Gezondheid alle pijlers

Gevoelige tanden..

04-04-2011 19:10 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik in november bij de tandarts ben geweest voor controle, heb ik regelmatig pijn in mijn hele mond, ws. 'gewoon' gevoelige tanden.

Het rare is dat de pijn soms pas tijdens het eten op komt zetten (dus niet direct bij contact met warm/ koud), en dan tot lang na het eten aanhoudt voor het wegtrekt.

Ook krijg ik soms pijn tijdens het hardlopen, door de koude wind (adem dan door m'n mond).

Nu was die controle afspraak bij een nieuwe tandarts. Mijn oude tandarts polijstte altijd met zo'n borsteltje en pasta. De nieuwe tandarts gebruikte een soort zandstraal apparaatje waar naar hij zei stof en water uit kwamen.

Heeft iemand daar ervaring mee, en/ of weet de naam van die methode?

Ik heb nl. het idee dat de pijn daardoor is ontstaan (precies hetzelfde gevoel)..
Je tandarts heeft je tanden gepolijst. Daardoor is het glazuur nog wat dunnenr geworden en doet het meer pijn.

Sensodyne helpt redelijk tegen de pijn. Met een tandpasta met Hca maak je je glazuur weer dikker en witter. De pijn neemt daardoor ook flink af.

De slijtage van je tandglazuur ontstaat door de inwerking van ziure stoffen. Vooral vruchtensap en frisdrank zijn enorm zuur. Daarna je tandenpoetsen? Dan poets je het glauur er gewoon af.

Poets je tanden pas een of twee uur na het eten, en bij voorkeur na suikervrije kauwgom of bijvoorbeeld een glas melk.

Succes!
Je tanden zijn gevoeliger omdat ze zo schoon zijn. Poetsen met een tandpasta voor gevoelige tanden helpt, dat legt een beschermlaagje om je tanden. Je kunt 's avonds ook met je vinger wat van die tandpasta direct op de gevoelige plekken smeren, dan helpt 't sneller.
Bedanktvoor je reactie.

Heb inderdaad sinds kort sensodyne, maar kan nog niet goed zeggen of het voor mij werkt. De pijn is er namelijk niet altijd.

Ik ben vooral benieuwd naar die nieuwe manier van polijsten omdat ik bij de oude manier nooit geen centje pijn heb gehad.
Ik heb ook last van gevoelige tanden en gebruik sinds kort exmex sensitive proffessional, dat werkt bij mij prima
Kom toevallig net bij de tandarts/mh vandaan en zit met hetzelfde als jij. Erg gevoelige tanden bij mij hebben ze er een half jaar geleden een soort lakje op gedaan en dat heeft echt enorm geholpen. Misschien daar eens naar vragen?
Ga ik woensdag even naar vragen visje, goeie tip.

Ik ontdekte net dat er een botrandje door m'n tandvlees heen is gekomen. Verstandskies is 2 weken geleden getrokken en dat harde randje ging steeds meer pijn doen, nu is het er dus doorheen gepiept!
Het vreemde is dat ik een tijdje terug Sensodyne gebruikte. Ik kreeg dáárvan gevoelige tanden. Heel vervelend, net als jij soms ook door de wind of iets dergelijks. Heel merkwaardig want het is juist bedoeld tegen gevoelige tanden. Nu weer terug op Aquafresh en nergens meer last van. dat ging heel snel dus misschien is het de moeite waard om een andere tandpasta te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven