Gezondheid alle pijlers

Gestoorde schildklier

16-06-2010 22:51 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze titel lijkt mss een beetje vreemd,maar ik weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Ik heb al jarenlang een te traag werkende schildklier die niet in te stellen valt.

Al vele malen hebben ze de dosering aangepast van 0.025 tot aan nu 0,2 mg.

Alles wat er tussen zit heb ik gehad.

Maar omdat het wel eens een enkele keer gebeurde dat ik de tyrax vergat of te snel erna ging eten neem ik de tabletten sinds 1 maand met mijn avond medicatie in.

Dan weet ik zeker dat er minimaal 2 uur tussen inname en eten zit.

Wat er nu gebeurd is daar viel mijn mond van open.

Vanmiddag belde de HA op dat hij nu ineens veel te snel werkt.

Het TSH is 0,08 en T4 is maar liefst 32.

En dit terwijl ik op bijna 0 heb gezeten ongeveer 3 maanden geleden.

Nu is het zo dat de HA met mij heeft afgesproken dat ik 1 tablet van0,01 inneem sávonds

En het aller vreemdste van alles is dat ik nooit verschijnselen van te snel of traag werkende schildklier heb gehad.

Ik weet dat er een Topic is over tyrax maar ik vind het niet vervelend om ze in te nemen.

Vandaar dit nieuwe Topic.

Zijn er mss lotgenoten die hier ook problemen mee hebben?

Alvast bedankt en ik hoop dat iemand mij kan helpen of hier ook ervaring mee heeft.

Groetjes trikky1
Hoi Trikky,

Hier ook zo 'n klier!

Ben nu zo'n 5 jaar bezig om de juiste dosiering te vinden en net als ik denk he dat zit wel goed is het weer eens fout.

Ik slik 2.25 mg thyrax.

Ben je al bij een goede internist geweest?

Kijk eens op het hypo maar niet happy forum, hier zitten nog veel meer mensen zoals jij en ik.

Toen ik bijna was ingesteld, viel mijn schildklier ineens helemaal weg, niemand kon uitleggen waarom want ik neem altijd trouw mijn thyrax in.

Maar goed hoop dat het snel weer beter gaat met jou klier
Hoi Trikky,

Ik heb zelf ook een tijd meegeschreven op het "Thyrax-topic", maar daar gaat het niet alleen maar over thyrax. Volgens mij kun je daar gerust meeschrijven.

Wat rot zeg dat je zoveel gedoe hebt met instellen. Wat Mupke ook aangeeft; een goede internist lijkt mij niet verkeerd.

Kan het zo zijn dat jouw lichaam meer thyrax opneemt als je de medicijnen 's avonds inneemt?

Of tussendoor gestopt met de pil? Toen ik zelf een tijdje de pil slikte, nam ik veel minder thyrax op.

Vergat je de thyrax erg vaak 's ochtends? Zou dat misschien het verschil in je waardes kunnen verklaren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven