Gezondheid alle pijlers

Gezocht: Ultieme tip tegen hoofdpijn.

29-05-2012 21:22 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een week heb ik echt al de hele dag last van hoofdpijn.

Als ik opsta is het er tot dat ik in slaap val.

Het is een hele vervelende en zeurende constant aanwezige hoofdpijn.

Pijnstillers werken niet tot nauwelijks, ik drink heel veel, doe rustig aan en slaap wel goed (ben wel heel moe nog), heb mijn bril maar opgedaan, gebruik toco-tholin op mijn slapen, wordt los gemasseerd.

Niets helpt!

Wie heeft de ultieme tip tegen hoofdpijn.

Als het echt nog langer aanhoud zal ik wel even langs de huisarts gaan maar het is weer niet zoo heftig dat ik dat nu meteen nodig vind.
800mg ibuprofen helpt niet?
Nou 800mg iburofen gebruik ik niet.

Dat mag ik ook niet hebben.

Ik gebruik gewoon paracetemol en evt. met codeine.
Zaldiar en een paracetamol. (ik heb deze hoofdpijnen al jaaaaren elke dag..)

En anders een handdoek in je nek leggen, op de grond gaan liggen en heel rustig ademen en je nek heen en weer rollen (je hoofd dus)

Of je duimen vastpakken met de tegenovergestelde hand, beetje raar iit te leggen maar met links je rechterfuim en rechts je linker tegelijk.

En dan zachtjes in je duim knijpen als je inademd en in je andere duim als je uitademd.

Oefeningen die ik heb van de .. Hoe heet die tent.. Kreeg er ontspannings therapie haha.
Internagelaktisch
Je nek insmeren met warmtecreme, dat helpt bij mij wel goed en lekker naar buiten, op tijd uit bed en veel regelmaat.
Achter het scherm van je laptop of computer weg gaan.

Heb je meer last van spanning de laatste tijd? Het kan wezen dat je alle spieren in je nek verkrampt waardoor je hoofdpijn krijgt.

Dan kun je het beste de oorzaak aanpakken ipv de symptomen bestrijden.
Hoofdpijn kan uit de maag komen, dit heb ik weleens en dat kan heel lang aanhouden. Wat ik dan doe is een paar grote slokken prikwater drinken en een hele grote boer laten. Daardoor komen de opgehoopte gassen uit je maag en klaart de hoofdpijn binnen de kortste keren op.

Ik hoop voor je dat dat werkt. :)
800 mg ibrufen?

Sta hier echt even van te kijken. Los is max 400 te koop, en van een arts krijg je max 600.

Dan ga je toch geen 800 nemen? Of je moet er maagpijn bij willen.

Ik ga altijd lekker slapen, iets anders helpt bij mij gewoon niet.

Zou idd de ha eens bellen als het te lang duurt.

Hoifdpijn kan door verschillende dingen komen.
megimpi schreef op 29 mei 2012 @ 21:23:

800mg ibuprofen helpt niet?

Pardon?

Helaas, dé tip bestaat niet. Heb je al (telefonisch) contact gehad met de huisarts?
een warme kruik in je nek of op je hoofd en plat gaan liggen.

je spieren in je nek zelf los masseren

extra paracetemol innemen en gaan slapen en zorgen dat je even goed slaapt
beetje plat om zo te zeggen, maar een potje (solo) sex en daarna lekker slapen? Let wel even op een goede slaaphouding, als je wat verkrampt bent hou je soms een rare houding die de hoofdpijn niet ten goede komt. En verder: huisarts?
Zo is het bij mij begonnen, zelfde symptonen, ik ben na een week naar ha gegaan, ben nu vijf weken verder, still the same, wachtende op een MRI scan. Hoofdpijn kan symptoom van veel dingen zijn, laat het maar even checken bij de arts.

Let wel: alarmsignalen zijn; braken, spieruitval, en niet meer uit je woorden komen. Heb je die symptonen ga dan accuut naar de arts/ bellen. ( weet dit omdat mn arts me dat vertelde)

Sterkte in ieder geval, weet hoe klote dat is!
Sex
Kan het ook aan het weer liggen? Het is heel warm geweest, ineens.

Voor de rest veel water drinken.

En eens een paar keer lekker naar de fysio om alles los te laten maken?
komt door het weer...
@Septembergirl: Ik hield het inderdaad eerst op de warmte maar inmiddels gaat dat niet meer echt op. Of het zou aan steeds die weers veranderingen kunnen liggen.

Ik heb niet merkbaar veel meer stress maar misschien wel onbewust.

Het lijkt soms wel wat uit mijn nek te komen en die wordt dan ook al wel los gemaakt.

Alleen helpt dat dus niet echt.

Moet maandag wel naar de fysio (voor iets anders) maar zal eens een balletje opgooien of ze snel wat los kan maken.
italie_meisje schreef op 29 mei 2012 @ 21:37:

800 mg ibrufen?

Sta hier echt even van te kijken. Los is max 400 te koop, en van een arts krijg je max 600.

Dan ga je toch geen 800 nemen? Of je moet er maagpijn bij willen.
Je mag tot max 1200mg bij migraine. Dus waarom zou dit gek zijn? Ik heb ook weleens last van milde migraine en dan pak ik ook 800mg ibuprofen, koud washandje op mijn hoofd en proberen in slaap te komen. Als ik dan wakker word is het over. Maagpijn heb ik nog nooit gehad van ibuprofen en ik eet echt niet altijd iets vooraf.
Het kan ook hooikoorts zijn. Ik krijg daar ook nare hoofdpijn van. Heb je verder nog last ergens van? Niezen, jeukende ogen?
Ivetje schreef op 29 mei 2012 @ 21:57:

[...]

Je mag tot max 1200mg bij migraine. Dus waarom zou dit gek zijn? Ik heb ook weleens last van milde migraine en dan pak ik ook 800mg ibuprofen, koud washandje op mijn hoofd en proberen in slaap te komen. Als ik dan wakker word is het over. Maagpijn heb ik nog nooit gehad van ibuprofen en ik eet echt niet altijd iets vooraf.
800 of 1200mg mag alleen op advies van een arts. Anders kunnen ze net zo goed niets op die doosjes zetten. Maagpijn is een zeer veel voorkomend probleem bij Ibuprofen en heeft er bij mij voor gezorgd dat ik geen enkele NSAID meer mag hebben. Daarom: neem contact op met een arts, voordat je dit soort dingen gaat doen.
Van teveel paracetamol kan je ook hoofdpijn krijgen. Mijn gouden tip: stoppen met alle pijnstillers, niet teveel slapen en stoppen met lightproducten (aspartaam)
achnein schreef op 29 mei 2012 @ 22:01:

[...]

800 of 1200mg mag alleen op advies van een arts. Anders kunnen ze net zo goed niets op die doosjes zetten. Maagpijn is een zeer veel voorkomend probleem bij Ibuprofen en heeft er bij mij voor gezorgd dat ik geen enkele NSAID meer mag hebben. Daarom: neem contact op met een arts, voordat je dit soort dingen gaat doen.
Uhm, het staat gewoon in de bijsluiter als maximale dosering. Je mag zelfs bij bepaalde klachten tot 1600mg. Kijk anders even in het farmaceutisch kompas (www.fk.cvz.nl). Daar staat het precies aangegeven.
Drink je genoeg? Vochttekort geeft hoofdpijn. Veel mensen slikken pijnstillers, terwijl een liter water drinken meer soelaas zou bieden.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Het is al eerder gezegd, maar bij mij helpt sex ook om van een zeurende niet al te hefttige hoofdpijn af te komen.
Masseren is niet altijd voldoende. Misschien geeft een manueel therapeut ipv een fysio beter resultaat.

Wel goed dat je naar de fysio moet, want hij/zij kan wel voelen wat nodig is en of het inderdaad uit je nek komt.

Verder niet teveel koffie, alcohol en roken (mocht je roken) , niet te lang achter pc. Een Daro hoofdpijnpoeder helpt voor de korte termijn, maar neemt het probleem natuurlijk niet weg.
@ ivetje, die dosering is bedoeld om over de dag te verspreiden, en niet om in 1x op te eten.

Ik heb wekelijks een migraineaanval, maar neem echt niet meer dan 400 in 1x.

Bovendien is het zi dat hoe vaker en hoe meer je in neemt, hoe meer je op den duur nodig hebt, je wordt er imuun voor.

Mijn vader kreeg altijd 800 voor zijn rug. Nu werkt dat niet meer, hij voelt geen verschil meer in pijn ( hebben we het wel over een paar jaar verder, om de paar weken een paar tabletten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven