Gezondheid alle pijlers

Gesnurk partner!

27-02-2021 01:10 100 berichten
Ik kan niet meer slapen door mijn gesnurk van mijn partner!

Partner heeft overgewicht en was toen al paar keer in de week raak. ( gesnurk vloeit uit door dit) .Nu gewicht nog meer is gekomen ( door medicatie) is het helemaal niet meer te stoppen.. Ik heb geen moment meer rust . Ga ik voortijds slapen wordt ik wakker als hij naar bed komt, en gaat dan na partij woelen en draaien zitten snurken, dan lig ik al weer wakker. Ga ik een uur later dan helaas snurkt hij al. Is het vrij rustig wordt ik in zijn REM slaap wakker van zeer luid snurken! Dan ben ik genoodzaakt te vertrekken naar mijn één van mijn kinderen hun slaapkamer... Als ik dit niet doe doe kan ik niet meer slapen en loopt het tot en beuk en duw partij met een laaiende ruzie midden in de nacht. Mijn partner wilt er vervolgens niet aan dat het hinderlijk is en vind dat het de relatie tot minpunt brengt als je apart slaapt. Hij vind het hinderlijk dat na vele pogingen tot rust hem wakker maak en nog ruzie krijg ook!
Ik vind het heerlijk om te slapen op een dun matrasje naast de kinderen met stijve spieren als gevolg en neem dat voor lief als ik maar van dat gesnurk af ben..

Niets helpt:
ik ben latex/rubber/siliconen/schuimrubber allergisch dus oordoppen gaat niet.
snurkbeugel werkt niet
spray helpt niet
neusklem helpt niet
slaappillen van de huisarts werkt niet. ( voor mij ik word gewoon wakker)

Dokter aangekaart voor mogelijk onderzoek wilt meneer niet, heeft geen last van dus waarom.... Echter wilt ook niets aan overgewicht doen.
Ik vind het prima dat apart slapen dat hindert mij niet niet ik vind dat prettig. Maar hij ziet het als nog een zetje naar een ongezonde relatie, (als je niet meer bij elkaar kunt slapen dan ook geen seks en gezonde relatie.)
Echter ziet hij niet als ik daar in bed blijf irriteren tot woede aan toe dat ik de volgende dag een stuk chagrijn ben en de liefde en seks wel op zijn buik kan schijven omdat moe en geïrriteerd ben. ( krijg echt de nijging om een kussen op zijn gezicht te duwen uit frustratie ) en dit blijft gedurende dag.

Samen wel besproken maar als het er op aan komt laat ie het toch afweten.
Toch vandaag wederom besproken dat ik toch echt vertrek als zo zaagt en niet moet zien als dat het bedervend werkt op de relatie. Toch weer krijgen. Nou ik zie wel of ik morgenochtend wakker wordt met jouw of dat koud bed aantref.
Maakt niet uit meer wat ik zeg, de dokter zal ie zeker niet bezoeken en ook niet om je relatie te redden, meneer keert het om naar het is mijn probleem allemaal.
Kort weg ik schrijfv het van mij af allemaal..... ondanks een vaste en diepe slapen word ik op alle manieren gewoon wakker gesnurkt..

Hij weet van overgewicht.
Hij weet van snurken.
Hij weet van Apneu
Hij weet hoe intens ie snurkt door een app
Hij loopt onder behandeling van artsen die dit weten.
heeft van alles geprobeerd....
Snurk niveau is tot wel 90 decibel gemeten als je naast elkaar slaapt.
Slaaptesten gehad en geeft aan en mijn app ook. van de 10 uur slaap dat hij haalt heeft ie 8,5 uur nonstop gesnukt ,met mijn slaap erbij haal ik net een gezonde slaap van 2,5 uur en word dan wakker.... ga ik eerder slapen (20:45) slaap ik 4 uur bijv. en de rest van de 6 uur slaap ik niet. dit dag op dag....

MAar blijft mijn probleem en help de relatie in de vernieling door nu aan te geven gewoon al uit voorbaat niet meer bij elkaar te willen slapen!
anoniem_6545584a2c7f1 wijzigde dit bericht op 27-02-2021 01:22
7.98% gewijzigd
Was oordoppen van orhopax.
LīlyRose schreef:
27-02-2021 01:22
Was oordoppen van orhopax.
Gaat er doorheen helaas
Dan ga je op zolder liggen of je onthoofd je man.
LīlyRose schreef:
27-02-2021 01:24
Dan ga je op zolder liggen of je onthoofd je man.
Dat lijkt mij een beter idee dat onthoofden haha

Nee heb ze geprobeerd dat werkt beter maar hoor het nog en blijkbaar geïrriteerd er over , dat denk dat hoor? In ieder geval de trilling in bed is niet dan aanwezig! (geiirteerd om alles is weet het ) wat ik niet hoe ( we slapen op zolder) dat de kinderen dan niet hoor beneden en dat geeft weer onrust in mijn hoofd.. (mijn probleem ) en kan ik ook daarom niet slapen
anoniem_6545584a2c7f1 wijzigde dit bericht op 27-02-2021 01:29
Reden: ook
11.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus jouw partner weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen, daar lig jij wakker van, en vervolgens is het allemaal jouw schuld? Waarom accepteer jij dat?

Zijn overgewicht en apneu zijn gevaarlijk voor zijn gezondheid, maar dat is zijn eigen verantwoordelijkheid.

Jou structureel uit jouw slaap houden is gevaarlijk voor jouw gezondheid. En ook dat is zijn schuld en daarmee zijn verantwoordelijkheid. Maar nu hij die verantwoordelijkheid niet neemt, wat trouwens behoorlijk asociaal is in een relatie, zul jij dat zelf moeten doen. En dat betekent dus lekker apart gaan slapen.

Wees duidelijk naar hem en stel je grenzen. Jij slaapt apart omdat je zijn snurken niet meer trekt. Daar gaan discussies niets aan veranderen. Als hij weer samen wil slapen, dan zal hij naar de dokter moeten om het snurken op te lossen. Wil hij dat niet, dan leg niet jij maar hij daarmee een bom onder jullie relatie.

En die bom legt hij eigenlijk nu al, door te weigeren een oplossing te zoeken voor het feit dat hij jouw gezondheid geweld aan doet.

Is jullie relatie verder wel leuk? Want het klinkt absoluut niet liefdevol, hoe hij jou behandelt.
Alle reacties Link kopieren
Eens met nummer zoveel. En daarnaast: partner is bang dat de relatie kapot gaat als jij apart slaapt, maar als jij naast hem wakker ligt gaat de relatie toch net zo hard kapot? Dus dat is geen argument in mijn ogen. Lekker apart slapen,ven partner eens even duidelijk laten weten dat jouw grens bereikt is. Sterkte
.
Alle reacties Link kopieren
Als je de ruimte hebt maak een slaapkamer voor jezelf, boeien wat hij er van vindt.
Nummer*Zoveel schreef:
27-02-2021 01:27
Dus jouw partner weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen, daar lig jij wakker van, en vervolgens is het allemaal jouw schuld? Waarom accepteer jij dat?

Zijn overgewicht en apneu zijn gevaarlijk voor zijn gezondheid, maar dat is zijn eigen verantwoordelijkheid.

Jou structureel uit jouw slaap houden is gevaarlijk voor jouw gezondheid. En ook dat is zijn schuld en daarmee zijn verantwoordelijkheid. Maar nu hij die verantwoordelijkheid niet neemt, wat trouwens behoorlijk asociaal is in een relatie, zul jij dat zelf moeten doen. En dat betekent dus lekker apart gaan slapen.

Wees duidelijk naar hem en stel je grenzen. Jij slaapt apart omdat je zijn snurken niet meer trekt. Daar gaan discussies niets aan veranderen. Als hij weer samen wil slapen, dan zal hij naar de dokter moeten om het snurken op te lossen. Wil hij dat niet, dan leg niet jij maar hij daarmee een bom onder jullie relatie.

En die bom legt hij eigenlijk nu al, door te weigeren een oplossing te zoeken voor het feit dat hij jouw gezondheid geweld aan doet.

Is jullie relatie verder wel leuk? Want het klinkt absoluut niet liefdevol, hoe hij jou behandelt.
Wij hebben een goede relatie tot zo ver ik dat accepteer.
Mijn partner heeft nps maar kan wel tot zo ver inleven. maar eigenlijk pas als een onafhankelijk persoon or arts dit meld. dan kan hij wel begrijpen maar niet relativeren. met hulp dan wel uiteindelijk. maar meer eigenlijk, als hem iets gebeurd dat wat hij hinderlijk vind. Dus ja als ik dus 3 weken een oerwoud afzaag en hij niet kan slapen, en dat er dan een buitenstaander meld van oei! Dan ziet ie het wel. Ik kan het niet anders zien als egoistich
Het is dus steeds strijden en vechten tot ik word gezien door partner. 1000 procent ik kan dit.... Is met alles gelukt. maar dit euvel waarvan hij zich niet bewust van is... Die gaat er dus niet in!

En ja ik heb hem gezegd nu ergens anders te slapen tot mij serieus neemt. Hij ziet dat niet zo, dat weet ik, maar kan het niet meer opbrengen. Ik slaap ergens anders wat hij er ook van vind, tot dat hij actie onderneemt. wat zo is het...
Hij wilt niet dat dat stuk chagrijn ben en vervolgens niet ben te genieten . Maar ik ben ook niet te genieten door te weinig slaap en baan en zorg voor de kinderen en de fucking oerwoud!
Barnsteen schreef:
27-02-2021 01:34
Eens met nummer zoveel. En daarnaast: partner is bang dat de relatie kapot gaat als jij apart slaapt, maar als jij naast hem wakker ligt gaat de relatie toch net zo hard kapot? Dus dat is geen argument in mijn ogen. Lekker apart slapen,ven partner eens even duidelijk laten weten dat jouw grens bereikt is. Sterkte
ga ik zeker hem vertellen inderdaad. loop al een jaar zo en zelf therapie ervoor.... Maar hij weet het zo te vertellen dat ik onzeker word. na twee dagen niet in bed te slapen dan is hij meelevend en wilt er wat aan doen................
Tot dat dag 3 aanbreekt en dan begint over een lekkere relatie als de partner al niet meer bij elkaar wilt slapen........ en begin ik weer opnieuw
Alle reacties Link kopieren
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst staat er in je verhaal dat hij er niks aan wil doen.
Daarna dat hij bij een arts loopt ervoor, een app heeft. Een neusklem heeft geprobeerd wat niet werkt.
Hij heeft van alles geprobeerd schrijf je zelf, dus waarom wil hij er dan niks aan doen?
Ik snap hem ook wel dat hij het niet leuk vindt als je steeds bij de kinderen gaat slapen. Dan wordt hij ook onzeker en gaat zich misschien schuldig voelen om iets wat hij niet door heeft/ kan veranderen. Zeer frustrerend lijkt me.
Als je zelfs nog wakker ligt ondanks slaap pillen zou ik maar betere slaappillen proberen of kijken of je slaapproblemen ook niet ergens anders vandaan komen.
Want als je echt moe bent slaap je echt wel, of er nou geluid is of niet. Mensen vallen zelfs in slaap op de bank met volop licht en geluid van de tv aan.
Probeer je in ieder geval niet zo erg te irriteren maar gewoon te zien als iets dat bij hem hoort.
Want door die irritatie en de veronderstelling dat het stil moet zijn lig je juist wakker.
Niet door het gesnurk want daar slapen zoveel mensen door heen
Alle reacties Link kopieren
30wortels schreef:
27-02-2021 01:56
ga ik zeker hem vertellen inderdaad. loop al een jaar zo en zelf therapie ervoor.... Maar hij weet het zo te vertellen dat ik onzeker word. na twee dagen niet in bed te slapen dan is hij meelevend en wilt er wat aan doen................
Tot dat dag 3 aanbreekt en dan begint over een lekkere relatie als de partner al niet meer bij elkaar wilt slapen........ en begin ik weer opnieuw
Als je weer opnieuw moet beginnen is de boodschap niet duidelijk geweest. Vraag jezelf af of het ook nog de moeite waard is om er tegenin te gaan? Lekker alleen blijven slapen, hoor. Hij is geen man van zijn woord. Hier kun je dus precies helemaal niks mee.
Dus voet bij stuk houden. Met een beetje geluk gaat hij beseffen dat er écht wat veranderen moet om de relatie te repareren.
Hij klinkt in elk geval niet echt alsof hij respect voor jou heeft. Laat niet zo met je omgaan. Dat verdien je niet
Succes ermee :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Selina0102 schreef:
27-02-2021 03:18
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst staat er in je verhaal dat hij er niks aan wil doen.
Daarna dat hij bij een arts loopt ervoor, een app heeft. Een neusklem heeft geprobeerd wat niet werkt.
Hij heeft van alles geprobeerd schrijf je zelf, dus waarom wil hij er dan niks aan doen?
Ik snap hem ook wel dat hij het niet leuk vindt als je steeds bij de kinderen gaat slapen. Dan wordt hij ook onzeker en gaat zich misschien schuldig voelen om iets wat hij niet door heeft/ kan veranderen. Zeer frustrerend lijkt me.
Als je zelfs nog wakker ligt ondanks slaap pillen zou ik maar betere slaappillen proberen of kijken of je slaapproblemen ook niet ergens anders vandaan komen.
Want als je echt moe bent slaap je echt wel, of er nou geluid is of niet. Mensen vallen zelfs in slaap op de bank met volop licht en geluid van de tv aan.
Probeer je in ieder geval niet zo erg te irriteren maar gewoon te zien als iets dat bij hem hoort.
Want door die irritatie en de veronderstelling dat het stil moet zijn lig je juist wakker.
Niet door het gesnurk want daar slapen zoveel mensen door heen
Wauw... wat een hoop onzin bij elkaar. Als je maar echt moe bent slaap je wel door geluid heen? Dat zou lekker zijn, dan slaap je als jonge ouder ook dwars door het gekrijs van je baby heen, lekker rustig. En betere slaappillen? Überhaupt absurd dat ze slaappillen geprobeerd heeft, die brengen je helemaal niet in een gezonde slaap. Lullig voor die man dat hij onzeker wordt hoor, maar laat hem daar wat mee doen, ipv dat zij vanwege zijn onzekerheid extreem slaaptekort mag lijden. Zoveel stellen die apart slapen zodat iedereen voldoende nachtrust heeft.

@TO: dat klinkt echt verschrikkelijk zeg. Mijn man snurkt ook, maar lang niet zoals de jouwe (heeft ook geen overgewicht of apneu ofzo, dat scheelt waarschijnlijk). Normaal gaat het met een trap hier en daar en oordoppen prima, maar we hebben nu een jonge baby en ik kan dus geen oordoppen dragen, anders hoor ik de baby misschien niet.
Ik heb mijn man dus het bed uit gebonjourd. Als ik naast m’n nachtvoedingen (borst, dus kan hij niet doen) ook nog van hem wakker moet gaan liggen wordt het heel snel heel ongezellig in huis denk ik. Bovendien kan hij er dan ‘s ochtends mooi uit met onze peuter, omdat hij weer niet de halve nacht in touw is geweest met onze baby.

Gelukkig begrijpt hij het volledig. Hij geeft ook wel eens aan dat hij mij mist en dat snap ik dan weer volledig (zelf slaap ik met onze jongste dus ik heb minder last van eenzaamheid). Maar het is wat het is. Slaap is belangrijk, en al helemaal als je een gezin te runnen hebt overdag.

Het is een volwassen vent toch? Geen klein kind. Ik zou hem zeggen dat jullie om een uur of 21 in bed kunnen knuffelen/kletsen/seksen voor het man-vrouw zijn, maar dat je een uur later vertrekt voor je nachtrust. En als hij je die niet gunt dat je dan maar in een ander huis zult moeten gaan slapen. Punt. Volkomen absurd om van je partner te vragen nacht in nacht uit wakker te liggen ‘voor de relatie’.

Zo, mijn kindje is uitgedronken. Ik ga gauw weer slapen. Sterkte ermee :redrose:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alles geprobeerd, enige wat helpt is apart slapen.
Niet te moeilijk over doen.
Alle reacties Link kopieren
Selina0102 schreef:
27-02-2021 03:18
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst staat er in je verhaal dat hij er niks aan wil doen.
Daarna dat hij bij een arts loopt ervoor, een app heeft. Een neusklem heeft geprobeerd wat niet werkt.
Hij heeft van alles geprobeerd schrijf je zelf, dus waarom wil hij er dan niks aan doen?
Ik snap hem ook wel dat hij het niet leuk vindt als je steeds bij de kinderen gaat slapen. Dan wordt hij ook onzeker en gaat zich misschien schuldig voelen om iets wat hij niet door heeft/ kan veranderen. Zeer frustrerend lijkt me.
Als je zelfs nog wakker ligt ondanks slaap pillen zou ik maar betere slaappillen proberen of kijken of je slaapproblemen ook niet ergens anders vandaan komen.
Want als je echt moe bent slaap je echt wel, of er nou geluid is of niet. Mensen vallen zelfs in slaap op de bank met volop licht en geluid van de tv aan.
Probeer je in ieder geval niet zo erg te irriteren maar gewoon te zien als iets dat bij hem hoort.
Want door die irritatie en de veronderstelling dat het stil moet zijn lig je juist wakker.
Niet door het gesnurk want daar slapen zoveel mensen door heen

Wat een hoop domheid in 1 post.
metallover wijzigde dit bericht op 27-02-2021 07:08
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
30wortels schreef:
27-02-2021 01:56
ga ik zeker hem vertellen inderdaad. loop al een jaar zo en zelf therapie ervoor.... Maar hij weet het zo te vertellen dat ik onzeker word. na twee dagen niet in bed te slapen dan is hij meelevend en wilt er wat aan doen................
Tot dat dag 3 aanbreekt en dan begint over een lekkere relatie als de partner al niet meer bij elkaar wilt slapen........ en begin ik weer opnieuw

Dit klinkt erg manipulatief. Klinkt niet als een leuke man, terwijl hij de veroorzaker is.
Laat je alsjeblieft niet ompraten.
Toch oordoppen op maat proberen. Deze geeft aan latexvrij / siliconenvrij te zijn. Ik heb zelf met siliconen en die werken als een tierelier tegen allerhande omgevingsgeluid en feestende buren.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
27-02-2021 07:10
Toch oordoppen op maat proberen. Deze geeft aan latexvrij / siliconenvrij te zijn. Ik heb zelf met siliconen en die werken als een tierelier tegen allerhande omgevingsgeluid en feestende buren.
Feestende buren of andere geluiden wat verder weg is toch echt iets heel anders dan iemand die pal naast je een boom omzaagt.
Dat gaat dwars door die oordoppen heen. Klinkt misschien ietsje zachter maar je kunt dan nog steeds niet slapen.
Afbeelding

Laat hem deze aanmeten.
Kost wat maar dan heb je ook wat.
Of in elk geval een intakegesprek of het geschikt is voor hem.
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 27-02-2021 07:17
0.27% gewijzigd
Metallover schreef:
27-02-2021 07:07
Dit klinkt erg manipulatief. Klinkt niet als een leuke man, terwijl hij de veroorzaker is.
Laat je alsjeblieft niet ompraten.
Dit. Zo een "discussie" zou ik zo klaar mee zijn.
Dat hij snurkt, dat is nou eenmaal zo, maar dat wil niet zeggen dat het zijn probleem niet is omdat hij er niets van merkt.
Metallover schreef:
27-02-2021 07:14
Feestende buren of andere geluiden wat verder weg is toch echt iets heel anders dan iemand die pal naast je een boom omzaagt.
Dat gaat dwars door die oordoppen heen. Klinkt misschien ietsje zachter maar je kunt dan nog steeds niet slapen.

Ok, had erbij kunnen vermelden dat vriend ook goed hard kan snurken en dit soort oordoppen voor ons wel helpen. Maar dus wel op maat gemaakt, gewone oordoppen doen weinig.
Alle reacties Link kopieren
Selina0102 schreef:
27-02-2021 03:18
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Eerst staat er in je verhaal dat hij er niks aan wil doen.
Daarna dat hij bij een arts loopt ervoor, een app heeft. Een neusklem heeft geprobeerd wat niet werkt.
Hij heeft van alles geprobeerd schrijf je zelf, dus waarom wil hij er dan niks aan doen?
Ik snap hem ook wel dat hij het niet leuk vindt als je steeds bij de kinderen gaat slapen. Dan wordt hij ook onzeker en gaat zich misschien schuldig voelen om iets wat hij niet door heeft/ kan veranderen. Zeer frustrerend lijkt me.
Als je zelfs nog wakker ligt ondanks slaap pillen zou ik maar betere slaappillen proberen of kijken of je slaapproblemen ook niet ergens anders vandaan komen.
Want als je echt moe bent slaap je echt wel, of er nou geluid is of niet. Mensen vallen zelfs in slaap op de bank met volop licht en geluid van de tv aan.
Probeer je in ieder geval niet zo erg te irriteren maar gewoon te zien als iets dat bij hem hoort.
Want door die irritatie en de veronderstelling dat het stil moet zijn lig je juist wakker.
Niet door het gesnurk want daar slapen zoveel mensen door heen
Wtf?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hetzelfde probleem. Nouja het snurken dan want mijn vriend is wel bereid om van alles eraan te doen. Wij slapen nu apart maar voordat we gaan slapen knuffelen/vrijen/kletsen we altijd. Mijn vriend heeft volgende week een afspraak in het ziekenhuis voor het aanmeten van een bitje zoals hierboven staat. Omdat er bij hem ook slaapapneu is ontdekt wordt het vergoed door de verzekering. Ik hoop echt dat het goed gaat helpen en we weer samen kunnen slapen. We hebben tegen elkaar gezegd dat als het niet beter wordt we een tweede slaapkamer gaan inrichten met goed bed enz. Nachtrust is zo belangrijk om goed te kunnen functioneren overdag. Ik ben blij dat mijn vriend en ik er hetzelfde in staan ❤️🌹.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem vertellen dat je een matras besteld voor in de woonkamer zodat je geen stijve spieren meer hebt. En die pas opruimt als hij iets aan z'n snurken gaat doen. Hij weigert van alles dus nu is hij aan zet. En dan die grens ook bewaken. Realiseert die zich ook dat hij zichzelf in de vernieling helpt door overgewicht en apneu?
Alle reacties Link kopieren
Vervelend to!

Hier snurkt man ook maar is oordopje of andere kamer genoeg. En gelukkig word ik er niet wakker van. Maar als we vroeger bij zijn ouders sliepen werd ik wakker van gesnurk van zijn vader op kamer ernaast. Als man zo gaat snurken gaan wij ook apart slapen denk ik.

Je geeft wel aan dat man niks aan zijn overgewicht wil doen. Wie kookt de maaltijden? Kun je daar misschien iets van winst in behalen voor man?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven