Gezondheid alle pijlers

Genant probleempje

16-03-2015 11:22 23 berichten
Een week geleden heb ik een heel eind gefietst, en sindsdien heb ik een gevoelige 'onderkant'.

Zowel mijn kont als schaamstreek is erg gevoelig, soms prikt het en het irriteert en jeukt. Nu had ik verwacht dat dit na een paar dagen wel over zou gaan, maar niet dus.

Wie heeft dit ook wel eens gehad en wat deed je eraan?
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet gewoon een gistinfectie zijn, die door de warme temperatuur en het zweten op gang is gekomen?
Tja, wat niet kan, ik houd het eerst nog op de 'gewone' geirriteerdheid.

Zou talkpoeder helpen? Of mag dat daar niet op?
Had ik nog nooit van gehoord een gistinfectie.

Dus ik ging even googlen. Dat had ik beter niet kunnen doen........ yuk!
Persoonlijk zou ik er geen talkpoeder op doen, als je er echt veel last van hebt zou ik een bezoekje aan de huisarts aanbevelen
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 16 maart 2015 @ 11:31:

Zou talkpoeder helpen? Of mag dat daar niet op?nee, talkpoeder mag niet in je vagina
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 16 maart 2015 @ 11:31:

Zou talkpoeder helpen? Of mag dat daar niet op?je kunt Canesten kopen (gewoon bij Kruidvat oid)
Thanx voor jullie reacties. Geen talkpoeder dus.

Het voelt eigenlijk als een klein wondje wat steeds open gaat.
Heb je al in de spiegel gekeken hoe het eruit ziet?
Je bent zelf een theepot
Maak een foto met je mobiel voor jezelf om te kijken hoe het er uit ziet of vraag een ander om even te helpen
Echt huisarts. En geen zorg, die ziet zoiets 10 keer per week.
Vorig jaar gingen we ook een eind fietsen Door natuurgebieden volgende dag na fietsen had ik ook last van rode geïrriteerde schaamstreek en jeukte heel erg. Wat ik deed is s'nachts zonder ondergoed geslapen en talkpoeder gebruikt wat wel best geholpen heeft anders jeukte het s'nachts heel erg. Het duurde bij mij ongeveer een week.
Zoek eens op zadelpijn.
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 16 maart 2015 @ 11:48:

Thanx voor jullie reacties. Geen talkpoeder dus.

Het voelt eigenlijk als een klein wondje wat steeds open gaat.Misschien is het ook wel een klein wondje. Misschien heb je een soort schaafwondjes opgelopen van de druk op het zadel? Ik zou met een spiegel even goed kijken. Wondjes genezen meestal vanzelf, ik zou dan een tijdje geen strakke (onder)broeken dragen. Mocht je er niet uitkomen, zou ik langs de huisarts gaan.
Zinkzalf. Dezelfde die je op geïrriteerde babybilletjes smeert.

Talkpoeder in de schaamstreek wordt afgeraden.
quote:demetsivrihisar1991 schreef op 16 maart 2015 @ 11:58:

Vorig jaar gingen we ook een eind fietsen Door natuurgebieden volgende dag na fietsen had ik ook last van rode geïrriteerde schaamstreek en jeukte heel erg. Wat ik deed is s'nachts zonder ondergoed geslapen en talkpoeder gebruikt wat wel best geholpen heeft anders jeukte het s'nachts heel erg. Het duurde bij mij ongeveer een week.

Zonder onderbroek slapen doe ik al een paar dagen. Ik zal nog wel even geduld moeten hebben.

Mezelf bekeken heb ik ook, maar kan niets ontdekken.
Ik ga eens zinkzalf proberen.
Denk toch echt dat je last hebt van zadelpijn. Dat hebben meer mensen die langere stukken fietsen en dat niet (echt) gewend zijn.
Klein wondje kan hoor, beetje broeerig geweest, en dan irriteert je huis. En kan een wondje ontstaan
Ik zou ook wat zinkzalf proberen TO, kan in ieder geval geen kwaad en het helpt bij mij altijd wel tegen jeuk en irritatie!
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 16 maart 2015 @ 12:19:

Ik ga eens zinkzalf proberen.

Wel héél dun en inkloppen, niet smeren. Als je een dikke laag doet loopt je kans dat het gaat "kruimelen".

je kunt ook Bepanthen proberen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Zadelpijn, zou kunnen, maar dat verwacht ik toch meer bij mijn kont, en daar heb ik wel wat last, maar meer nog in de schaamstreek.

Nou ja, ik houd het op een klein wondje en zal zinkzalf proberen.

Thanx iedereen.
Misschien ten overvloede maar overdag katoenen ondergoed in plaats van synthetische slipjes zou ook geen kwaad kunnen. Hoop dat je er snel vanaf bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven