Gezondheid alle pijlers

help radeloos opnieuw koliek aanvallen na galoperatie

07-03-2015 18:44 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 jaar geleden is mijn galblaas verwijderd in tunesie de operatie is goed uitgevoerd. Verder had ik na de operatie geregeld koliekachtige pijnaanvallen. Op mijn verzoek mdl arts bezocht in middels heb ik alles ondergaan een echoscopisch onderzoek van mijn buik, bloedonderzoeken, maagonderzoek

Ik heb geregeld last van een maagzweer, misselijk zijn, braken, continue zeurderige, schrijnende pijn rechtsboven in mijn buik. Net onder de ribben. Boeren en moe zijn, slechte eetlust, leeg gevoel, niet weten of je wel of niet moet eten

Twee week geleden dacht ik weer een maagzweer te hebben. Gisteren weer een koliek aanval gehad, alles doet vandaag een dag later zeer in mijn buik en een zeurende pijn linksboven in mijn buik. Darmen rommelen uit mijn lichaam

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Al 2 jaar lang geregeld last alle onderzoeken al ondergaan. Echo / maagonderzoek echt alles. Niks uit te zien. Iemand nog tips. Zit nu aan de diclofinac / oxzespan / buscupan

wat ka ik eraan doen? Wie kan mij helpen? Hoe kan ik een nieuwe aanval voorkomen

Bedankt voor het aanlezen van mij
Misschien bijhouden wat je eet en wat mogelijk een pijnaanval veroorzaakt?
Zit de pijn alleen links boven TO?

Edit: tijdens een koliekaanval bedoel ik.
Wat rot zeg voor je! Ik heb dit na een paar maanden na de operatie ook gehad. Wat een pijn!

Heb heel veel onderzoeken gehad, in ziekenhuis terecht gekomen, ze konden niks vinden. Wel een maagzweer die erg veel pijn deed. Dat leek in eerste instantie de veroorzaker te zijn, binnen een kwartier na het eten vreselijke pijnen. Later bleek ook dat ik niet meer tegen bepaalde voeding kon Appel bijvoorbeeld, de grootste koliekaanvallen kreeg ik daar van! Heeft een tijdje geduurd voordat ik er achter kwam. Misschien jij ook eens je eten onder de loep nemen en kijken of je ergens een verband kunt leggen? Eetdagboek bijhouden een paar dagen, daar ook in vermelden wanneer je de pijn precies krijgt. Wie weet wat je kunt vinden nog en is het iets waar je wat aan kunt doen?

Kan het niet zo zijn dat er nog een steentje in de galwegen zit ergens die zo nu en dan opspeelt? Dat hoor je ook nog wel eens. De galweg blijft immers verbonden aan de maag.

Sterkte er mee!!
Het zit links boven in. Heb dan pijn in mijn rechter schouder
Er kan gruis zitten maar zie je niet op echo's vorige week nog een gehele buik echo gehad.
quote:dreetje1 schreef op 07 maart 2015 @ 19:30:

Het zit links boven in. Heb dan pijn in mijn rechter schouderIk herken die pijn wel, vooral de uitstraling naar de rechterschouder. Bij mij trekt het stekend naar mijn sleutelbeen. Ik wijt die pijn altijd aan mijn darmproblemen, kan dat bij jou ook niet het geval zijn?
Mijn oma had het ook na haar galblaasoperatie. Zij moest een eet/pijn-dagboek bijhouden van haar arts. Ze bleek niet meer tegen spinazie en kip te kunnen. Nu hoeft dat bij jou niet dezelfde boosdoener te zijn, maar misschien een idee om het wel een tijdje bij te houden?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Wat andrea82 ook al zei dus
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Ja, ik wilde deels hetzelfde zeggen als gismo.

Hier vaak heftige darmproblemen, herken de plekken die jij noemt ook en ook dat het kan voelen als koliekpijn.

Ben je getest op allergieën/intoleranties?

Andere optie: is er ook gynaecologisch goed gekeken?

Ik noem maar wat dingen...
Ik herken het. Ruim 10 jaar
Hoi plous,

mag ik vragen wat voor een operatie dat was? Waar had jij last van?
.
Had last van vreselijke buikpijn en rugpijn.

Voelde die aanvallen een paar dagen van tevoren aankomen.

Maar ik kon op den duur ook zowat geen hap meer door mn keel krijgen.

Geen leuke tijd.

Gelukkig is het over, alleen pds blijft.
Mijn partner heeft een aantal jaar geleden een galblaasoperatie gehad.

Verschrikkelijke kolieken.

Een jaar later. Precies hetzelfde, maar dat kon niet want haar galblaas was eruit zeiden ze.

Bleken nog kleine steentjes (gruis) in 'galleidingen' te zitten.

Die waren ze waarschijnlijk vergeten schoon te spoelen bij de eerste operatie.

Overigens duurde het vrij lang voordat ze tot die eerste conclusie kwamen. Alles was de revue al gepasseerd maar inderdaad een steentje of 10 was de oorzaak.
Not my circus, not my monkeys
Is gruis wel echt goed zichtbaar op een echo? Je zou anders een scan kunnen aanvragen of had je die ook al gehad? Het zou toch ergens vandaan moeten komen lijkt me.

Je slikt nu diclofenac, gebruik je wel een maagbeschermer? Maagzweerpijn lijkt echt op koliekpijn soms, vooral als het in aanvallen komt.
Nee bij partner was de gruis niet goed zichtbaar. Pas na 3 foto's ofzo besloten om 'toch maar eens te gaan kijken'.

Overigens zonder operatie.

Buis via keel naar beneden (nee niet heel fijn, nee ook geen verdoving ).

Nierstenen,darm problemen en maagzweren kunnen soortgelijke klachten veroorzaken.
Ging wat fout zie ik.

Ruim 10 jaar geleden is mijn galblaas er ook uitgehaald na vreselijke koliekpijnen. De hechtingen zaten er nog in en weer kreeg ik aanvallen.Chirurg verklaarde me voor gek! want dat kon helemaal niet.

Dat heeft echt jaren geduurd en van alles geprobeerd qua pijnstilling enz.

Nu gebruik ik domperidom en tramazol, deze slik ik als ik een aanval voel opkomen.

Met tramadol ben ik een eind onder zeil, die kan ik dus alleen gebruiken als ik thuis ben en ik gebruik dagelijks movicol. Het heeft ook wel met je stoelgang te maken hoor. En bij stress kunnen de klachten erg opspelen.

Nu moet ik zeggen dat het nu ruim een jaar geleden is dat ik een vreselijke koliekaanval heb gehad. Maar ik heb altijd mijn pillen bij. Het zijn vreselijke aanvallen pfffffffff, hoop e niet meer zo erg te krijgen.

Sterkte ermee.
Is er gedacht aan slokdarmspasmes?
if we all light up, we can scare away the dark...
Heb je al een ERCP gehad? Daarmee kunnen ze namelijk de galwegen onderzoeken en evt. gruis verwijderen. http://www.mlds.nl/onderzoeken/40/ercp/
quote:silent-witness schreef op 07 maart 2015 @ 21:55:

Nee bij partner was de gruis niet goed zichtbaar. Pas na 3 foto's ofzo besloten om 'toch maar eens te gaan kijken'.

Overigens zonder operatie.

Buis via keel naar beneden (nee niet heel fijn, nee ook geen verdoving ).

Nierstenen,darm problemen en maagzweren kunnen soortgelijke klachten veroorzaken.

Daarom is er misschien verder onderzoek nodig bij TO? Ik ken de pijn en dat is zo'n afschuwelijke pijn.... dat wil je niet nog jaren voelen :(

Konden ze de gruis bij jouw partner verwijderen?
Ercp ook gehad. Een jaar geleden. Slokdarmspasmes wat is dat? Er was op de ercp ontdekt dat mijn klepje van de maag / slokdarm niet goed werkt, maar daar willen ze nog niet aan opereren anders krijg ik meer darm problemen
Maagbeschermer vandaag ook maar weer ingenomen
Overigens heeft mijn partner ook nog steeds last hoor. Slikt ook omeprazol 40 mg per dag.

Geen alcohol, geen knoflook, geen ui, geen pittig eten (chili enzo), geen koffie, beperkt frisdrank (liever sinas dan cola etc ).

Als ze het dan toch doet dan moet ze vaak 'boeten'.

Oprispingen, maagzuur, diarree, ontzettende buikpijn,misselijk.

Ze heeft ook een spastische darm waardoor het ene moment ze verstopt zit en een week niet kan tot aan om het uur rennen want; overloopdiarree.

Wellicht is het een samenloop van een aantal zaken?
quote:dreetje1 schreef op 08 maart 2015 @ 20:15:

Er was op de ercp ontdekt dat mijn klepje van de maag / slokdarm niet goed werkt, En kan dat de pijn niet verklaren? Heb je daardoor misschien last van reflux?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven