Gezondheid alle pijlers

Hartkloppingen

18-04-2018 06:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds januari zit ik thuis onder de noemer overspannen.
Vorig jaar heb ik veel last gehad van hartkloppingen, opgejaagd gevoel. Ik ben onderzocht en er is niets gevonden.
Inmiddels blijf ik hartkloppingen houden en het voelt zo eng. Je wordt er zo zweverig van om het zo maar uit te drukken.
Maar goed er is dus niks mis. Toch haal ik me de naaste scenario's in mijn hoofd.
Ik probeer me echt te concentreren op een buikademhaling.
Iemand nog tips? Ik vind dit zo'n angstig iets.
probeer eens 2 maal de trap op en af te lopen en daarna direct een blokje om.
Bij lichamelijke inspanning zal het hartritme zich aanpassen.
Als je voelt dat het werkt wordt je angst ook minder en dan blijf je er niet in "hangen"
Ik heb sinds een aantal jaren ook regelmatig last van hartkloppingen, en heb net als jij moeite met ontspannen. Voor mijn gevoel ben ik dan ontspannen maar mijn nek en schouderspieren vertellen me anders..Ik kan het gewoon niet op een of andere manier. In mijn geval schijnt het door hormoonschommelingen te komen.
Erg vervelend allemaal, ik zorg dat ik bezig blijf, dan let ik er niet zo op. Maar als ik op bed lig is het echt irritant. Sterkte!
Ik heb al jaren last van hartkloppingen, mijn hart ‘slaat over’ en het blijft een naar gevoel.

Laat je huisarts het goed uitleggen, misschien stelt je dat gerust. Dat heeft mij wel geholpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven