Gezondheid alle pijlers

Gekneusd stuitje

20-11-2011 21:22 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb ik weer. Twee weken geleden steek ik de weg over met mn klasje, ik misstap me over een geul in de weg en verzwik daarbij mn enkel. En om t af te maken val ik met een harde klap op mn stuitje.

Nu dacht ik, die val valt wel mee. Die kont van mij vangt dat wel op, maar blijkbaar ben ik toch minder goed gevallen dan ik dacht.

Met m'n enkel gaat t weer helemaal goed en ben "weer op de been". Maar m'n stuitje blijft maar pijn doen

De dokter gaf al aan dat ie gekneusd is en dat we er niks aan kunnen doen dan afwachten.

Tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zitten is een hel en op een gegeven moment weet ik ook gewoon niet meer hoe ik moet zitten. Het blijft enorm pijn doen en t lijkt erger te worden. Een soort stijfheid.

Opnieuw naar de dokter geweest, maar die zei opnieuw dat we er niks aan kunnen doen.

Wie o wie heeft dit ook al eens gehad en heeft de gouden tip. Zitten, werken, autorijden, noem t maar op. Tis gewoon niet te doen
Heb je een zwembandje? (niet die om je buik, maar om op te zitten)?

Die van mij is ook na een klap gebroken geweest. Ik kan nu, 8 jaar later, nog steeds niet op de grond zitten, niet in een bios relaxed zitten of relaxed autoreizen.. Sorry..
Oow mimootje, dat herken ik. Ik heb de hele tijd zo'n "poep' gevoel, maar zitten op de wc is ook geen pretje. En met niezen en hoesten, dan verga ik van de pijn! Wat is dat vreselijk!

@SG nee, geen zwembandje. Mssn toch maar gaan halen dan..?
het wordt er niet beter op Mrsje
quote:Mrsje schreef op 20 november 2011 @ 22:06:

Oow mimootje, dat herken ik. Ik heb de hele tijd zo'n "poep' gevoel, maar zitten op de wc is ook geen pretje. En met niezen en hoesten, dan verga ik van de pijn! Wat is dat vreselijk!

@SG nee, geen zwembandje. Mssn toch maar gaan halen dan..?Zou ik zeker doen! Hebben ze bij de thuiszorgwinkel, van dik spul (niet zo'n kinderzwembandje, kan me voorstellen dat als een volwassene daar op gaat zitten, het hard knalt ).
quote:SeptemberGirl schreef op 20 november 2011 @ 22:10:

[...]

Zou ik zeker doen! Hebben ze bij de thuiszorgwinkel, van dik spul (niet zo'n kinderzwembandje, kan me voorstellen dat als een volwassene daar op gaat zitten, het hard knalt ).

nee, laten we dat met mijn kont maar niet doen

Mn moeder werkt bij de thuiszorg en wilde al zo'n ding meenemen, maar voelde me er een beetje stom mee

Leuk aankomen op mn werk

@knorretje, ik ben bang dat je gelijk gaat krijgen met al deze berichten haha
Ik heb jaren geleden mijn stuitje op 3 plaatsen gebroken. Ik heb eerst een half jaar op een ring/band gezeten,zodat het stuitje dan vrij was. Jaren heb ik nog last ervan gehad en dan vooral met tegen de wind-op fietsen,want dan moet je meer kracht zetten.

Ik heb het gebroken,doordat een ligbed niet goed was uitgezet en toen ik van dat ligbed af kwam mijn evenwicht niet kon houden en op een stang ben gevallen.

Gelijk naar het ziekenhuis gebracht en daar bleek dus dat het op 3 plaatsen was gebroken en ja een stuitje kan niet in het gips hé.

Ik wens je sterkte en beterschap.
Ik heb op mijn 9e mijn stuitje gekneusd en moest ook op een zwemband zitten. K kreeg op school een lerarenstoel (die zaten lekker zacht).

Doe wel voorzichtig, na 20 jaar voel ik soms nog mijn stuitje.
Nou dat voorzichtig doen probeer ik wel, alleen de ongelukjes zitten in een klein hoekje.

Zoiets simpels als met je auto over een drempel heen rijden. Of gaan neerploffen op de bank, terwijl je dat nog helemaal niet kan.

En dan seks..pff praat me er niet van! Het lijk wel of dat gewoon onmogelijk is, in welke houding dan ook. Blah!
Vorig jaar ook een onforuinlijke val gemaakt op mijn kont, gevolg stuitje gekneusd. Kreeg in het ziekenhuis Tramadol voorgeschreven en dat hielp goed. Maanden erna nog op een windring moeten zitten en nu af en toe voel ik het nog vooral bij lang in de auto zitten.

Beterschap!
quote:schaffel schreef op 20 november 2011 @ 22:26:

Ik heb jaren geleden mijn stuitje op 3 plaatsen gebroken.

Ik heb het gebroken,doordat een ligbed niet goed was uitgezet en toen ik van dat ligbed af kwam mijn evenwicht niet kon houden en op een stang ben gevallen.

Gelijk naar het ziekenhuis gebracht en daar bleek dus dat het op 3 plaatsen was gebroken.Nou, ik vind het knap!
Tja Mrsje, het is geen gezicht (die van mij was destijds ook nog eens knaloranje) maar wel héél fijn! Gewoon doen dus als je zoveel last hebt!
This is not kosher!
quote:mali30 schreef op 20 november 2011 @ 21:25:

Die van mij is gebroken geweest en het was 3 maanden een hel. Ik kon niet zitten, alleen liggen of staan.

En heb er idd ook altijd een doof gevoel aan over gehouden.

Hier hetzelfde. (op mijn kont gevallen in een afdaling met skaten) Op treinstoelen kan ik nog steeds niet lang zitten, bepaalde grondoefeningen waarbij ik op mijn rug moet liggen gaan ook niet zonder opgerolde handdoek onder mijn rug/bekken en een plek van zo'n 4cm doorsnee is bijna gevoelloos.

Zwembandje halen en hopen dat het helemaal overgaat.
Ik heb het als kind ook gehad en dat heeft ook lang geduurd, maar nu heb ik nergens last meer van.

(Ik dacht, laat ik ook maar een positief verhaal plaatsen )
Hier helaas nog een ervaringsdeskundige; wilde even heel hip met m'n nieuwe klompjes een boodschap doen...op de fiets. Geen goeie combi! Zo'n band hielp bij mij niet omdat ik het gevoel had dat ik daar een beetje inzakte en alle druk juist in het midden kwam: juist op mijn stuitje (auw!) Het liefst zat ik juist op een houten plankje en dan zo ver naar achteren dat je net op je 'zitbotten' zit en je stuitje dus net achter het plankje zit. Dat was ook de enige manier waarop ik kon autorijden maar wat een ellende zeg; heel veel sterkte!
Mrsje, hier ook helaas na een val van de trap bijna een jaar lang last van gehad, maar daarna gelukkig helemaal klachtvrij. De eerste weken was het wel het ergst hoor, denk 2 of 3 weken echt niet lekker kunnen zitten en liggen, daarna ging het wel maar wel gevoelig.

Ze hebben bij de thuiszorg ook kussens die zich naar je lichaam vormen, beetje hetzelfde effect als een zwemband en staat mss minder stom op je werk, gewoon een kussen mee. er ontstaat als je zit een soort gat door de warmte van je billen. Zal niet zo goed helpen als zwemband, maar mss wel verlichting geven. Ze gebruiken het ook bij doorligwonden enzo, je moeder weet vast wat ik bedoel
Een paar jaar geleden heb ik in een Centerparcs-zwembad mijn stuitje lelijk gekneusd. Neef daagde me uit dat ik niet van de steile wand-glijbaan durfde. Dat moet je mij niet 2x vertellen. Ik zette extra af en kwam hard met mijn achterkant tegen die betonnen wand. Auauau. Het is spreekwoordelijk in de familie geworden: steile wand, stoer doen, stuitje.

Heb er minstens een half jaar last van gehad bij zitten op harde stoelen en banken.

Er is helaas weinig aan te doen. Het moet vanzelf genezen.

De eerste tijd een zacht kussentje meenemen naar je werk.
@Primabella: Thanks. Positieve verhalen zijn altijd fijn :-)

Tja, ik denk dat ik er ook maar aan moet geloven. Want met zitten doet t gewoon teveel pijn.

Ik merk wel dat als ik veel beweeg op een dag, de pijn dan minder is/wordt. Alleen zodra ik weer even ben gaan zitten, dan speelt de pijn weer op.

M'n mams gaat vandaag even een mooie voor me uitzoeken. Waarschijnlijk wordt t zo'n zwemband, dus dat wordt leuk met m'n kleutertjes. Hilariteit allom
Misschien een uitleenschema maken Mrsje? Iedere kleuter mag hem een keertje mee naar huis?
MissMD bedoelt ws een Tempurkussen. Lekker zacht maar 'rete' duur..en mensen die hem hebben willen hem nooit uitlenen. Misschien ook via de thuiszorg te leen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven