Gezondheid alle pijlers

Groene thee, wie heeft er ervaring mee?

05-09-2014 17:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Heb onlangs groene thee poeder gekocht van Jacob Hooy. Heb het vanmorgen voor het eerst gemaakt zoals vermeld op het potje. Maar na goed roeren (ook geklopt met een kleine garde) blijft er een soort "residu" op de bodem liggen en dat is niet weg te roeren.

Vroeg me af of het zo hoort. Als ik kijk naar yt-filmpjes, dan blijft er niks bij hun op de bodem van het kopje liggen. Is weliswaar een ander merk, maar toch. Is hetzelfde idee denk ik.

Wie drinkt ook Groene Thee poeder en heeft ook deze ervaring? En drink je dat laatste beetje ook op of gooi je het weg.

Oh ja, product is niet over datum.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Ik gebruik gewoon theezakjes.
Ik gebruik losse thee, die instant zooi vind ik niet te hachelen.
ik had ooit instant thee van de Tuinen.Lostte wel goed op, maar was ook niet te hachelen.De groene thee van de Aldi is lekker vind ik
Groene thee is toch blaadjes? Blaadjes lossen toch niet op?

Waarom koop je niet gewoon zakjes en wat denk je dat het probleem is met dit residu?
Later is nu
Ik heb geen idee, maar het eerste wat bij mij opkomt is dat je dan teveel poeder op de hoeveelheid water hebt?
Zelf zet ik het van blaadjes, maar bij een erg fijne sushibar waar ik wel eens kom zetten ze het van poeder en blijft er ook altijd wat op de bodem liggen. En hoewel ik verder helemaal niet van de poeder of-korreltjesthee ben, ik voor de meeste theezakjes ook mijn fijngevoelige neus ophaal, vind ik die poederthee wel heel erg lekker.
@dreamer: misschien heb je wel gelijk dat omdat het oorspronkelijk

blaadjes waren het nooit helemaal oplosbaar is.

En ik dacht misschien doe ik iets verkeerd bij de voorbereiding?

@antiope: ik heb me aan de aangegeven hoeveelheid gehouden.

Zijn er nog meer gezondheidsgoeroe's hier?
Ik weet niet of je de echte hebt, die is namelijk vrij duur. Daar slurp je idd alles van op (eh jak) schijnt gezond te zijn.

Geef mij maar "gewone" groene thee, wel lekkere, uit een goede theepot met zeef.
quote:pace schreef op 05 september 2014 @ 18:25:

Zijn er nog meer gezondheidsgoeroe's hier?Waarom zou je zelfbenoemde gezondheidsgoeroes geloven?
Ik,zou groene thee drinken omdat je het lekker vindt, niet vanwege de gezondheidsvoordelen.. Tenminste, men zegt dat je ervan afvalt, maar ik heb nooit echt het idee gehad dat dat werkt. En ik drink veel groene thee.
Later is nu
Ik kan dan maar beter stoppen, als je er van af zou vallen, of blijven aanvullen met sushi natuurlijk. Meid, haal lekkere thee bij de theespeciaalzaak zou ik zeggen.
Heb je Matcha-poeder?

Zo ja, koop gewone groene thee, losse, of van een goed merk in een zakje (Dilmah bijvoorbeeld, ook bij De Tuinen te koop).

Echte groene thee zet je overigens op max 80 graden. Met heter water verbrandt de thee en wordt'ie bitter.
Ik vind de bittere nasmaak van groene thee wel erg lekker. Ik dacht laat ik maar iets nieuws proberen, wie weet is die bittere smaak nog beter te proeven. Uiteraard ook omdat het gezond is natuurlijk. Wie wil nou niet een keer iets gezonds drinken/eten? Daarentegen hoef ik niet af te vallen nee.

Ik kijk wel, misschien is het even wennen anders stap ik daarna gewoon weer over naar theezakjes.
Nee, ik heb geen Matcha-poeder.

Blueeyes waarom niet eigenlijk?
Ik heb van die Lipton piramidezakjes, en heb ook altijd een laagje spul onderin mijn glas liggen. Thee lost inderdaad niet op.
Ik gebruik theezakjes of losse thee. Groene thee is idd lekker, vooral die met citroen.
Groene thee poeder kan soms laxerend werken, je kan beter een theezakje gebruiken, of zelfs nog beter: losse thee.
Liefde gaat door de maag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven