Help! Onderkaak gaat naar achteren, door oplossen kaakkopjes
vrijdag 11 december 2009 om 11:03
Ik kom net terug van het ziekenhuis. In aug 2007 heb ik een kaakoperatie gehad. Mijn bovenkaak is gekanteld en mijn onderkaak naar voren gezet. Het is goed verlopen, maar sinds een half jaar merkte ik een terugval van mijn onderkaak op. Ik heb uiteindelijk besloten om toch weer terug naar de kaakchirurg te gaan. Ook had ik het idee dat mijn onderkaak zelfs nog verder was teruggezakt dan voor de operatie het geval was.
Zojuist zijn er foto's gemaakt en de kaakchirurg vertelde mij dat mijn onderkaak inderdaad naar achteren is gegaan (nog erger dan voorafgaand aan de operatie). Hieran ligt ten grondslag dat mijn kaakkopjes aan het oplossen zijn.. Onduidelijk is hoe het zich verder gaat ontwikkelen en hij had het nog nooit gezien, zoals bij mij. Ik maak mij nu uiteraard heel erg veel zorgen en ik wil graag weten of mensen bekend zijn met dit probleem?
Zojuist zijn er foto's gemaakt en de kaakchirurg vertelde mij dat mijn onderkaak inderdaad naar achteren is gegaan (nog erger dan voorafgaand aan de operatie). Hieran ligt ten grondslag dat mijn kaakkopjes aan het oplossen zijn.. Onduidelijk is hoe het zich verder gaat ontwikkelen en hij had het nog nooit gezien, zoals bij mij. Ik maak mij nu uiteraard heel erg veel zorgen en ik wil graag weten of mensen bekend zijn met dit probleem?
vrijdag 11 december 2009 om 11:23
Heb niet hetzelfde gehad, maar wel 2 kaakoperaties dit jaar. Ik ken het zorgen maken al kan ik mijn zorgen nu ERG relativeren aan jouw zorgen (dat mijn hechtingen niet oplossen, big deal).
Wilde je toch even kalmeren. Als je echt bang bent, bel de assistente kaakchirurgie even, wellicht kan zij je gerust stellen.
Wilde je toch even kalmeren. Als je echt bang bent, bel de assistente kaakchirurgie even, wellicht kan zij je gerust stellen.
vrijdag 11 december 2009 om 12:19
Bedankt voor jullie reacties! Hij had wel gezien dat bij mensen de kaakkopjes gingen slinken, maar niet zo erg als bij mij het geval is. Maar er is dus wel een mogelijkheid om implantaten aan te brengen. Dat is in ieder geval een geruststellend idee, mocht mijn kaak nog verder naar achteren terugzakken.
Ik hoop dat ik vanavond de boel weer wat kan relativeren!
Overigens vraag ik voor de zekerheid nog een second opinion aan. Alleen weet ik nog niet welke kaakchirurg hiervoor de beste keuze is...
Ik hoop dat ik vanavond de boel weer wat kan relativeren!
Overigens vraag ik voor de zekerheid nog een second opinion aan. Alleen weet ik nog niet welke kaakchirurg hiervoor de beste keuze is...