Gezondheid alle pijlers

HAP bellen, of even aankijken?

13-01-2018 12:22 55 berichten
Hoi allemaal,

Ben net door de trainer van zoon gebeld dat hij een flinke smak heeft gemaakt. Voor zover ik begrepen heb is hij op zijn hoofd gevallen waarbij zijn rug dubbel is geklapt. (Gelukkig wel op een zachte mat). Hij heeft geen knak gevoeld of gehoord.

Zoon kan gewoon lopen, en lijkt op zich wel oké. Hij zegt zelf dat hij pijn heeft laag in zijn rug, bij zijn ruggenwervel. Bukken doet pijn en reiken naar iets ook (bv de autodeur openen).

Zouden jullie hiervoor de HAP bellen, of toch even aankijken?Misschien dat het morgen alweer een stuk beter gaat.
Ik zal eerst zoon spreken en op basis daarvan beslissen om de HAP te bellen.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 13-01-2018 12:24
63.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De doktersdienst kun je altijd bellen voor advies.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou gewoon even bellen met de hap en voorleggen wat je hier hebt getypt. Dan kunnen zijn wel aangeven of het nodig is om langs te komen of niet. Bellen voor advies kan altijd.
aankijken, hij beweegt toch? pijn is normaal en het zal heus ook nog wel een paar dagen pijn doen
HAP bellen! Kennis van mij deed aan shorttrack, was ook met een dergelijk verhaal even naar het zoekenhuis gegaan. Liep zelf naar binnen, mocht meteen blijven. Rug gebroken, operatie, hele mikmak.
Uiteraard bellen, er kan wel een wervel gebroken zijn.
Celaena_Aelin schreef:
13-01-2018 12:25
HAP bellen! Kennis van mij deed aan shorttrack, was ook met een dergelijk verhaal even naar het zoekenhuis gegaan. Liep zelf naar binnen, mocht meteen blijven. Rug gebroken, operatie, hele mikmak.
ja joh, ik sprak laatst iemand met hoofdpijn, lopen naar de eerste hulp, drie weken later dood, hersenbloeding
of iemand met buikpijn, lopend naar de huisarts, bleek kanker
Ik zou ook langs de huisartsenpost gaan. Zekere voor het onzekere nemen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou wel even naar de H.A.P. gaan. Beter een keer te vaak, dan te laat.
Bellen om te overleggen. Lijkt mij een situatie om een foto te laten maken voor de zekerheid.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Hou oud is je zoon?
S-Meds schreef:
13-01-2018 12:29
ja joh, ik sprak laatst iemand met hoofdpijn, lopen naar de eerste hulp, drie weken later dood, hersenbloeding
of iemand met buikpijn, lopend naar de huisarts, bleek kanker
Toch komt het af en toe voor dat er een breukje of scheurtje in een wervel zit zonder heftige klachten, Foto maken kan veel narigheid voorkomen. In dit geval beter voor 'niks' gaan dan later spijt hebben.
Yasna schreef:
13-01-2018 12:32
Hou oud is je zoon?
Hij is 9.

Het is wel van hoogte gebeurd en met een grote vaart gegaan. Hij deed even een Epke :|
Bellen voor overleg.
Kromo19 schreef:
13-01-2018 12:35
Hij is 9.

Het is wel van hoogte gebeurd en met een grote vaart gegaan. Hij deed even een Epke :|

Oke, hij is dus oud genoeg om aan te geven wat hij voelt.

Toch zou ik even naar de H.A.P. gaan.

Het zekere voor het onzekere nemen.
nederlandsevrouw schreef:
13-01-2018 12:34
Toch komt het af en toe voor dat er een breukje of scheurtje in een wervel zit zonder heftige klachten, Foto maken kan veel narigheid voorkomen. In dit geval beter voor 'niks' gaan dan later spijt hebben.
Ja, en de situaties die Meds omschrijft gebeuren ook. Zelden gelukkig.
Maar om daar dan iedereen maar extra voor te gaan onderzoeken......
Zo wordt de gezondheidszorg dus onbetaalbaar.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
13-01-2018 12:41

Door de HAP te bellen en te overleggen wordt de gezondheidszorg echt niet onbetaalbaar hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
13-01-2018 12:46
Door de HAP te bellen en te overleggen wordt de gezondheidszorg echt niet onbetaalbaar hoor.
Ik reageerde dan ook op iemand die vond dat er foto's gemaakt moeten worden omdat er weleens bij iemand een scheurtje in een wervel gemist is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
nederlandsevrouw schreef:
13-01-2018 12:34
scheurtje in wervel komt voor, kunnen ze niet veel aan doen
Heb net gebeld. Dadelijk even een warme douche op zijn rug. Hij mag paracetamol pakken en bij plassen moeten we even zijn urine in de gaten houden.

Vanmiddag willen ze hem dan toch even zien voor de zekerheid.
Solomio schreef:
13-01-2018 12:41
Maar vaak kan aan de situaties die Meds beschrijft weinig gedaan worden en maakt het weinig uit wanneer de arts de diagnose stelt. Hier kan wel veel narigheid voorkomen worden. De kans dat bij spierpijn en een eventuele blauwe plek blijft is veel groter, maar ik zou het zeker willen weten.
Ik zou ook de HAP ook even bellen voor overleg.
Goed gedaan.
Dat plassen is natuurlijk om uit te sluiten of zn nieren niet beschadigd zijn.
Goed dat je even gebeld hebt hoor! Het gaat hier niet om een zere vinger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven