Gezondheid alle pijlers

Gestopt met de pil, weer beginnen?

01-11-2013 09:27 10 berichten
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn pil die ik al de gehele week probeer te stellen bij mijn huisarts. Aangezien de Huisarts mij volgens de assistente zou terugbellen en dat dus niet gebeurd is.. stel ik mijn vraag maar hier.

Ik wil stoppen met anti-conceptie waarin hormonen zitten. Dus ga ik over stappen naar een spiraal zonder hormonen.

Nu heb ik op maandag 12 augustus mijn laatste pil genomen. Op dinsdag 13 augustus begon officieel mijn stopweek en op vrijdag 16 augustus werd ik ongesteld. Normaal neem ik, op aanraden van mijn huisarts, de 5e dag weer de pil in. Want als ik hem dan vergeet heb ik nog 2 dagen de tijd en zit ik niet over die 7 dagen heen.

Nu had ik uiteraard die week daarna het spiraaltje laten zetten, maar ivm mijn baan kon dat toen even niet. Dus ik zou het een maand later doen. Nu had ik precies toen geen pil meer in huis, dus ik dacht die slik ik dan gewoon niet meer en dan laat ik volgende maand het spiraaltje zetten!

Dom dom dom, ik ging natuurlijk ontpillen dus mijn menstruatie was/is ver te zoeken!!

Nu had ik op dit moment weer ongesteld moeten worden en dan 3 november weer aan mijn pil moeten beginnen. Nu zit ik dus te denken, aangezien ik met de pil altijd regelmatig ongesteld was, om 3 november weer de pil te slikken om weer een menstruatie op te wekken.

Zou dit zin hebben? Of schop ik dan helemaal alles in de war?

Aangezien ik altijd echt regelmatig ongesteld was hoop ik dan dus na mijn 2e strip weer ongesteld te worden en mijn spiraaltje te kunnen laten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Je gebruikt de pil niet als anticonceptie dan?

Ik zou er niet weer mee beginnen.

Je hoeft niet perse ongesteld te zijn om een spiraal te laten zetten, je moet alleen zeker weten dat je niet zwanger bent..
Ongesteld zijn is wel makkelijker met plaatsen. Baarmoedermond staat rond die tijd verder open en het weefsel is wat zachter. En dat scheelt een hoop pijn, met verder opentrekken.
quote:lizzebeestje schreef op 01 november 2013 @ 10:26:

Ongesteld zijn is wel makkelijker met plaatsen. Baarmoedermond staat rond die tijd verder open en het weefsel is wat zachter. En dat scheelt een hoop pijn, met verder opentrekken.

Tuurlijk, maar om daar nou weer met de pil voor te beginnen, zou ik niet doen.

Kreeg trouwens ook een verdovingspuit in baarmoedermond aan geboden bij de Casa hiervoor (schijnt niet pijnlijk te zijn zo'n spuit)
quote:miedo schreef op 01 november 2013 @ 10:18:

Je gebruikt de pil niet als anticonceptie dan?

Ik zou er niet weer mee beginnen.

Je hoeft niet perse ongesteld te zijn om een spiraal te laten zetten, je moet alleen zeker weten dat je niet zwanger bent..

Jawel, maar ik wil nu naar iets anders overstappen zonder hormonen.

Ik moet volgens mijn huisarts wel ongesteld zijn, want dan is die voor haar makkelijker in te brengen en voor mij niet zo pijnlijk. Heeft te maken met de baarmoedermond die wijder staat met een ongesteld oid.
Er zijn ook andere medicijnen om je menstruatie te regelen. Daar hoef je niet perse de pil weer voor te gaan slikken.

Een voorbeeld daarvan is primolut.

Omdat de huisarts jou niet terug gebeld heeft, zou ik gewoon zelf weer bellen. Haar advies lijkt mij een stuk betrouwbaarder dan anonieme reacties op een forum.
Ook in de spiraal zitten hormonen. Wil je die helemaal niet meer dan kun je de koper spiraal nemen. Nadeel is wel dat de bloedingen heviger zijn. Ik heb de pil na 16 jaar de deur uitgedaan. Het duurde ruim een jaar voordat mijn menstruatie weer op gang kwam. Overigens was ik tijdens de pil tijd ook heel regelmatig met de menstruatie echter, het is door de hormonen kunstmatig.

Nu gebruik ik niks meer en is mijn cyclus weer stipt.
quote:saartje- schreef op 01 november 2013 @ 10:39:

Er zijn ook andere medicijnen om je menstruatie te regelen. Daar hoef je niet perse de pil weer voor te gaan slikken.

Een voorbeeld daarvan is primolut.

Omdat de huisarts jou niet terug gebeld heeft, zou ik gewoon zelf weer bellen. Haar advies lijkt mij een stuk betrouwbaarder dan anonieme reacties op een forum.

Ben ik zeker met je eens. Maar het is aankomende zondag 3 november. Dat houd dus voor mij iig in dat ik het eigenlijk echt vandaag wil weten want haal ik straks mijn pil. Anders moet ik dalijk weer een maand wachten.. ik baseer het namelijk nu op hoe mijn cyclus had moeten zijn.

@saskia 22,

klopt, daarom neem ik inderdaad ook de koperspiraal! Ik hoop dus juist door nu weer voor 1 of 2 maanden de pil te nemen, dat mijn menstruatie weer op gang komt.
Zorg je er dan voor dat het dan wel lukt icm met je baan? Het zou zonde zijn dat je dan weer een maand moet wachten....

Mag ik vragen waarom je wil stoppen met hormonen? Komt dat door bijwerkingen of is het gewoon het idee?

ben niet nieuwsgierig hoor, lijkt alleen maar zo
quote:saartje- schreef op 01 november 2013 @ 12:24:

Zorg je er dan voor dat het dan wel lukt icm met je baan? Het zou zonde zijn dat je dan weer een maand moet wachten....

Mag ik vragen waarom je wil stoppen met hormonen? Komt dat door bijwerkingen of is het gewoon het idee?

ben niet nieuwsgierig hoor, lijkt alleen maar zo

Haha ik twijfelde al of ik dat even zou toelichten.. Ik heb een oppasbaan en dat waren vakantiedagen, dus voor mij hele dagen om te werken en ik voelde me een beetje opgelaten om zo last minute te zeggen, ja sorry ik kan niet in de ochtend. Vandaar!

Ik vraag mij soms wel is af hoe goed die hormonen voor je zijn op lange termijn. Dus als er dan ook anti-conceptie blijkt te zijn zonder hormonen heeft dat mijn voorkeur!

Ik ben ook erg nieuwsgierig, iets te, dus geen probleem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven