Help! eerste pil op verkeerde dag begonnen?
zondag 15 maart 2015 om 17:25
Ik ben bang dat ik mijn eerste pil op de verkeerde dag heb ingenomen… Heeft dit dan consequenties?
Ik ben gister begonnen met mijn eerste pil. Ik bloedde namelijk en het is ook rond mijn menstruatietijd, maar vandaag lijkt de bloeding wel over te zijn… Nu twijfel ik dus of ik wel echt ongesteld ben geworden en of ik de pil juist heb ingenomen. Heeft dit (erge) consequenties voor de veiligheid van de pil?
Ik ben gister begonnen met mijn eerste pil. Ik bloedde namelijk en het is ook rond mijn menstruatietijd, maar vandaag lijkt de bloeding wel over te zijn… Nu twijfel ik dus of ik wel echt ongesteld ben geworden en of ik de pil juist heb ingenomen. Heeft dit (erge) consequenties voor de veiligheid van de pil?
zondag 15 maart 2015 om 17:30
zondag 15 maart 2015 om 17:38
quote:maribos schreef op 15 maart 2015 @ 17:30:
Het is in principe niet erg..
Jet is alleen zo dat als je begint op de eerste dag van je menstruatie de pil gelijk veilig is..begin je ergens midden jn je cyclus dan moet je de eerste strip voorbehoedmiddelen blijven gebruiken!
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je menstruatie nog wel doorzet!Op de 2e tot 5e dag van de cyclus kan je ook starten, dan is hij de eerste 7 dagen niet veilig. Op elke andere dag, is de hele eerste strip niet veilig.
Het is in principe niet erg..
Jet is alleen zo dat als je begint op de eerste dag van je menstruatie de pil gelijk veilig is..begin je ergens midden jn je cyclus dan moet je de eerste strip voorbehoedmiddelen blijven gebruiken!
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je menstruatie nog wel doorzet!Op de 2e tot 5e dag van de cyclus kan je ook starten, dan is hij de eerste 7 dagen niet veilig. Op elke andere dag, is de hele eerste strip niet veilig.
zondag 15 maart 2015 om 17:39
zondag 15 maart 2015 om 17:42
Als ik de pil niet slik, dan weet ik héél zeker wanneer ik ongesteld ben. Is niet te missen zeg maar. Tussentijds bloed ik dan ook nooit. Ik gebruik de pil momenteel wel en slik hem ook regenmatig door, dan heb ik weleens doorbraakbloedingen. Bij jou klinkt het net alsof je doorbraakbloeding zou hebben zonder dat je de pil slikt. Bij mij is dat nog nooit gebeurd, maar iedereen is anders natuurlijk.
Mijn eerste gedachte is dat je gewoon ongesteld ben, en je je nu door de nieuwigheid van de pil heel erg concentreert op de bloeding. De ongesteldheid zet zich wel door, gok ik.
En zo niet, dan gebruik je eerst nog condooms. Geen reden tot paniek hoor. Alles staat in de bijsluiter trouwens.
Mijn eerste gedachte is dat je gewoon ongesteld ben, en je je nu door de nieuwigheid van de pil heel erg concentreert op de bloeding. De ongesteldheid zet zich wel door, gok ik.
En zo niet, dan gebruik je eerst nog condooms. Geen reden tot paniek hoor. Alles staat in de bijsluiter trouwens.
zondag 15 maart 2015 om 18:01
Dit staat niet in de bijsluiter. Daarin staat alleen dat hij meteen veilig is, als je op de 1e dag van de cyclus begint en dat je een week extra bescherming moet gebruiken als je op dag 2-5 begint. Wat er gebeurt als je zomaar random op een dag begint, staat er niet in. Vandaar dat ik zelf altijd de eerste strip dan als onveilig aan hou. Maar of dat ook klopt, staat dus niet in de bijsluiter
zondag 15 maart 2015 om 19:43
ik heb de bijsluiter ook gelezen en daar stond gewoon eerste dag van menstruatie. aangezien ik dus rond mijn menstruatieperiode zit en gister ook bloedde, dacht ik dus dat mijn menstruatie was begonnen, en ben daardoor ook begonnen met mijn eerste pil te slikken... vandaag heb ik echter amper tot geen bloeding, dus vandaar mijn verwarring...
zondag 15 maart 2015 om 19:47
quote:Annelaure schreef op 15 maart 2015 @ 18:05:
Oh dat stond wel in mijn bijsluiter. Eerste dag menstruatie pil slikken is meteen veilig. Elke andere dag is de eerste week extra voorbehoedsmiddelen gebruiken. Zal wel per pil verschillen.het staat inderdaad niet in mijn bijsluiter, ik heb deze voordat ik er uberhaubt aan begon echt 6 keer gelezen, maar het stond nergens
Oh dat stond wel in mijn bijsluiter. Eerste dag menstruatie pil slikken is meteen veilig. Elke andere dag is de eerste week extra voorbehoedsmiddelen gebruiken. Zal wel per pil verschillen.het staat inderdaad niet in mijn bijsluiter, ik heb deze voordat ik er uberhaubt aan begon echt 6 keer gelezen, maar het stond nergens
zondag 15 maart 2015 om 19:57
quote:Annelaure schreef op 15 maart 2015 @ 19:46:
Als je gisteren bloedde was gisteren de eerste dag van je menstruatie. Word je al lang ongesteld?ja ben al een aantal jaar ongesteld. en gister bloedde ik inderdaad, maar het is vreemd dat ik vandaag dan amper bloedt, misschien komt het doordat ik aan de pil ben begonnen, dat mijn lichaam het niet gewend is..? anders zou ik het niet weten..
Als je gisteren bloedde was gisteren de eerste dag van je menstruatie. Word je al lang ongesteld?ja ben al een aantal jaar ongesteld. en gister bloedde ik inderdaad, maar het is vreemd dat ik vandaag dan amper bloedt, misschien komt het doordat ik aan de pil ben begonnen, dat mijn lichaam het niet gewend is..? anders zou ik het niet weten..
zondag 15 maart 2015 om 20:16
Ik snap je verwarring. Gisteren begon je bloeding, vandaag niks, en als je nou overmorgen wel ongesteld wordt, dan ben je drie dagen te vroeg begonnen, waardoor je de eerste 7 dagen extra bescherming moet gebruiken. En dat is dan weer onlogisch, want als je in dat geval over drie dagen pas zou beginnen met je pil, ben je meteen beschermd.
Misschien voor de zekerheid gewoon 7 dagen nog extra bescherming?
Misschien voor de zekerheid gewoon 7 dagen nog extra bescherming?