Gezondheid alle pijlers

hemicrania continua en indometacine

16-12-2014 14:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop bij een neuroloog voor mijn jarenlange hoofdpijn en heb hiervoor indometacine gekregen. Na 5 maanden moest ik hiermee stoppen omdat het nierfalen kan veroorzaken. Ik ben toen op andere medicatie gezet waar helaas niet het gewenste effect mee bereikt werd.

Mijn huisarts zegt dat je indometacine wel langer kan gebruiken maar dat je dan regelmatig je bloed moet laten testen op je nieren. Maar de neuroloog wil weer andere medicatie proberen.

Zijn er hier mensen die bekend zijn met het gebruik van indometacine??

Zoja, hoelang gebruik je het al?

Laat je ook regelmatig je bloed testen of niet?

Is het voorgeschreven door de huisarts of door een neuroloog?

Graag hoor ik ervaringen

Groetjes
anoniem_157438 wijzigde dit bericht op 16-12-2014 14:14
Reden: spelfout
% gewijzigd
Misschien gaat je hoofdpijn vanzelf over als je stopt met junkfood eten... (sorry, kon het niet laten).
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Sommige mensen hebben last van de glutamaat in de junkfood (zeggen ze), dus probeer een snackloze week?

Glutamic acid
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Geen ervaring met dit medicijn en deze ziekte, maar mijn man gebruikt een heftig medicijn waarvoor hij ook gemonitord wordt. Elke drie maanden even prikken en dan kijken ze alles even na. Op die manier ben je er bij afwijkende waarden meteen bij. Dit gaat heel goed, hij doet het nu al een paar jaar zo.
quote:Kaarsvet schreef op 16 december 2014 @ 14:28:

Misschien gaat je hoofdpijn vanzelf over als je stopt met junkfood eten... (sorry, kon het niet laten).lache man
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 16 december 2014 @ 16:23:

[...]

lache manEr zit toch wat in? Misschien niet het meest opbouwende commentaar maar met zo'n nick kun je daarop wachten natuurlijk.
Ik denk dat we in Nederland een onderwerpenprobleem hebben
Bootje, bedankt voor je reaktie.

Ik ben blij dat er nog mensen op dit forum te vinden zijn die wel ergens serieus op kunnen reageren.

Het is dan ook erg jammer dat er hier zoveel kansloze dames zitten die belachelijk commentaar geven.

Waarschijnlijk hebben deze arme stakkers niks beters te doen dan hun zelfvertrouwen op te krikken door altijd en eeuwig zielig of ongevraagd commentaar te leveren op de mensen die hier wel serieuze vragen hebben.

Ik begrijp dat deze dames in het echte leven uitgekotst worden en op deze manier nog enigzins het idee krijgen dat ze meedoen in de wereld.

Nou ik hoop dat jullie allemaal weer vol zelfvertrouwen 2015 in kunnen gaan en dat ik bij deze alleen nog serieuze reakties krijg.

Alvast bedankt!

quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 december 2014 @ 14:59:

Geen ervaring met dit medicijn en deze ziekte, maar mijn man gebruikt een heftig medicijn waarvoor hij ook gemonitord wordt. Elke drie maanden even prikken en dan kijken ze alles even na. Op die manier ben je er bij afwijkende waarden meteen bij. Dit gaat heel goed, hij doet het nu al een paar jaar zo.
Ik heb niet deze medicatie, wel medicatie waarop streng gecotroleerd moet worden. Ik moet dan ook elke maand bloed laten prikken.

Kleine moeite.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Hoi Olla,

Dank je voor je reaktie.

Is dit ook medicatie die orgaan uitval/falen kan veroorzaken??

Groetjes
Ja, de lever.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Dank je!quote:O.L.L.A schreef op 17 december 2014 @ 14:53:

Ja, de lever.
Hmm, ik heb een hele tijd geleden ook een onderhoudsdosis indometacine gehad maar de neuroloog heeft niet doorgegeven dat ik daarvoor moest gaan bloedprikken. Fijn dan.

Gelukkig bleek het bij mij uiteindelijk iets anders te zijn dan hemicrania (ik had trouwens geen hemicrania continua maar paroxysmale hemicrania, soort clusterhoofdpijn aanvallen).

UIteindelijk heb ik het dus niet heel lang gebruikt. Het werkte ook niet echt heel goed, vandaar dat ik verder ben gaan zoeken.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik heb het in eerste instantie gekregen voor een maand of 5, en daarvoor hoefde ik ook geen bloed te prikken, maar het schijnt een bijwerking te kunnen zijn als je het echt langere tijd gebruikt.

Maar wat zuur he die eeuwige hoofdpijn! Ben je er nu wel vanaf?

quote:tatlitatli schreef op 17 december 2014 @ 16:09:

Hmm, ik heb een hele tijd geleden ook een onderhoudsdosis indometacine gehad maar de neuroloog heeft niet doorgegeven dat ik daarvoor moest gaan bloedprikken. Fijn dan.

Gelukkig bleek het bij mij uiteindelijk iets anders te zijn dan hemicrania (ik had trouwens geen hemicrania continua maar paroxysmale hemicrania, soort clusterhoofdpijn aanvallen).

UIteindelijk heb ik het dus niet heel lang gebruikt. Het werkte ook niet echt heel goed, vandaar dat ik verder ben gaan zoeken.
Ja zeker, ik werd er bijna letterlijk gek van. Slikte ook veel medicatie, die indometacine maar heb ook tramadol gehad en slaapmiddelen omdat ik vaak 's avonds en 's nachts last had. Bij mij bleek het uiteindelijk iets heel stoms te zijn. Een wortel van een kies die niet goed bleek te zijn en de ontsteking drukte blijkbaar op de nervus trigeminus waardoor het zo op aangezichtspijn of clusterhoofdpijn leek.
if we all light up, we can scare away the dark...
pffff daar wordt je inderdaad niet vrolijk van! Maar top dat je er vanaf bent nu!quote:tatlitatli schreef op 17 december 2014 @ 18:17:

Ja zeker, ik werd er bijna letterlijk gek van. Slikte ook veel medicatie, die indometacine maar heb ook tramadol gehad en slaapmiddelen omdat ik vaak 's avonds en 's nachts last had. Bij mij bleek het uiteindelijk iets heel stoms te zijn. Een wortel van een kies die niet goed bleek te zijn en de ontsteking drukte blijkbaar op de nervus trigeminus waardoor het zo op aangezichtspijn of clusterhoofdpijn leek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven