Gezondheid alle pijlers

Griep in het nieuws.

17-01-2013 14:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds maandag ben ik geveld door de griep.

Geen verkoudheid, maar echte griep, met koude rillingen van de koorts, keelpijn, een enorm vastzittende hoest, duizelingen, flinke hoofdpijn, en alsof het nog niet genoeg is daar sinds vanochtend ook de buikvariant bij, bij tijd en wijle dus een spurt richting toilet, zo snel mijn zieke lichaam het toelaat.

Nee, het is niet leuk.

Gisteren werd er op het nieuws al melding gemaakt, dat de griep weer in het land is. Op begeleidend filmpje zie je een mevrouw in bed liggen, hoestend, snotterend, met een zakdoekje in haar hand.

..goh, lag ik gister te filosoferen toen ik niet kon slapen, hoe zouden ze nou aan zo'n filmpje komen?

'Jongens, we doen vandaag een item over griep! Heeft er iemand van jullie een familielid dat nu, op this very moment ziek op bed ligt? Dan gaat de cameraploeg daar vandaag even langs!

En dan als je dan ziek in je bed ligt, wil je dan dat ze om je bed gaan staan te filmen met de bedoeling dat heel nederland je gaat zien?

Of gaat het zo:''Kan er iemand even een grieppatient spelen vandaag? We willen de griep vandaag in de uitzending meenemen!'

Vanochtend was hetzelfde filmpje weer op het nieuws te zien en ik vertelde mijn zoon wat ik daar gisteren over had gedacht, en dan meer om het feit dat ik het zelf altijd zo raar vind dat ik me erg kan bezighouden met dingen die het sop de kool niet waard zijn, welke reaktie ik hier ook wel voorbij zal zien komen, méns waar denk je aan, moet je daar ook nog een topic over openen?

Toen mijn zoon zei, ik wil ze wel even bellen.

'Er ligt hier ook eentje te griepen boven, misschien kunnen jullie die even komen filmen, dan krijgen de kijkers tenminste een ander dekbedovertrekje te zien, twee dagen achter elkaar hetzelfde is ook zo saai.'

Om de nutteloosheid inderdaad maar even te benadrukken.

Maar ondertussen blijf ik het me toch wel afvragen.
Bij kinderen: na vier dagen koorts of 'niet pluis gevoel.' In verband met de voorgeschiedenis van je zoon zou ik zeker even gaan. Dan kan de huisarts met de stethoscoop luisteren en evt. doorsturen voor een foto. Bij jezelf: bij een 'niet pluis gevoel.'

Tenminste, dat hou ik aan. Beterschap!
Als het morgen nog zo is, ga ik met hem naar de HAP. Hij slaapt nu net zo lekker, eindelijk en slaap is ook goed lijkt me, dat ik hem nu niet wakker ga maken. Ik probeer mijn zieke lijf zo vaak mogelijk uit bed te hijsen om even bij hem te kijken.

De laatste keer dat hij een dubbele longontsteking had, was het flink foute boel, net geen opnamen. Dat was als gevolg van de mex. griep toen. Ik hoop zo dat het deze keer wel vanzelf goed komt.

En iedereen die ook ziek wordt, raad ik aan om dat niet tegelijk met partner te doen :(
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
O en dank je Giuletti met de moeilijke naam verder
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Geen probleem! Beterschap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven