Gezondheid alle pijlers

Gevraagd: Een klein beetje steun...

20-01-2011 11:31 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik weet dat er al honderden topics zijn over stoppen met roken maar dat geeft me toch minder steun dan mn ''eigen'' topic

Ik ben 19-01-2011 om 12.30u gestopt!!! En dat wou ik al zo lang...

Eindelijk is het zover... de doorbraak: twee kids die me aan stonden te staren met de vraag; waarom stop je daar niet gewoon mee?

Tja goeie vraag, elke sigaret die je opsteekt houdt je weer langer verslaafd, beter nu stoppen dan nog jaren doorgaan en dan dezelfde afkickverschijnselen door moeten maken.

Dus, ik heb deze kindjes beloofd dat dat de laatste zou zijn.

Het voelt ontzettend goed! ik heb natuurlijk moeilijke momenten maar eigenlijk valt het me minder zwaar dan ik had gedacht.

Wat steun door middel van dit topic zou me goed doen, ik heb het ook bekend gemaakt op hyves, facebook e.d. en ik merk dat het me nóg sterker maakt door anderen ingelicht te hebben en daardoor doorzet!

Mochten er nog meer mensen gestopt zijn, kom erbij!

We houden elkaar wel op de been... van lotgenoten nooit genoeg...
Rook zelf niet, heb er een gruwelijke hekel aan, maar bewonder en steun elke stoppoging: dus ... succes en houd vol!
Good luck...

Zelf nooit gerookt... Maar hopelijk kom je er vanaf!
Je hebt een kans van 1 op 2 om te overlijden aan een aan roken gerelateerde ziekte.

Je stinkt.

Je omgeving rookt ongewild mee, met de daarbij behorende gezondheidsrisico's.

Peuken doen er heel lang over om te verteren en zijn giftig.

Het is duur.

Maak dit je mantra en herhaal dit op het moment dat je de neiging krijgt een peuk op te steken.

Succes!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kunt je -naast dit topic- ook aansluiten bij het topic: Het roer drastisch omgooien (bij gezondheid).

Ik schrijf daar ook, ik ben op10.01.2011 gestopt, na 41 jaar gerookt te hebben...
quote:Frenkie schreef op 20 januari 2011 @ 11:35:

Good luck...

Zelf nooit gerookt... Maar hopelijk kom je er vanaf!

Dit vind ik niet opbreurend...hopelijk...

Dat demotiveert! Mensen zeggen dat ook tegen mij: Wij hopen dat het jou lukt. Ik zeg dan: natuurlijk lukt het mij!
Valentin, wat ontzettend goed van je!

Ik weet precies hoe je je voelt.. Ik ben een half jaar geleden gestopt met roken, ook al vond ik het zelfs nog erg lekker!

De eerste twee dagen waren het zwaarst, ik voelde me zenuwachtig en rondom k*t. Daarna ging ik echt de dagen afturven en werd ik steeds trotser op mijzelf. Een leuk hulpmiddeltje voor op je computer is een 'tikker' (ff googlen op silkquit version 2.0). Deze houdt precies bij hoeveel geld je jezelf bespaart en hoeveel dagen je rookvrij bent.

Heel veel succes en wees elke dag weer trots op jezelf!
wauw toppie heeel veeel succes ermee!!!
Je huisarts is ook bereid om je te helpen en begeleiden met je stoppen, wordt nog vergoed door je verzekering ook.
19 januari 2011, een prachtige dag om de rest van je leven te herinneren als de dag waarop jij gestopt bent met roken!

Heel erg goed dat je het besluit hebt genomen, het gaat je lukken hoor!

Namma, wauw zeg! Na 41 jaar gestopt, dat vind ik echt knap hoor! Het is zo'n ingesleten gewoonte, roken. Echt super dat je dat na 41 jaar heb opgegeven.
Kijk dit helpt echt!

Dank jullie wel, ik zal alles hier bijhouden en eerlijk zijn als ik de fout in ben gegaan...

Dat wil ik natuurlijk niet, dus nog meer motivatie!

Al bijna 24 uur... ik ben nu al trots
Ik ben verslaafd geweest aan van alles! Aan drank, coke, xtc en cannabis en nicotine. Ik ben met alles (wel gefaceerd) gestopt! Stoppen met alcohol was het zwaarst. Roken daarintegen het gemakkelijkst en dat terwijl ik dat het meeste van alles deed. Inmiddels loop ik 2 x per week hard (opbouwend)

Kom op, je kan het. Roken heeft nl. geen enkel voordeel!
Stoere actie Valentin! Hou vol, stoppen is echt klotuh vooral in het begin maar het zal jou ook lukken! Gebruik je hulpmiddelen?

Zelf ben ik een week of 8 clean en merk dat het steeds makkelijker wordt! Voel soms dat ik iets mis maar betrek het niet op een peukkie!

Sterkte meis!
quote:loesepoes schreef op 20 januari 2011 @ 12:08:

Stoere actie Valentin! Hou vol, stoppen is echt klotuh vooral in het begin maar het zal jou ook lukken! Gebruik je hulpmiddelen?

Zelf ben ik een week of 8 clean en merk dat het steeds makkelijker wordt! Voel soms dat ik iets mis maar betrek het niet op een peukkie!

Sterkte meis!

Dank je!

Ik gebruik nicotine kauwgom zo nu en dan maar of dat nou helpt???

Goed zeg, al 8 weken, ik wou dat ik dat kon zeggen!

Fijn om te horen ook dat het makkelijker wordt... thanks!
Ik ben gestopt zonder hulpmiddelen maar ik lag met een longontsteking in mijn bed, toen ik weer een beetje tot leven kwam was ik lichamelijk al afgekickt. Had al wel de kauwgom in huis.

Wat ik net al aangaf makkelijk is het niet, echt klotuh zelfs! Misde mijn vriendje en had heimwee naar een peukkie. Mijn vriend rookt nogsteeds en die stinkt! Echt niet normaal! Uit iedere porie komt de rook, dat ik zelf ooit (lees 8 weken geleden) ook zo rufte, schaam me diep!

Mijn reuk en smaak zijn enorm vooruit gegaan, ben 1,5 kilo aangekomen en mijn conditie is beter!

Hou vol, geloof die zweverige mantra's niet, ut is nl gewoon moeilijk en dat mag je ook van de daken roepen!! Hou ons hier op de hoogte!!
Mijn man is ook net een paar dagen gestopt. Hoop echt ZO dat hij het volhoudt!! Net als jij, niet opgeven hoor!!

Wellicht ten overvloede, maar straks ben je de trotse eigenaar van!:

- meer longinhoud/conditie

- een frisse adem

- een gezonde rose teint ipv die gele waas (sorry, maar het is zo..)

- Een gezondere haardos (is echt waar...droogt minder uit) en minder snel rimpels

- huidskleurige vingers/witte tanden zonder gele/bruine aanslag

- minder kans op hele nare longziektes...

- en je houdt lekker wat centjes over (leg ze bij elkaar en spaar voor een weekendje weg oid...)

Bovenstaande is niet belerend bedoeld hoor, ik ben ervan overtuigd dat je het zelf ook allemaal prima weet!

Maar soms als je de motivatie kwijt bent goed om weer te beseffen....

Heel veel succes!
Niet stoppen, als er teveel mensen stoppen dan moeten we meer belasting gaan betalen. Hulde aan de roker, betaald een hoop extra belasting en gaat door zijn eigen toedoen met een beetje mazzel eerder dood!

Nee, sorry alle gekheid op een stokje ik heb van mijn 11e tot mijn 19e gerookt. Vanaf mijn 12e was dat een pakje per dag, rond mijn 19e was dat geregeld meer. Ik ben cold-turkey gestopt. Mijn pakje was leeg aan het einde van de schooldag, nog een sigaretje van een klasgenoot gebietst en vervolgens geen meer opgestoken.

Nu bijna 10 jaar later rook ik er iets minder dan 2 sigaretten per jaar. Lekker zijn ze zeker niet meer, ik vind het 9 van de 10 keer zelfs ongelooflijk stinken als mensen roken, maar soms, ja soms ruikt het even lekker, krijg je zo'n heimwee naar die ene lekkere sigaret (en vergeet je dat de rest van het pakkie gewoonte was, en niet eens lekker) ik geef er dan soms aan toe, en iedere keer blijkt het weer smerig te zijn. Rook hem voor straf op, zodat die smaak tot vroeg in de volgende ochtend nog in mijn mond hangt. Dat zal me leren.

Succes
Proberen je zelf bezig te houden. Sporten, schoonmaken? Bewust ziijn wanneer je (vroeger) een sigaret opstak en in die situaties extra sterk zijn. Succes ermee. Straks heb je een mooi lijf door het sporten, schone longen, misschien opgeruimde kasten en een banksaldo.
Ik ben thuis aan het werk, ik maak het mezelf wel lastig...

Meestal pafte ik er heel wat weg achter mn laptop! Maar...het gaat nog steeds goed...
Goed dat je stopt met roken TO.

Ik rook zelf ook en heb diverse pogingen gedaan.

Zelf wil ik ook stoppen met roken maar heb altijd wel een ecxuus om door tegaan. Zoals: Ik heb het nodig na een stress dag op werk heerlijk ontspannen met een sigaret, het is zo lekker na het eten, het is zo gezellig om met de rokende collega's buiten te staan.

Ik als sportfanaat weet dat het helemaal niet goed is. Het stinkt, slecht voor je gezondheid, duur, omgeving heeft er last van. Nou zo kan ik nog wel meer verzinnen.

Hoe houden jullie het stoppen vol? trouwens ik ben ook heel bang om aan te komen als ik stop met roken.
Het gras aan de overkant is niet groen.
IK WIL OOK STOPPEN!

misschien dat ik, als mijn pakje op is.. Het gewoon maar doe..

ik wil ook een mooie huid, fris ruiken, trots op mezelf kunnen zijn, geld besparen, gezond zijn... etc..
quote:Kampen86 schreef op 20 januari 2011 @ 13:32:

Goed dat je stopt met roken TO.

Ik rook zelf ook en heb diverse pogingen gedaan.

Zelf wil ik ook stoppen met roken maar heb altijd wel een ecxuus om door tegaan. Zoals: Ik heb het nodig na een stress dag op werk heerlijk ontspannen met een sigaret, het is zo lekker na het eten, het is zo gezellig om met de rokende collega's buiten te staan.

Ik als sportfanaat weet dat het helemaal niet goed is. Het stinkt, slecht voor je gezondheid, duur, omgeving heeft er last van. Nou zo kan ik nog wel meer verzinnen.

Hoe houden jullie het stoppen vol? trouwens ik ben ook heel bang om aan te komen als ik stop met roken.

Die excuses had ik ook altijd maar gister had ik echt zoiets van; waarom blijf ik mezelf maar voor de gek houden?

Ik merk nu al dat er veel meer voordelen aan niet roken zitten dan aan wel roken...

Ik ben lekker alles aan het wassen en mn huis begint al heerlijk fris te ruiken, ikzelf blijf fris ruiken na het douchen en mn kleren blijven naar wasmiddel ruiken.

Dit vind ik al zo veel meer lekkerder dan bijv. oh lekker een sigaretje na een zware stresdag op het werk.

Daarbij komt ook nog dat ik nog maar 24 uur gestopt ben en nu al 6 euro heb uitgespaard, dat is dus ¤2190,- per jaar!!

Ik begin al te hoesten, ik merk dat de troep mn lichaam uit wil.

Eigenlijk zou je net als ik, geen stopdag in moeten plannen maar nu gewoon moeten zeggen; ik rook de laatste en het is klaar!

Ik denk dat dat nog het makkelijkste is anders maak je er een té grote issue van waardoor het stoppen ook weer moeilijker wordt.

Zeker als je zo'n sportfanaat bent heb je er nog een goeie reden bij en daarom zou ik me ook niet druk maken over aankomen.

Ik zal ook zeker aankomen maar dat weegt niet op tegen de voordelen van niet roken.

De voordelen wegen voor mij zwaarder dan de excuses om door te roken...
quote:jolief schreef op 20 januari 2011 @ 14:03:

IK WIL OOK STOPPEN!

misschien dat ik, als mijn pakje op is.. Het gewoon maar doe..

ik wil ook een mooie huid, fris ruiken, trots op mezelf kunnen zijn, geld besparen, gezond zijn... etc..

Doe mee dan!!!

Niet als het pakje op is maar rook er nog 1-tje en, bedenk jezelf op dat moment hoe vies het eigenlijk is en trap hem ritueel ''DOOD''

Ik heb ze nog in huis (pakje was nog niet op) wat het voor mij makkelijker maakt, ik zou meer in paniek raken als ik er gedwongen ook echt niet bij kan.

Nu is het echt mijn eigen keus!

Als we het met zn allen doen is het misschien makkelijker?

Even door de zure appel heen maar daarna een hogere levensstandaard en meer geld om te shoppen!
Mmmm... ik heb net even uitgerekend dat ik al ¤ 28.470,- weggerookt heb...
Dat is schrikken zo'n bedrag he TO.

Ik wil het niet eens uit rekenen Hoezo ik ontken alles.

Maar je hebt gelijk ik hou mezelf hartstikke voor de gek en ik zou ook gewoon moeten stoppen.

Blijft dit topic volgen en ga eens voor mezelf berekenen hoe of wat ik kwijt ben aan die stinkstokken
Het gras aan de overkant is niet groen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven