Gezondheid alle pijlers

Heftig ongesteld

12-11-2016 17:51 12 berichten
Hoi!

Sinds een paar maanden ben ik aan het rommelen met m'n menstruatie. Ik ben aan de pil en slik deze door, meestal 3 strips waarna ik een doorbraakbloeding krijg. Was dan 'gewoon' ongesteld en kon daarna weer 3 strips doorslikken.

Nu wordt m'n menstruatie steeds heftiger en werd ik van de week na nog geen 1,5 strip ineens ongesteld. Heel onsmakelijk, maar de stolsels lopen er uit vandaag. Heb al 6x m'n tampon moeten vervangen (normaal red ik het een hele dag met 3x wisselen op m'n zwaarste dag). Verder niet echt buikpijn, iets meer dan normaal maar zeker niet heftig. Wel vermoeid nu na een aantal dagen zwaar bloedverlies.

M'n vraag is eigenlijk of ik hiermee naar de huisarts is of dat dat onzin is en het er gewoon bij hoort dat het af en toe zo heftig is
Hoe oud ben je ongeveer?
Eind 20, 3 x bevallen en nu zo'n 3 jaar aan dezelfde pil
Komt denk ik doordat je steeds drie strips achter elkaar slikt. Dat kan lang goed gaan, maar ineens is het over. Ik zou een tijdje één strip slikken en dan m'n menstruatie laten komen. Als alles weer normaal is, kun je waarschijnlijk weer meerdere strips achter elkaar nemen.
Ik zou er altijd even mee lang de huisarts gaan, dan kun je ook verzoeken om eens bloed te laten prikken in verband met ijzer.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts en laat je niet afschepen met 'vrouwenkwaaltjes'
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:stokst@@rtje schreef op 12 november 2016 @ 18:01:

Komt denk ik doordat je steeds drie strips achter elkaar slikt. Dat kan lang goed gaan, maar ineens is het over. Ik zou een tijdje één strip slikken en dan m'n menstruatie laten komen. Als alles weer normaal is, kun je waarschijnlijk weer meerdere strips achter elkaar nemen.

Ik slik 3 strips door omdat ik altijd veel buikpijn had tijdens menstruatie, tot niet functioneren aan toe. Op aanraden van de huisarts gaan doorslikken en sindsdien (een jaar of 2) inderdaad weinig tot geen last meer van pijn. Maar nu met deze fratsen misschien inderdaad een idee om een poosje na iedere strip ongesteld te worden.

Zal maandag eens bellen voor ijzer laten prikken inderdaad!
Ik zou er niet mee naar de huisartsenpost gaan in het weekend, maar na deze menstruatie toch een keer naar de huisarts. Misschien dat hij je doorstuurt naar een gynaecoloog of zelf een onderzoekje doet (of zegt dat het geen kwaad kan). In ieder geval is het nooit verkeerd er even "naar te laten kijken".
Ik was ook niet van plan om naar de huisartsenpost te gaan hoor

Ben altijd geneigd veel te laat naar de huisarts te gaan ('gaat vanzelf wel over') maar omdat het me nu qua vermoeidheid in de weg gaat zitten is de huisarts misschien toch geen slecht idee.
Even langs de huisarts. Het hoeft niets te zijn maar kan ook duiden op wel iets wat aangepakt moet worden. Sterkte. Ik ken het. Heb nu een Mirena spiraal en in ieder geval geen stolsels meer maar dat is per persoon verschillend
Pil doorslikken is geen reden voor veel bloedverlies. Het is niet zo dat het zich dan 3 maanden opstapeld om er dan ineens in een soort zondvloed uit te komen.

Ik heb het ook gehad en er bleek bij mij een poliep in mijn baarmoeder te zitten. Toen die er uit was gehaald waren de klachten over
quote:maze schreef op 12 november 2016 @ 19:49:

Pil doorslikken is geen reden voor veel bloedverlies. Het is niet zo dat het zich dan 3 maanden opstapeld om er dan ineens in een soort zondvloed uit te komen.

Ik heb het ook gehad en er bleek bij mij een poliep in mijn baarmoeder te zitten. Toen die er uit was gehaald waren de klachten over

Dat klinkt niet fijn Ik neem maandag sowieso even contact op met m'n huisarts.

Ik dacht ook al dat pil doorslikken geen invloed kan hebben op de hoeveelheid. Maar je gaat er toch aan twijfelen als je ineens zo heftig ongesteld bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven