Gezondheid alle pijlers

Help! Hoe krijg je de ladycup eruit??! D-:

03-02-2013 21:25 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leuk onderwerp voor de zondagavond dacht ik zo :-)

Tijdje geleden heb ik de Ladycup besteld, waar iedereen razend enthousiast over is. Geen gedoe meer met pluizige tampons en een stuk gezonder voor je lichaam. Dacht ik.

Dat ding inbrengen is nog tot daar aan toe. Na 3 pogingen lukte het om hem goed te krijgen. Ik kreeg al in de gaten dat dat ding zich helemaal vast zuigt en er niet meer uit komt. Zorg voor later, dacht ik toen.

Maar nu is het inmiddels 10 uur later en hij MOET eruit!!! Ik kan er een vinger naast krijgen, ik krijg hem zowaar zover dat het steeltje er bijna buiten steekt (met heel veel persen, hurkzit), maar zodra ik eraan probeer te trekken doet het pijn en lijkt hij vergroeid met mijn lichaam. Hij is ook veel te glibberig om goed vast te houden. Het begin van het ronde deel zit ook nét iets te ver naar binnen om met beide vingers vast te pakken, ik heb mijn pols net half ontwricht maar het lukt gewoon niet!

Wie heeft de magische truc om hem eruit te krijgen?
Ontspannen en dan nog eens proberen?
Ik probeer bewust te ontspannen (hoewel ik niet echt zo klink, hihi), en te persen.. Maar het lijkt of hij zich helemaal vacuum zuigt aan de baarmoedermond ofzo (kan dat?), en zich helemaal vast hecht!
Heb je geen partner die je hierbij kan helpen? Niet leuk om te vragen, maar ik kan me voorstellen dat een ander er beter bij kan...

Geen fijne situatie. Als het niet lukt, zou ik de huisartsenpost even bellen. Ik ga ondertussen Googlen wat een Ladycup is...

Succes en sterkte!
1 keer is genoeg!

Ik krijg steeds het bericht dat de site in onderhoud zou zijn...
****eerste hulp bij cup crises*****

Op je hurken gaan zitten, dan kan je er beter bij.

Knijp zachtjes in de bovenkant van de cup, bij de rand, en probeer hem een klein beetje te kantelen terwijl je perst.
Nee, geen partner. Als je hem googlet staan er allemaal jubelverhalen (waarvan de helft van dit forum afkomstig :P ) En niemand die het heeft over het eruit halen.. Huisartsenpost ga ik nu niet doen, als het morgen nog niet lukt bel ik wel ff. Dat is wel de aller-aller-aller laatste optie!
Dat snap ik Elmo... Toch hebben ze daar echt wel vreemdere dingen gezien. Bovendien zou je kunnen bellen met de vraag of ze tips hebben om hem haar te verwijderen...

Nu ga ik echt Googlen!
-sorry... voelt zich verantwoordelijk voor jubelverhalen..-

Lukt't nu Elmo?

Het klopt dat ie vacuum zuigt, dat moet je even doorbreken door te draaien/kantelen -zie hierboven-, dan kan je heb/haar er daarna uittrekken aan het steeltje.
Ik heb ook een keer op de eerste hulp gezeten met zo'n ding. Werd helemaal panisch. Ben zelf drie uur bezig geweest om m er uit te halen. Wat een klere ding. Dus geen tips succes
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Trouwens, kan het zijn dat hij pas eruit komt als hij 'vol' is? Op de eerste dag is het nooit zo veel, dus dan zou hij er morgenochtend (na uiteraard een nachtelijk doorlekfestijn) beter uitkomen. Please?
Ik heb de tip van anna net weer geprobeerd, 5 min. in hurkzit gezeten en ik krijg mijn vinger één keer in de buurt van de rand. Het enige wat ik kon doen is er met een vinger een deukje in duwen maar de bovenkant zuigt zich echt vast.. Hem aan het stokje eruit proberen te trekken lukt ook niet, ik krijg er geen grip op..

(gvd wat is het forum weer vreselijk irritant met die storingen en werkzaamheden, net als je het nodig hebt!!)
Ik doe het boven het toilet, waarbij ik iets overend komt, een soort hurkzit. Soms voel je hem dat al iets zakken. Daarna ga ik met 1 vinger naar binnen en probeer de bovenste rand wat in te drukken. Hij is vacuum gezogen, zodra er wat lucht tussen komt, kan je hem aan het steeltje aantrekken. Probeer nog maar eens.
En al gelukt?k zou in iedegeval niet wachten tot morgen hoor
En anders a la Sex and the City een vriendin vragen??? I know, vreselijk genant, maar het moet er wel uit natuurlijk...
Kun je niet eerst je haaknaald steriliseren en dan heel voorzichtig kijken of je m er daarmee uit kunt krijgen?

Ja oke klinkt misschien dom maar ik probeer ook maar wat te bedenken voor je.
Ik zou zelf ook niet meteen naar de huisartsenpost, hoor. Ik vond en vind het ook lastig, zowel het inbrengen als het uithalen. Het moest bij mij echt leren, maar omdat ik het teveel gedoe vind, gebruik ik hem nog maar zelden.
En anders glijmiddel gebruiken? :/
En anders glijmiddel gebruiken? :/
Oke misschien een rare suggestie en heb er ook geen ervaring mee, maar kun je niet een wattenstaafje ernaast duwen om zo het vacuum te doorbreken? Lijkt me ook iets minder puntig dan n haaknaald:P
Ik ben inmiddels op de hoogte...

Op de site van Ladycup stond een tip over de spieren in je vagina aan te spannen of te ontspannen om het ding er uit te krijgen.

Het lijkt me super ideaal, ik had er werkelijk nog nooit van gehoord. (nee, ik heb niet onder een steen geleefd).

Maar nu ik dit verhaal en die van NJ lees... Ik denk niet dat ik hem snel zal bestellen!

Elmo, ik hoop dat je dat ding er snel uit krijgt!
Dema dat lijkt me geen goed idee straks prikt ze in haar baarmoedermond
Aan het steeltje trekken en tegelijkertijd proberen te draaien, als t te glad is met een doekje het steeltje vastpakken. Je kunt ook proberen met 2 vingers er langs te komen, je hoeft niet tot boven aan toe, wanneer je onderaan bij het smalste stukje even knijpt komt ie wel los. Succes!
Eeeiuw ellen, het idee!!

Misschien heb je meer grip als je een gaasje oid om je vinger doet, dat het niet zo glibberig is? Als je niet bij de rand kan komen kan lager in de cup knijpen (en persen en proberen te draaien) ook helpen .
Glijmiddel op mijn vinger heb ik gedaan, dat gaat idd makkelijker. Ik zit in hurkzit, vlak boven de grond. Vinger krijg ik bijna bij de bovenkant maar dat kantelen/wrikken is een beetje pijnlijk. Haaknaald ga ik niet proberen, brr!! Wattenstaafje zou een idee kunnen zijn! Ik wacht eerst even met de volgende poging, het voelt nu helemaal geïrriteerd dus ik moet eerst ff wat ontspannen.. Ik hou jullie op de hoogte, mits het forum meewerkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven