Gezondheid alle pijlers

geschokt

11-08-2009 21:05 600 berichten
Ik heb een andere nick aangemaakt, wil anoniem blijven.

Ik verkeer in shock, ondanks dat er niet in die richting gedacht werd is er bij een bloedtest bij mijn man "ter uisluiting" toch een HIV test gedaan.

Positief.

Hij kan dit alleen opgelopen hebben tijdens onze relatie. Is dus ook vreemd geweest (heeft het naar eigen zeggen altijd veilig gedaan.)

Ik wacht nog op mijn uitslag. Maar die zal ongetwijfeld ook positief zijn, wij hebben het de laatste 15 jaar niet meer veilig gedaan. Als ik positief ben moeten de kinderen getest.

Dit is een nachtmerrie, altijd monogaam en trouw, en dan word ik genaaid op alle fronten!!!! Ik ben ontzettend kwaad op hem hij kan sowiso vertrekken, maar ik zit nu nog tussen hoop en vrees voor de toekomst.

Hoop dat ik de dans ontspring maar ik ben bang.
Alle reacties Link kopieren
Wauwie!!

Ontzettend fijn voor je dat de grootste hindernis overwonnen is voor je!

Heel veel succes bij de rest dat je nog door zult gaan.
Oh, gelukkig, negatieve utslag! Ik durfde er eigenlijk niet op te hopen.

Wat een opluchting moet dat zijn, gefeliciteerd!

Nu kun je beginnen met het denken over je toekomst, dat zal ook niet makkelijk zijn...sterkte!
Hee Desenchante,

Wat ontzettend fijn dat je negatief bent, wat een enorme opluchting, sterkte meid met deze klotesituatie!
quote:desenchante schreef op 12 augustus 2009 @ 22:04:

Heb net weer eea bijgelezen. Mijn man gaat de hiv-counseling in, begeleiding vanuit de poli met daar ook gesprekken met maatschappelijk werk en evt psycholoog, de hele rimram.

Ik laat me sowieso over 3 maanden weer testen en wil ook de kinderen laten testen. De arts zei dat dat niet acuut hoeft, mss idd over 3 maanden, morgen volgt nog een gesprek wat het vervolg voor ons zal zijn.

Ik ben nog steeds kwaad op hem, het is hoogverraad op alle fronten. Toch scheelt het enorm dat ik en de kinderen niet besmet zijn, hierdoor kan ik op een of andere manier ook beter met zijn situatie, zoals die nu is, omgaan.

Hij heeft alle ongelijk aan zijn kant, alle schuld. Maar ook de grootst denkbare straf.Heb alleen nog maar meegelezen op dit topic, maar wat een ontzettend fijn nieuws dat je zelf negatief bent! Maar het lijkt me oko nogal wat om nu met de rest om te gaan, vooral ook omdat je moet hebben gedacht dat julie het vreemndgaan verhaal achter jullie hadden gelaten. Kan me voorstleen dat je dan en heel kwaad bent, maar op een andere manier je je toch ook zorgen om hem maakt. Veel strekte met alles in ieder geval!
De hoog mogelijk denkbare straf heeft hij jullie bijna ook aangedaan. Hij heeft gelogen, bedrogen en in gevaar gebracht. In een periode waarin jij dacht opnieuw op te bouwen. Op een moment dat jij hem al een kans gaf en je hand al over je hart had gestreken. Ondanks dat gingen de leugens verder die er ALLEEN uitkwamen omdat hij er niet onderuit kwam. Hij wilde natuurlijk niet besmet raken en jullie al helemaal niet besmetten. Toch heeft hij wel die risico's genomen. Vooraf bekende risico's. En dat hij het veilig heeft gedaan daar moet je hem dan maar op geloven ondanks zijn andere leugens.

Wat je ook doet moet je uiteraard zelf weten. Maar jij bent hem niets, maar dan ook niets, verplicht.

Mijn verre afstand raad.... wordt gelukkig met je kinderen. Laat hem zijn eigen boontjes doppen. Andersom had hij je hoogstwaarschijnlijk laten vallen als een baksteen. (zoals blijkt uit zijn gedrag)
quote:Mamasaar schreef op 12 augustus 2009 @ 23:25:

Nee Min, ze zal wel bedoelen dat het makkelijker is om HIV op te lopen door homo seks te hebben. En statistisch gezien klopt dat ook.

Dus met hetero seks moet je dus meer pech hebben om het virus op te lopen, snappie?Mammasaar, dat is het precies. Dank je voor de uitleg!
Wat een opluchting voor je! Proficiat met het goede nieuws.

Sterkte de komende tijd. Ga op je eigen gevoel af en doe wat JIJ denkt dat goed is. Niemand kan zich in jouw situatie verplaatsen...
Wat een opluchting zeg! Nu heel veel sterkte met het oppakken van jouw leven en dat van je kinderen-
Gisterenmiddag bijgelezen en nu dus gelukkig goed nieuws!! gefeliciteerd met de negatieve uitslag iig!!

Wellicht is het mogelijk om met een professional naar de situatie te kijken...misschien niet nu direct maar over een aantal weken??

Heel veel sterkte gewenst de komende tijd!!
Desenchante, heb je vannacht kunnen slapen of kwam je nu niet in slaap door het goede nieuws?
Lees je post van gisteren en ben zooo blij voor je!!! ga nu even de rest van de pagina's doorlezen om te kijken of daar nog meer nieuws staat! Waarscghijnlijk staat het helemaal vol met mensen die erg blij voor je zijn!

Nu kun je aan het volgende proces beginnen, namelijk bedenken wat je met je man wilt en hoe je dat allemaal gaat doen. heel veel sterkte daarmee.

xx Zonnetje
quote:Nessuna schreef op 12 augustus 2009 @ 23:18:

Ik denk dat je je kinderen een slecht voorbeeld geeft door bij hem te blijven. Pappa kan alles flikken want mamma blijft toch wel tegen hem aan hangen is niet wat ik mijn dochters zou willen leren en zoons moeten niet het idee krijgen dat vrouwen alles van ze pikken, als ze maar doen wat ze thuis hebben geleerd. !

Allereerst supergoed nieuws. Ook ik heb gisteravond nog veel aan je gedacht (heb alleen internet in mn winkel, niet thuis, dus kon niet meer kijken). Gefeliciteerd met de negatieve uitslag!!!

Met het bovenstaande ben ik het dus niet eens. Vergevingsgezindheid is een heeeeel groot goed en ook goed om aan je kinderen te laten zien. Wat je keuze ook is of wordt, heel veel succes. Wat moet jij een dubbel gevoel hebben, heel blij natuurlijk vanwege de uitslag maar heel verdrietig vanwege de positie en emotionele uitputtingsslag waar je in gebracht bent.
Wat een geweldig goed nieuws!

Had vandaag geen zin in het forum, maar moest toch even kijken.
Fijn!
Volgens mij kunnen wij niet oordelen over wat goed of slecht is om te doen in de relatie van TO.

Wel zal zij zich realiseren dat iemand met HIV in het gezin, welliswaar (waarschijnlijk) niet meer doodziek wordt, het kost toch nog enorm veel energie en tijd.

Pillen die echt met de regelmaat van de klok genomen moeten worden, je hele leven kan daardoor beinvloed worden.

Als partner moet je er echt voor iemand kunnen zijn.

En ik zou me kunnen voorstellen dat de wetenschap dat dit allemaal niet nodig was geweest en allemaal is gekomen door zijn bedrog het niet echt makkelijk maakt om er voor iemand te zijn.
Wow, wat een verhaal.. Ik ben er helemaal stil van. Fantastisch dat jij en je kids niet besmet zijn. Erg confronterend en relativerend verhaal voor mij en waarschijnlijk velen hier..

Heel veel sterkte en succes. De echte klap zal nu pas komen denk ik.
Ook die klap(pen) komen en gaan. Als ik de itjd kon terugdraaien zou ik 10 jaar geleden weg zijn gegaan. Maar ik heb wel mijn kinderen van hem, die ik altijd heb gewild, een groot gezellig gezin.

Ik heb hem gezegd dat ie kan vertrekken. Maar eigenlijk wil ik mijn vriendje terug, die me zo mooi en lief en leuk vond, ooit. Maar ik besef dat dat de laatste jaren al niet meer zo was en nooit meer zo kan worden. En dat doet pijn, ondanks de boosheid. Het besef dat echt alles anders wordt en dat hier geen weg mee in is te vinden in onze relatie.

Ik wil mijn man en mijn gezin, maar het is "against all odds" dat ik hem dit ook nog ga vergeven.

Ik moet verder met mijn kinderen en zonder hem, ook al wil ik niet aan dat beeld.

Het gaat nog wel even duren voor ik alles op een rijtje heb ben ik bang

Liefs voor iedereen, Desenchante
Veel sterkte met alles op een rijtje te zetten. Wat een ongelofelijk zware beslissing die je moet gaan nemen. En uit je bovenstaande bericht proef ik dat je wel weet wat het beste is voor jezelf, maar je bent er nog niet aan toe. Dat lijkt me niet raar, neem je tijd.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Singalala, moet even lachen om Bob- happy tree- Ross

Zal ook m'n little universe gaan inrichten.
Zwaar hoor, Desenchante.

Ik kan me absoluut niet vinden in de toon van de posts hier die je man afschilderen als een walgelijke klootzak die je zo snel mogelijk moet zien te "lozen", maar ik kan me goed voorstellen dat elke basis voor een gezamenlijke toekomst vernietigd is.

Want wat je het liefste wilde, is voorgoed verraden: wederzijds vertrouwen, een verbond dat niet verraden zou worden, het is allemaal niet waar gebleken. Nu moet je ongewild een heel nieuw toekomstbeeld opbouwen, en dat kost moeite en pijn en tijd.
Als ik het goed heb begrepen, is je man gisteren tijdelijk naar een vriend vertrokken.

Hoe gaan je kinderen om met de veranderingen en de spanning? Heb je al nagedacht hoeveel je hun wil vertellen?
Ik heb zo mn momenten dat ik me heel goed in die toon kan vinden.Klootzak en lozen die handel.

Er zijn evenveel momenten dat ik me neutraal voel, of alleen heel verdrietig. Het beeld van hem op een andere plek, mss wel ziek, kinderen die op en neer worden gesleept, dat stemt me niet vrolijk.

Hoe logisch het t ene moment is, hoe warrig het volgende.
Kinderen wil ik niet te veel vertellen, die snappen de volledige impact niet. Wil ook voorkomen dat ze worden gemeden of geconfronteerd met onbegrip, nonsens en stigmatisering en dat is er toch. Zeker omdat ze zelf niet besmet zijn en hun vader er als het goed is zonder al te veel problemen straks de draad weer op kan pakken als "gezond" persoon
Voor alle duidelijkheid: dat dat joúw toon is, snap ik maar al te goed. Je bent op een verschrikkelijke manier verraden, dus emoties van haat en woede lijken me erg op zijn plaats.

(Ik heb alleen niet zoveel met de collectieve walging die op zo'n moment wordt geuit, vooral omdat dit zo'n gecompliceerd verhaal is met alleen maar verliezers.)

Heb je intussen al iemand in real life in vertrouwen genomen?

Er komt zo ontzettend veel op je af nu, dat je de steun uit je omgeving heel hard kunt gebruiken.
Ik ga trouwens slapen. Ik wens je een heel goede nacht, Desenchante. Die allerergste onzekerheid ligt nu gelukkig achter je, dus hopelijk kun je rustig slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven