Gezondheid alle pijlers

Helico bacterie

21-01-2014 20:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Misschien herkent iemand mijn verhaal en heeft er ervaring mee.

Vorig jaar april oid hebben ze bij mij de helico bacterie vastgesteld.

Dit is een bacterie die iedereen met zich mee kan dragen schijnbaar en bij mensen onder de 40, zon 15% dit heeft.

Deze bacterie tast je maagslijmvlies aan, en bij langdurig aanhouden hiervan zou je een maagzweer kunnen krijgen, en erger nog bij heel erl langdurig maagkanker..

Nu is deze bacterie al 2 x vastgesteld en met AB kreeg de arts m onder controle leek het. Nu bijna een jaar later, voel ik weer diezelfde soort misselijkheid opkomen en ben ik van de week getest op nogmaals die bactie. Over een week weet ik meer.

Zijn er mensen die dit ook hebben gehad of er nog steeds last van hebben? Wat zijn jullie symptomen en ben je ook een soort van misselijk? (ik vergelijk het maar een beetje met zwangerschapsmisselijkheid)

Mijn dokter adviseerd waarschijnlijk nu een endoscopie . ik zie hier echt heel erg tegen op.

Alle reacties zijn welkom en verhalen.
Helicobacter pylori bedoel je?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik heb het ook gehad en bleef misselijk na een antibiotica kuur.

Ik heb ook een endoscopie gehad en de maag blijkt door het middenrif te komen tgv hernia diafragma. Met aanpassing van levenstijl heb ik het aardig onder controle.

De endoscopie is niet leuk wel te doen. Het duurt wanneer je rustig blijft hooguit 2 tot 3 minuten. Je hebt geen zenuwen in je slokdarm dus wanneer het slangentje voor je keelholte is voel je geen pijn. De achterkant van je keel wordt meestal verdoofd met een spray. Ik had een aardige verpleegkundige die dit allemaal heeft uitgelegd en mij er door heen heeft gecoacht.

Je kunt soms meekijken op een scherm maar mij lukte dat niet omdat ik aan het concentreren was op mijn ademhaling en het onder controle houden van mijn reflexen ( ik had daar wel in het begin wat moeite mee en 2 tot 3 keer een braak reflex, daarna ging het goed).

Het kan het waard zijn om te weten wat er aan de hand is.

Je kunt je wel doordat onderzoek heen slaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja mali30, dat is m
Wacht eerst de uitslag af. Heb het ook gehad, maar was met 2 soorten AB tegelijk redelijk snel onder controle.

Ik heb trouwens ook een middenrifbreuk, dat kan ook voor misselijkheid zorgen als ik verkeerd/teveel eet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb de bacterie ook, weet ik nu sinds twee maanden. Ik zit middenin mijn afstuderen dus AB neem ik nu nog even niet, ik word daar altijd ziek van. Over twee maanden begin ik aan de kuur.

Ik was helemaal niet ziek. Mijn mdl arts wilde een test doen omdat mijn vitamine b12 zo laag bleef ondanks supplementen. Ik heb een andere darmziekte dus ik heb een endoscopie al eens gehad. Ik ben een softie dus een roesje was een makkelijke keuze. Anderen kunnen misschien tanden op elkaar bijten en doen maar ik wilde de makkelijke weg. Niks eten en drinken van te voren, daarna naar ziekenhuis en je word gelijk geholpen. Tijdens het uitleggen en klaarleggen e.d. Krijg je roesje en vanaf dat moment herinner ik me niks, alleen vage dingetjes. Tot dat ze me wakker maakte om naar de uitslaapkamer te gaan.

Het is een irritante bacterie maar ik voel nu nog niks, cru om dan antibiotica te nemen maar dat doe ik binnenkort wel. Ik ben alleen maar blij dat ik geen maagklachten heb.
Wat fijn al reacties te mogen lezen!! dank jullie wel.

Viva-amber- wat fijn dat je me wat gerust kunt stellen vwb die endoscopie. Nu weet ik wat ik een beetje kan verwachten.

Tickel - Ik die dubbele AB de laatste keer gehad en daarom weet ik dat er nu geen AB meer achteraan komt (of misschien moet ik er wel blij mee zijn..geen idee)

Hannah90 - Sterkte, en hopelijk blijft het voor jou bij 1 AB kuur. Succes met je afstuderen!
Avril, heb je amoxicilline, claritromycine en omeprazol gekregen?

Als deze niet helpen dan kun je daarna eventueel nog andere AB combi krijgen. Snap die endo niet zo goed als je nog geen uitslag hebt.
quote:hannah90 schreef op 21 januari 2014 @ 21:11:

Ik heb de bacterie ook, weet ik nu sinds twee maanden. Ik zit middenin mijn afstuderen dus AB neem ik nu nog even niet, ik word daar altijd ziek van. Over twee maanden begin ik aan de kuur.

Ik was helemaal niet ziek. Mijn mdl arts wilde een test doen omdat mijn vitamine b12 zo laag bleef ondanks supplementen. Ik heb een andere darmziekte dus ik heb een endoscopie al eens gehad. Ik ben een softie dus een roesje was een makkelijke keuze. Anderen kunnen misschien tanden op elkaar bijten en doen maar ik wilde de makkelijke weg. Niks eten en drinken van te voren, daarna naar ziekenhuis en je word gelijk geholpen. Tijdens het uitleggen en klaarleggen e.d. Krijg je roesje en vanaf dat moment herinner ik me niks, alleen vage dingetjes. Tot dat ze me wakker maakte om naar de uitslaapkamer te gaan.

Het is een irritante bacterie maar ik voel nu nog niks, cru om dan antibiotica te nemen maar dat doe ik binnenkort wel. Ik ben alleen maar blij dat ik geen maagklachten heb.

Ik heb het niet gebruikt, maar ze raden probiotica aan tijdens de kuur.

Tips en adviezen bij een infectie met de Helicobacter pylori

Antibiotica

De antibioticakuur om de Helicobacter pylori te behandelen is een vrij zware kuur. Tijdens en soms

na de behandeling kunnen patiënten last krijgen van bijwerkingen zoals diarree of buikpijn. Dit komt d

oordat de antibiotica niet alleen de schadelijke bacteriën doden maar ook veel nuttige darmbacteriën. De

ze nuttige darmbacteriën leven in de darm en hebben daar een belangrijke functie: ze zorgen voor e

en evenwichtige darmflora. Door antibioticagebruik kan dit evenwicht verstoord raken en kunnen

klachten ontstaan.

Probiotica

Er zijn aanwijzingen dat deze klachten kunnen verminderen door probiotica te gebruiken. Probiotica

zijn producten waaraan nuttige darmbacteriën zijn toegevoegd. Probiotica zijn verkrijgbaar in de vorm v

an zuivelproducten in de supermarkt. Bij de drogist of apotheek zijn probiotica in poeders en

capsules verkrijgbaar. Meer informatie vindt u in de brochure 'Darmflora'.

Roken

Waarschijnlijk hebben rokers meer kans op een maagslijmvliesontsteking als gevolg van een

Helicobacter pylori-besmetting. Roken heeft een slechte invloed op het maagslijmvlies en het

vermindert de doorbloeding in het maagslijmvlies. Mogelijk heeft roken ook een negatief effect op de

behandeling met antibiotica. De antibiotica lijkt vaker effectief te zijn bij niet-rokers dan bij rokers.
Dankje Tickel!
Nou, net de uitslag gehad, maar het is niet de Helicobacter...

Hele weekend beroerd gevoeld, weer 40 mg omeprazol gekregen.

De dokter stelt toch een endoscopie voor.

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes van de vorige vraag
Ik had een week geleden ook bloed geprikt ,en de uitslag was dat ik de helicobacterie had, nu krijg ik een kuur, 1x p. dag omeprazol, 2 x p. dag metronidazol, 2x p. dag claritromycine, de misselijkheid is helemaal over, maar heb wel soms last van maagpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven