselijk? Ik was enorm misselijk en knapte enorm op, toen ik wat tegen de misselijkheid kreeg.