Gezondheid alle pijlers

gerstekorrel binnenkant oog?

09-12-2010 21:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week heb ik steeds irritatie in één oog, alsof ik er een vuiltje in heb zitten. Ik heb vaak gerstekorreltjes rond mijn ogen en nu heeft de gedacht zich gepostvat dat er een gerstekorreltje aan de binnenkant zit. Kan dat? En zo nee, wat kan het anders zijn? Vuil blijft niet een week lang op één plekje zitten.
is het niet een strontje?
IS dat niet hetzelfde als een gerstekorrel?
nee is niet hetzelfde.
als er iets met je oog is kun je beter even langs de huisarts gaan. In ieder geval niet zelf aan gaan zitten frunniken

succes
Ik heb geen middelvinger nodig, ik kan dat met mijn ogen !
Kan best een bultje zijn, zou het laten zitten.

Dikke kans dat het wegtrekt.
ook wel een paddenpisser genoemd...
gerstekorrel is een verstopping van een talgkliertje, een strontje is meer een abcesje (met pus) ds ontstekingje, wat zich na aantal dagen meestal vanzelf ontlast als het voldoende gerijpt is.
Klinkt allemaal even lekker, Ramiaatje.

Ik kan er niet eens aan prutsen, Ellen_Deling. Het is ook niets ernstigs natuurlijk, maar zolangzamerhand wel erg irritant.
Op zich zou dat wel goed kunnen nu Ramiaatje, ik zit helemaal in de pms en heb ook buiten mijn oog wel wat paddenstrontjes
Even langs je huisarts, dat lijkt me het beste. Misschien heb je een zalfje nodig. Misschien is het ook wel een chalazion, die haalt de oogarts binnen vijf minuten voor je weg.

Maar goed, dat kan je uiteraard niet zomaar zien door het forum heen.
Dat laatste heeft mijn man ook gehad. Zo weggehaald door de oogarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven