Gezondheid alle pijlers

gezwollen lymfeklier

16-12-2008 12:20 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben laatst bij de huisarts geweest vanwege een gezwollen klier in de hals. Ze zei omdat hij er al heel lang zit dat het geen kwaad kan. En toen dacht ik oke, maar nu vraag ik me af; het is toch juist zo dat het niet goed is als hij er al heel lang zit? (zit er al een half jaar, wordt niet groter en doet geen pijn).
ben toch naar de huisarts gweest met de kier, en ben doorverwezen voor een echo. Meer voor mijn eigen geruststelling. Heb binnenkort de afspraak.
zijn er hier nog mensen die een echo van de hals hebben gehad?
Ik ben in oktober voor een echo van de hals geweest. Mijn HA dacht dat mijn schildklier mogelijk vergroot was (wat kan icm een traagwerkende schildklier).

Nou de radioloog had aangegeven dat ik "zieke" klieren zou hebben. Dus op naar de internist en KNO-arts. Ben 2 maanden onderweg geweest waarin mijn HA idd dacht dat ik hodgkin zou hebben.

Mijn klieren zijn echter gezwollen door ontstoken/vergrote tongamandelen!

Maar zou het zeker in de gaten houden als je klieren opgezet blijven en geen pijn doen. Soms wordt er ook wel te makkelijk op gereageerd omdat het zo vaak voorkomt!
nickname: heb je een of meer klieren die opgezwollen zijn? wat een verhaal. je zal best in spanning hebben gezeten. hebben ze ook een punctie ofzo gedaan?
ik ben voor de echo geweest en nu ben ik heel erg bang:

ze zeiden dat het inderdaad een klier is, en dat hij wordt opgemeten en dan krijgt de huisarts bericht.

Hoezo opmeten??? er gaat nu vanalles door me heen...
iemand????
goed nieuws, het zijn lymfeklieren maar kleiner dan 1 cm. en dan is het in bijna alle gevallen goedaardig. Op de echo was het goeddoorschijnend.

Mooi toch??
Ik heb ook sinds ik vier jaar geleden Pfeiffer had regelmatig opgezette lymfeklieren in hals als ik verkouden of ziek ben, niet echt pijnlijk, beetje gevoelig.

Twee weken geleden weer griepje gehad, klieren weer beiden opgezet. Donderdag voelde ik me beter van mijn griepje (eigenlijk was ik weer de oude), begon opeens 1 klier enorm te zwellen en dik te worden met enorme pijn (niet aan te raken). Ik heb dit 2,5 jaar geleden ook gehad en toen bleek ik de bof te hebben (kan best gevaarlijk zijn op latere leeftijd)! Dus ik vrijdagochtend naar huisarts, die deed alsof het 'niks was', hooguit een verdraaide nekspier, ik zou verkeerd gelegen hebben, ik moest ibuprofen slikken 400 mg 4 keer per dag voor de pijn en eigenlijk 'niet zeuren'. Hoewel ik nog duidelijk probeerde te maken dat ik dit eerder/vaker heb gehad en dat het écht wat was.

Zaterdag en zondag werd de pijn ondanks dat middel ondraaglijk, hele gezicht stijf+warm, dikke wang, koorts erbij gekregen, dus naar huisartsenpost gegaan, diclofenac erbij moeten nemen, en bleek het wel degelijk een lymfeklierontsteking en was het goed dat ik er even naar liet kijken. (ik was ook bang voor lymfeklierkanker etc en die 1e huisarts dacht alleen maar aan 'een verdraaid spiertje in de nek' :S)

Bovendien zei die arts destijds 2,5 jaar geleden dat het helemaal niet goed is om zoveel paracetamol of ibuprofen te gaan slikken om de pijn te verzachten, je voelt dan niet meer hoe 'het echt is' en denkt dus dat je beter bent maar ondertussen heb je een ernstige ontsteking in je lijf.

Dus als je je zorgen maakt, altijd naar een arts.... Beter één keer teveel dan een keer te weinig.
Twee weken geleden weer griepje gehad, klieren weer beiden opgezet. Donderdag voelde ik me beter van mijn griepje (eigenlijk was ik weer de oude), begon opeens 1 klier enorm te zwellen en dik te worden met enorme pijn (niet aan te raken).

Ik heb dat nu! Heb je toen naast diclofenac ook nog antibiotica gekregen?

Ik ben vanmorgen naar de h.a. geweest (kom ik nooit) en die heeft me ibuprofen 600 gegeven voor 2x daags. Maar ik vind het nu enorm pijnlijk om eerlijk te zijn. (Daarom zit ikook achte de p.c. nu) en vraag me af of dit nog wel tot normale proporties gaat slinken zonder ab.

Na hoe lang ging het bij jou slinken zazana?
als je het niet vertrouwd zeker naar de huisarts gaan

ook is het belangrijk hoe je je verder voelt

pijn is meestal een "goed"teken in die zin dat iets kwaadaardigs meestal niet pijnlijk is maar ik zou zeker vragen om meer onderzoek als die klier er langer dan vier weken zit.

zie ook mijn topic veel bloed in speeksel

dus mijn tip ga naar de dokter !!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven