Gezondheid alle pijlers

Geen schimmel maar bacteriele vaginose

17-06-2017 22:56 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, sinds 2 jaar heb ik last van vervelende afscheiding. Eerst dacht ik dat het een schimmel was maar de apotheekmiddeltjes werkten niet. Na een aantal testen bij de huisarts bleek het bacteriële vaginose te zijn. De antibiotica hielp niet, dus toen ben ik gaan googlen - na 2 jaar schaamte en vieze afscheiding en een verpest seksleven was ik wanhopig. Ik las dat bv een verstoring is van de bacteriënhuishouding, en dat het nemen van probiotica met name Lactobacillus Acidophilus zou helpen. Ik heb het geprobeerd, je kunt ze bij de natuurdrogist kopen, en nu ben ik voor het eerst in 2 jaar weer bijna vanaf! Halleluja.
Zijn er hier meer mensen die hier ervaring mee hebben?
De antibiotica die maar kort werkt (bij mij) is Metronidazol. Dan ben ik er een poosje van af maar zodra ik veel stress ervaar en/of mijn weerstand wordt laag heb ik er binnen no-time weer last van en het is zo vervelend ! Die kuur is trouwens ook niet niks. Dus als dit helpt, ben ik je eeuwig dankbaar en mocht ik er weer last van hebben ga ik dit zeker proberen ! Hoe lang ben je er nu van af en hoe bedoel je 'bijna' ? Denk je dat het helemaal verdwijnt? :cheer:
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Ohhw, interesting. Ik lees even mee
Sjongejongejongejonge........
Jaren terug regelmatig last van gehad. Bij mij bleek de anticonceptiepil de boosdoener. Helaas bedacht pas huisarts nummer 10 uit de studentenpraktijk van destijds dat.
1x last van gehad. Met behulp van Metrodinazol ervan afgekomen. Maar mèn, wát een vieze geur was dat, ik rook het door mijn broek heen destijds. Was een periode dat ik me niet in de buurt van het bureau van collega's durfde te begeven, zij zittend, ik staand.
wij slapen nooit.
Dus jij hebt er geen last meer van.... En daar maak je dan helemaal een account voor aan?

Of wilde je gewoon even een productnaam spammen?!
Ik gebruik hetzelfde spul maar dan van de Tuinen, dat hielp tegen mijn chronische schimmelinfectie.

Daarna ook nog gestopt met de pil, dat hielp ook. Nu nergens last meer van, die probiotica slik ik nog steeds. Voel me er goed onder.
Hi allen, dank voor de reacties. Ik gebruik nu probiotica die de bacterie Lactobacillus Acidophilus bevat. Deze is eigenlijk bedoeld voor bacterienhuishouding van de darmen maar ik heb ergens gelezen dat het na een paar dagen ook voor de rest van je lijf zou moeten werken. Ik heb voor het eerst in 2 jaar bijna geen last meer, dus ik HOOP dat ik er vanaf ben op deze manier. Ik ben nu ook aan het experimenteren met Lactobacillus Acidophilus bactiepillen die je vaginaal inbrengt -ben benieuwd.
Bij mij hielp die Metrodinazol niet, sterker nog, de kans op een schimmelinfectie wordt er ook weer groter door blijkt :-/

Any way, hopelijk is het bij mij dus over. De reden waarom ik dit hier post is dat ik ergens las dat wel 20% van de vrouwen last heeft van bactieriele vaginose. En dat ze vaak niet weten dat ze het hebben , en er daarom heel lang mee rondlopen. Zoals ik ook. En als je er dan eenmaal achter ben wat het is, dat je met de gangbare doktersadviezen er dus niet af komt. Ik vind dit allemaal zo sneu, en onnodig want misschien is het dus wel heel makkelijk te verhelpen voor sommigen. Ik wou in ieder geval dat ik dit 2 jaar geleden had geweten. Dus ik ben benieuwd of meer vrouwen deze ervaring hebben. Want als het zo is dat het voor meer vrouwen kan werken dan zou ik het wel van de daken willen schreeuwen -als het niet zo'n ongemakkelijk onderwerp was... Ik ben van plan dit wel aan mijn huisarts te vertellen.
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
17-06-2017 23:11
De antibiotica die maar kort werkt (bij mij) is Metronidazol. Dan ben ik er een poosje van af maar zodra ik veel stress ervaar en/of mijn weerstand wordt laag heb ik er binnen no-time weer last van en het is zo vervelend ! Die kuur is trouwens ook niet niks. Dus als dit helpt, ben ik je eeuwig dankbaar en mocht ik er weer last van hebben ga ik dit zeker proberen ! Hoe lang ben je er nu van af en hoe bedoel je 'bijna' ? Denk je dat het helemaal verdwijnt? :cheer:
Met bijna bedoel ik dat ik de dag droog door kwam -halleluja nogmaals- maar nog wel af en toe wat gelige afscheiding had. Maar ben net ongesteld geweest nu lijkt het weer terug, dus nu weer volop aan de probiotica orale pillen + vaginaal -to be continued
Ik had een chronische schimmelinfectie, nu ik een paar maanden gestopt ben met de anticonceptiepil is het pas helemaal over. Daarvoor was het mét probiotica wel beter dan zonder.
Nou een update, voor het geval het iemand helpt: ik was even gestopt met de probiotica maar toen kwam het weer terug. Nu pas effect gemerkt na 2 weken slikken, was vorige keer na 1 week. Dus ik slik nog even door, als het helpt heb ik dat er wel voor over. Iemand nog ervaringen?
Nee, behalve dat ik erg blij was dat ik er vanaf was, echt, zelfs de visafslag rook verser :mrgreen:
wij slapen nooit.
Joopje, ik heb er een tijdje last van gehad, het kwam steeds terug ook.
Ik heb toendertijd veel pilletjes en creme van de HA gehad, en alles hielp maar een beetje of tijdelijk.
Op een gegeven moment was ik behoorlijk ten einde raad, ik kon me niet voorstellen dat al die medicatie nou zo ideaal was, dus ik heb er toen een complete studie van gemaakt op internet.
Ook ik kwam steeds uit bij Lactobacillus Acidophilus. Ik heb hetzelfde gedaan als jij, probiotica gekocht.
Daar bovenop heb ik yoghurt gehaald met Lactobacillus Acidophilus, gewoon bij de supermarkt.
Daar heb ik, in een ijsblokjesbakje, kloddertjes (theelepeltje) van ingevroren, en elke avond voor ik naar bed ging bracht ik zo'n klodder vaginaal in.
Als je kijkt op internet dan zul je zien dat veel vrouwen het geprobeerd hebben, de meningen zijn zo'n 50/50 positief/negatief.
Ikzelf stond versteld van de goede resultaten, het was met 2 dagen volledig over.
Wel kwam het een aantal maanden later weer terug, dus weer de yoghurt gedaan met hetzelfde resultaat.
Uiteindelijk bleef het pas echt volledig weg toen ik stopte met de pil, maar voor ik daar achterkwam gaf de yoghurt echt veel betere resultaten dan wat je ook maar van de HA krijgt.

Een paar tips mocht je het willen proberen:
Als je klachten weg zijn, breng het dan nog 2 avonden extra in. Voor mij kwam dit dus neer op kuurtjes van 4 avonden.
Je kan ook een tampon in de yoghurt dopen en die inbrengen, dat is makkelijker, maar mij leek een tampon niet zo goed als je al een bacterie of schimmel hebt.
Ik woon niet in NL, maar hier bebruik ik "plain unsweeted all natural Acidophilus yoghurt"

Succes, fijn dat je iig nu al een verbetering bemerkt met de probiotica.
Ik zou echter ook zeker even je anticonceptie onder de loep nemen, of heb ik ergens overheen gelezen?
De yoghurt is controversieel, het is een heel ouderwets huismiddel uit de jaren 50 geloof ik, maar mocht ik ooit weer last krijgen dan is dat het eerste wat ik gebruik.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Dank voor je verhaal Delite! Goed om te weten dat dit helpt en dat dit ook nog een optie is om te proberen. Want wat een ellende die bv. Vind dat de huisarts dit best zou mogen vertellen, want als het niet baat dan schaadt het volgens mij ook niet - beter dan meteen weer naar de antibiotica grijpen
Dank voor de updates ! Wellicht ga ik na de vakantie starten met de probiotica.

Want momenteel is het bij mij een stuk minder/weg sinds ik brazzilian wax'. Doordat ik niet meer intiem hoef te scheren verminderd dit ook zeep gebruik en irritaties die blijkbaar positief uitwerken ! Dit is voorlopig mijn tip :-)
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Bij mij hielp stoppen met de anticonceptiepil. De pil haalt je weerstand omlaag.
Ik ben niet aan de pil, maar heb er dus net zo goed last van, helaas.
Is het overal te koop?
Hoezitdit schreef:
07-07-2017 06:56
Ik ben niet aan de pil, maar heb er dus net zo goed last van, helaas.
Is het overal te koop?
Hi, ik heb bij wat vroeger De Tuinen heette gevraagd naar probiotica met daarin de bacterie Lactobacillus Acidophilus, er zijn verschillende merken voor, ik heb het huismerk
Fijn, dan ga ik die ook proberen. Ben benieuwd.
Herkenbaar verhaal in dit artikel : http://www.teenvogue.com/story/bv-bacte ... l_facebook
Ik slik nu sinds een circa 4 weken probioticapoeder met de genoemde Lactobacillus Acidophilus erin. En toeval of niet, maar heb het nog wel een beetje, maar de geur is al een stuk minder sterk dan anders. Nu kijken of dit zich doorzet. Ben heel benieuwd. Zijn er meer mensen die dit geprobeerd hebben?

Ik vond een vrij theoretisch stuk over dit onderwerp. Voor wie het wil lezen:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-08-2017 22:04
Reden: spam
12.34% gewijzigd
Spammerdespamspamspam
Wat ga jij ineens dan spammen _Amand?
wij slapen nooit.
Huh, spam? Was gewoon een informatief linkje, werd niets verkocht ofzo. Werd ook geen merk genoemd. Het waren onderzoeken en resultaten daarvan naar gebruik probiotica met bepaalde bacterien erin etc.
Maar goed, als Amand niets anders te doen heeft. De moderator heeft dit stuk dus niet bekeken maar is alleen maar op 1 bericht afgegaan.
Ik was denk ik niet duidelijk genoeg naar de mod toe. Niet jouw post vond ik spam, Hoezitdit, maar het hele topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven