Gezondheid alle pijlers

Gestopt met pil maar ook met menstrueren

11-09-2007 18:44 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ongeveer 6 weken terug ben ik gestopt met de pil, maar nu wordt ik ook niet meer ongesteld. Ik heb wel seks gehad met mijn vriend maar ik ben niet zwanger. Heb wel een zwangerschapstest gedaan maar ben niet zwanger.



Ik ben gestopt omdat we het heel erg druk hebben en hem vaker vergat. We hebben net een huis gekocht en we vinden het niet erg om zwanger te worden. Het liefst nog een half jaartje wachten maar ja je hoort ook van die verhalen dat het zo lang duurt.

Maar omdat ik nu geen menstruatie meer heb weet je ook niet meer wanneer je nu wel of niet zwanger bent.



Ik ben weleens eerder gestopt (toen ik had geen relatie) en toen had ik hetzelfde probleem. Mijn huisarts zei toen dat ik maar weer aan de pil moest gaan. Toen ik dat deed werd ik wel weer ongesteld.



Wie heeft dit ook gehad?



Gr. Davina
Alle reacties Link kopieren
Na het (lange?) gebruik van de pil kan je cyclus ontregeld zijn. Met de pil kan je je cyclus precies controleren, nu niet meer. Je lichaam moet weer even op gang komen. Het kan dus zijn dat je de eerste keer pas na 8 weken (of langer) ongesteld wordt, daarna na 6 weken, tot er een nieuw ritme is. Maar er zijn ook vrouwen waarbij de cyclus gewoon heel lang is, niet 28 dagen.

Denk dat je gewoon af moet wachten wanneer je ongesteld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Zet je verhaal eens op de pijler kinderen, of lees daar eens wat verhalen. Daar krijg je vast meer info!
Alle reacties Link kopieren
@davina2: ja, bij mij duurde mijn eerste cyclus na de pil 53 dagen. Nu wacht ik weer op de 2e cyclus en ben ik ook al over de 28 heen... Ik ben er de eerste keer mee naar de huisarts geweest en die zei dat het pas echt vreemd was als het een half jaar of langer duurde. Daarvoor hoefde ik me geen zorgen te maken. Zolang je je nog niet anders-dan-anders voelt en je geen zwangerschap-verschijnselen krijgt (bijv. zere borsten) zou ik me geen zorgen maken. Je kan altijd af en toe een test doen als je twijfelt, bijv. elk weekend of om de 2 weken. Het kan heel lang duren. Google maar eens op stoppen met de pil + menstruatie, verhalen genoeg... En ik raad je inderdaad net als zaza aan om eens bij de pijler kinderen te kijken...



@Zaza (als je nog terugkomt op dit topic): hooooi meid... ook aan het rondsnuffelen. xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven